جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳:۰۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

منتخبان پارلمان شهری همدان؛ تلفیقی از تجربه و جوانی

به گزارش فرهنگ سار، براساس نتایج حاصله از شمارش آرا،  «اکبر کاوسی امید با ۲۰ هزار و۲۸۲ رای، سعید حاجی بابائی با ۱۵ هزار و ۷۵۸ رای، محمود مسگریان با ۱۵ هزار و ۶۲۹ رای، مرتضی کرباسیان با ۱۵ هزار و ۲۷۰ رای، مهدی حیدری با ۱۴ هزار و ۷۸۳رای، علی رحیمی فر با ۱۲ […]



به گزارش فرهنگ سار، براساس نتایج حاصله از شمارش آرا،  «اکبر کاوسی امید با ۲۰ هزار و۲۸۲ رای، سعید حاجی بابائی با ۱۵ هزار و ۷۵۸ رای، محمود مسگریان با ۱۵ هزار و ۶۲۹ رای، مرتضی کرباسیان با ۱۵ هزار و ۲۷۰ رای، مهدی حیدری با ۱۴ هزار و ۷۸۳رای، علی رحیمی فر با ۱۲ هزار و ۸۰۸ رای، ناصر صفری افلاکی با ۱۱ هزار و ۱۷۱ رای، سعید نظری با ۱۰ هزار و ۶۷۹ رای، سعید شهابی نیا با ۱۰ هزار و ۲۲۹ رای، حمید بادامی نجات با ۱۰ هزار و ۲۰۴ رای و علی اکبر نظری با ۹ هزار و ۶۵۵ رای» منتخبان‌ مردم به عنوان اعضای اصلی ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان هستند.

فرماندار شهرستان همدان از تایید نتایج ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای همدان، مریانج، جورقان و قهاوند توسط هیات نظارت بر انتخابات خبر داد.

 «محمد علی محمدی» اظهار داشت: به استناد ماده ۵۹ قانون انتخابات نتایج ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای همدان، مریانج، جورقان و قهاوند توسط هیات نظارت بر انتخابات تایید شد.

ترکیب منتخبان شورای ششم شهر همدان نشان می‌دهد که نیمی از راه یافتگان برای نخستین بار قرار است تجربه کرسی نشینی در پارلمان شهری را تجربه کنند و اغلب نیز نیروهای جوان، دارای انگیزه مضاعف و تخصص‌های مختلف در راستای ایجاد تحول در مدیریت شهری هستند.

نتایج انتخابات این دوره نشان می‌دهد که مردم از ترکیب شورای پنجم انتظار بیشتری داشتند که محقق نشده و همین مساله باعث تغییر در ۱۱ کرسی میز تصمیم گیرندگان پارلمان شهری شد تا خانه تکانی اساسی را در شورای اسلامی شهر همدان شاهد باشیم به نحوی که تنها سه نفر از ۱۱ منتخب دوره قبل توانستند باردیگر بر صندلی پارلمان شهری تکیه بزنند.

در این دوره از انتخابات شورای شهر ۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی و هفت نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل با کسب بیشترین رای از مجموع آرای ماخوذه، پیروز این رقابت شدند.

همچنین نتایج آرای مردمی نشان می‌دهد که به ترتیب نفر اول، ششم و یازدهم لیست منتخبان دوره ششم (اعضای اصلی) از شورای شهر پنجم هستند که توانستند بار دیگر رای مردم برای عضویت در شورا را کسب کنند.

در بین راه یافتگان، اکبر کاوسی امید، محمود مسگریان، علی رحیمی فر و علی اکبر نظری سابقه حضور در ادوار گذشته شورای اسلامی شهر همدان را در کارنامه فعالیت خود دارند و سایر نفرات نیز برای نخستین بار گام به این عرصه گذاشته‌اند.

اکبر کاووسی امید در بین منتخبان شورای ششم توانست بیشترین آرا مردمی را کسب کند، فردی که در شورای پنجم همواره دغدغه رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر را داشت که از منتقدان مدیریت شهری نیز به شمار می‌رود.

کاووسی امید دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته ریاضی محض است و در سال پایانی شورای پنجم نیز ریاست کمیسیون فرهنگی شورا را برعهده گرفت و در امور فرهنگی نیز نقش بسزایی را ایفا کرد به خصوص اینکه همواره پیگیر مطالبات قشر فرهنگیان بود.

 بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان همدان، بیش از ۴۵ درصد مردم استان همدان در انتخابات این دوره شرکت کردند و بر این اساس در شهر همدان اکبر کاووسی امید با ۲۰ هزار و ۱۷۱ رای صدرنشین منتخب مردم شد.

سعید حاج بابایی نیز با ۱۵ هزار و ۵۵۰ رای جایگاه دوم را به لحاظ بیشترین رای مردمی به خود اختصاص داد، فردی که دارای دکتری شهرسازی است و با شناخت و تسلط لازم از وضعیت مدیریت شهری گام به این عرصه گذاشته است.

حاج بابایی جزو منتقدان طرح‌های شهری نیز بوده و همواره یکی از منتقدان سرسخت در برخی طرح‌های شهر همدان به شمار می‌رود و دیدگاه‌های مختلفی نیز در این خصوص دارد.

محمود مسگریان دیگر منتخب مردم نیز با ۱۵ هزار و ۴۷۶ رای سومین راه یافته به شورای ششم است، فردی که سابقه حضور در ۲ دوره شورای شهر همدان را دارد.

مسگریان که از حمایت چشمگیر بازاریان نیز برخوردار بوده، دارای مدرک ارشد ارتباطات و در سازمان حج و زیارت فعالیت دارد و کارشناسی علوم اجتماعی را در سوابق تحصیلی خود دارد.

این منتخب مردم در دوره اول و دوم شورای شهر نیز حضور داشته و به ترتیب در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و فنی عمرانی تجربه کار در پارلمان شهری را داشته است.

مسگریان پس از اینکه در دوره‌های قبلی توفیق حضور در شورای شهر همدان را نداشت، اکنون با رای مردمی مناسب پا به عرصه تصمیم گیری در شورای ششم گذاشته است.

مرتضی کرباسیان نفر چهارم لیست راه یافتگان به پارلمان شهری است، فردی که برخاسته از پایین شهر همدان بوده و به خوبی با مشکلات حاشیه نشینان آشنایی دارد.

کرباسیان پیش از ورود به شورای ششم، به عنوان قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان فعالیت داشته و افزون بر آن؛ جزو معتمدین محلات منطقه خضر از نقاط پایین شهر همدان است.

او مدیر کانون فرهنگی و هنری المهدی منطقه خضر همدان نیز هست و بازگشت شورای شهر به جایگاه واقعی خود، هویت بخشی به محلات و تقویت محلات برای مشارکت بیشتر مردم، تقویت مجموعه‌های و نهادهای فرهنگی و برون سپاری کارها و فعالیت‌ها به مردم و نسل جوان را جزو اهداف خود اعلام کرده است.

کرباسیان برای نخستین بار گام به شورای شهر همدان گذاشته و جزو نیروهای جوان و دارای مدرک ارشد در رشته مدیریت اجرایی و کارشناس مدیریت دولتی است.

مهدی حیدری دیگر منتخب مردم در شورای ششم دارای مدرک ارشد عمران است وی کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه همدان و فامنین بود اما در این عرصه به موفقیت نرسید و اکنون نخستین حضور در شورای شهر همدان را تجربه می‌کند.

این منتخب مردم متولد ۱۳۶۵ از همدان، کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه، از سال ۱۳۸۷ مدیریت در عرصه‌های عمرانی و پروژه‌های ملی، استانی، شهرستانی ورزشی، راهسازی، خدماتی، صنعتی را در کارنامه داشته و از کارمندان شهرداری همدان است.

 علی رحیمی‌فر؛ با ۱۲ هزار و ۵۷۸ رای توانست بازهم به شورای اسلامی شهر همدان راه یابد.

وی دارای مدرک ارشد عمران و در دوره فعلی شورا به عنوان رئیس کمیسیون عمران فعالیت دارد و از جمله شورانشینانی بود که همواره رضایتمندی مردم را به دنبال داشت.

رحیمی فر قبل از ورود به شورای شهر، سال‌ها به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چند استان کشور سابقه مدیریتی داشت و هم اکنون جزو افراد باتجربه پارلمان شهری نیز به شمار می‌رود.

ناصر صفری افلاکی از روحانیان همدانی و دارای مدرک ارشد در حوزه شهرسازی است وی استاد حوزه علمیه همدان و از سوابق مدیریتی متعدد در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی برخوردار است.

سعید نظری دارای مدرک پزشکی که در زمینه طب سنتی از افراد شناخته شده در همدان به شمار می‌رود و مدتی نیز به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان فعالیت داشت.

در دوره مدیریتی او در دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان تحول اساسی در این حوزه دانشگاهی ایجاد شد و اکنون او نیز نخستین تجربه حضورش در شورای شهر همدان را خواهد داشت.

حمید بادامی نجات که در دوره قبل صدرنشین آرای مردمی بود، این بار با کمتر از نیمی از آرای دوره گذشته خود توانست در جمع ۱۱ عضو شورای ششم قرار بگیرد.

بادامی نجات جزو نخبه‌های جوان شورای شهر همدان به شمار می‌رود و اکنون با تجربه یک دوره حضور در شورا، به مراتب می‌تواند جزو افراد تاثیرگذار در دوره جدید باشد.

او علاوه بر تجربه حضور در کمیسیون‌های مختلف شورای پنجم، نایب رییس شورای عالی استان‌ها نیز هست و جزو افراد تاثیرگذار در مصوبات شورای اسلامی پنجم همدان بود.

سعید شهابی نیا دیگر راه یافته به جمع اعضای پارلمان جدید شهری، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور همدان است.

او نیز در سال‌های اخیر همواره جزو فعالان حوزه دانشگاهی بوده و نخستین دوره حضورش در شورای شهر همدان را تجربه می‌کند.

آخرین منتخب راه یافته به شورای اسلامی ششم علی اکبر نظری دارای مدرک دکترای تاریخ است.

نظری در دوره دوم شورا نایب رئیسی و در دوره چهارم سال دوم و سوم ریاست شورا را برعهده داشت و اکنون با کوله باری از تجربه برای حضور در شورای ششم آماده می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هشت + دو =