جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۸:۰۰
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

روز شمار ۱۰۰ روزه انقلاب در دست تصویب شورای فرهنگ عمومی است

محمدرضا سوقندی در حاشیه بازدید از «نمایشگاه اقتدار ۴۰ » در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار کرد: یکی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصوبات شورای تامین فرهنگ عمومی کشور است.وی افزود: یکی از این مصوبات نامگذاری روزهای طول سال به نام مناسبت های […]



محمدرضا سوقندی در حاشیه بازدید از «نمایشگاه اقتدار ۴۰ » در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار کرد: یکی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصوبات شورای تامین فرهنگ عمومی کشور است.
وی افزود: یکی از این مصوبات نامگذاری روزهای طول سال به نام مناسبت های مرتبط با دفاع مقدس است که امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در نمایشگاه اقتدار ۴۰ کتاب «روزشمار دفاع مقدس» در شورای فرهنگ عمومی منتشر شده است.
سوقندی گفت: در این کتاب ، ۳۸ مناسبتی که مهم بوده و در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده و مناسب با عملیات ها، حوادث، وقایع و فرمانهای حضرت امام و رهبر انقلاب از نامگذاری مناسبت هایی مثل سوم و چهارم خرداد ، مناسبت های مختلف مربوط به ارتش، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی، روز جانباز، روز شهید و بقیه مناسبت هاست، آمده است.
وی افزود: یکی از این مناسبت ها که آخرین مصوبه شورا راجع به نامگذاری ها بوده نامگذاری روز ۱۳ دی به مناسبت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی به نام روز جهانی مقاومت است.
مشاور وزیر فرهنگ گفت: این نام ها و یادمان ها یکی از روش های زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل هاست و در ادامه این مصوبات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی بقیه مناسبت ها را که در مجموع با ۳۸ مناسبت کنونی به ۱۰۰ می رسد، در دست تصویب و انتشار دارد.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۱۱ مهر از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده − پانزده =