جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۹:۰۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

حضور پرشور در انتخابات مانع آسیب به جمهوریت می‌شود

محمد رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود : جمهوریت به معنای حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و این حضور هر چه پررنگ تر باشد به معنای اهمیت دادن به رکن جمهوریت نظام توسط مردم است در عین حال که جمهوریت قدرت نرم نظام و پشتیبان آن است. وی […]



محمد رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود : جمهوریت به معنای حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و این حضور هر چه پررنگ تر باشد به معنای اهمیت دادن به رکن جمهوریت نظام توسط مردم است در عین حال که جمهوریت قدرت نرم نظام و پشتیبان آن است.

وی با اظهار این که نخستین بار جمهوریت نظام با برگزاری رفراندوم قانون اساسی در ماه های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی و تایید بیش از ۹۸ درصدی مردم به منصه ظهور رسید و بعدها در انتخابات مختلف مورد حفاظت قرار گرفت و اکنون نیز حضور پررنگ مردم به منزله حفاظت از این رکن مهم نظام است.

رحیمی گفت : با قبول و باور اینکه امروز مردم در خصوص مسائلی که در کشور وجود دارد بویژه مسائل مربوط به معیشت و امور اقتصادی کشور و یا عملکرد ضعیف برخی مدیران دستگاه های اجرایی گلایه دارند و بسیاری از انتقاداتشان هم درست است ، اما نباید کدورت ها در این خصوص را به مساله مهم انتخاب و رکن جمهوریت نظام آسیب برساند.

وی با تاکید بر این که مسیر حل مشکلات کشور قهر کردن نیست بلکه مردم باید با حضور در پای صندوق های رای در تعیین سرنوشت خود و کشور برای چهار سال آینده شرکت کنند ،افزود : قهر با صندوق های رای و کم توجهی و بی محلی به انتخابات نمی تواند چاره کار در این برهه زمانی حساس باشد.

مسول کمیته پایش و داروی جبهه اصلاحات ایران در مازندران گفت : دشمنان در آن سوی مرزهای کشور به انتظار نشسته اند تا صف شرکت کنندگان در انتخابات پیش رو را اندازه گیری کنند و از همین محل می خواهند به میزان پایبندی و پشتیبانی مردم از نظام وجمهوریت آن پی ببرند ، پس نباید با عمل خودمان دشمن را شاد و خودمان را از تعیین سرنوشت و مسیر آینده کشور محروم کنیم. 

وی تاکید کرد : قهر با صندوق هیچ مشکلی را از کشور و مردم حل نمی‌کند. در این شرایط رفتن پای صندوق های رای شرایط را برای استحکام بخشی نظام فراهم و قدرت کشور را بیشتر و مسیر را در داخل و خارج برای حل مشکلات کشور باز می‌کند . 

این فعال سیاسی استان مازندران گفت : در حال حاضر می بایست بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی و حزبی به دنبال رقم خوردن حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم تا آنها با آمدنشان در این صحنه بار دیگر قدرت و عزت انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دهند و این اقتدار باعث می شود تا نظام از مقبولیت برخوردار شود . 

وی افزود : اگر تاکنون کشور و نظام ما توانسته است مراحل مختلف و مسائل را در عرصه های مختلف داخلی و خارجی پشت سر بگذارد ناشی از همین حضور همیشه در صحنه مردم می باشد و موضوعی که از همان ابتدای انقلاب نیز به عنوان اصل جمهوریت مورد نظر قرار داشته است . 

این فعال سیاسی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را با اهمیت تر از دیگر انتخابات در کشور دانست و گفت : برخلاف انتخابات دیگر که تاثیرشان محلی است و یا منطقه ای نیست ، انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بین المللی دارد و از همین طریق هم بازتاب نتایج آن بر سرنوشت جامعه و همه مردم اثرگذاری خواهد کرد.

وی از جوانان به عنوان مهم ترین گروه اثرگذار بر نتایج انتخابات و سرنوشت کشور در انتخابات پیش رو یاد کرد و افزود : با توجه به افزایش سطح علمی و آگاهی مردم و توجه این قشر به حرف و سخنانی که گفته می شود ، مطمئنا جوانان می توانند جریان ساز در این مسیر انتخاب باشند و جریان انتخابات را از دیدگاه سنتی و قومیت گرایی به سمت عمل گرایی و شایسته سالاری سوق بدهند . 

رحیمی از جوانان بویژه رای اولی های کشور خواست تا در انتخابات پیش رو حضور و مشارکت حداکثری داشته باشند و تاکید کرد : از این طریق مسیر و جریان انتخابات به سمت انتخاب آگاهانه و درست سوق پیدا خواهد کرد.

این فعال سیاسی مشارکت حداکثری را حلال مشکلات کشور دانست و گفت : آنچه در مناظره ها مشخص شد این که همه نامزدها تاکید داشتند که برجام را اجرا خواهند کرد و با پیوستن ایران به گروه بین المللی اقدام ویژه مالی یعنی اف ای تی اف هم مشکلی ندارند در نتیجه مشارکت حداکثری می تواند قدرت چانه زنی کشور را برای حل این دو مشکل و مشکلات بین المللی دیگر افزایش داده و روند را تسریع کند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده + 9 =