جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۵۳:۴۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی تدوین می‌شود

امیر سرتیپ محمد نجاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: در این دانشنامه نقش استان،  شهرستان های آن و مجموعه های مختلف این خطه و نقش آفرینی آنها در دوران دفاع مقدس تبیین خواهد شد. وی افزود: برای ایجاد این دانشنامه تمامی کارگاه های آموزشی برای ارگان ها و […]



امیر سرتیپ محمد نجاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: در این دانشنامه نقش استان،  شهرستان های آن و مجموعه های مختلف این خطه و نقش آفرینی آنها در دوران دفاع مقدس تبیین خواهد شد.

وی افزود: برای ایجاد این دانشنامه تمامی کارگاه های آموزشی برای ارگان ها و دستگاه های مربوطه استان برگزار شده است و هم اینک نیز بخشی از این کلاس های آموزشی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برای جمع آوری اطلاعات این داده ها از کمک و مشارکت اساتید مجرب دانشگاهی و دیگر بخشها نیز استفاده خواهیم کرد گفت: با محوریت و مدیریت این بنیاد از همکاری سایر دستگاه ها و ارگان ها نیز بهره خواهیم گرفت.

وی اعتبار مورد نیاز برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی را ۱۲ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تهیه کامل این دانشنامه مصوب شده است که در مدت سه سال اختصاص خواهد یافت و در سال جاری ۶ میلیارد ریال برای این منظور اختصاص می یابد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه این پروژه با محوریت دانشگاه بجنورد اجرا می شود گفت: این دانشنامه می تواند نقش موثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی ایفا کند.

امیر نجاتی افزود: این دانشنامه در قالب کتاب تدوین خواهد شد که برای آن ۴۷۰ مدخل تصویب شده  و تاکنون بخش قابل توجهی از اطلاعات و تصاویر مورد نیاز برای تهیه و تدوین آن گردآوری شده است.

وی گفت: اطلاعات مورد استفاده در این دانشنامه باید علمی، دقیق، مستند، شفاف، جامع و کامل باشد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشته اند.

این استان ۱۰ هزار و ۲۷۷ ایثارگر، ۳۹۷ آزاده و هفت هزار و ۲۳۲ جانباز دارد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

19 − 5 =