جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۵:۱۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱

آغاز کوچ اهالی زلزله‌زده قورچای به چادر

به گزارش خبرنگار اعزامی فرهنگ سار؛ وقوع زلزله مجدد و پس لرزه صبح امروز موجب نگرانی بیشتر زلزله‌‎زدگان روستای قورچای شهرستان رامیان شد چراکه شکستگی خانه ها احتمال تخریب را بیشتر کرده است و کوچکترین لرزش یا ضربه می تواند به ریزش کامل سرپناه آنها منجر شود. قورچای کانون اصلی زمین لرزه بامداد امروز استان […]



به گزارش خبرنگار اعزامی فرهنگ سار؛ وقوع زلزله مجدد و پس لرزه صبح امروز موجب نگرانی بیشتر زلزله‌‎زدگان روستای قورچای شهرستان رامیان شد چراکه شکستگی خانه ها احتمال تخریب را بیشتر کرده است و کوچکترین لرزش یا ضربه می تواند به ریزش کامل سرپناه آنها منجر شود.

قورچای کانون اصلی زمین لرزه بامداد امروز استان گلستان بود و طبق اعلام فرماندار رامیان بیش از ۵۰ خانه این روستا که عمدتا گلی و قدیمی بود بر اثر زلزله دچار خسارت شده و امکان سکونت در آن ها تا زمان ایمن سازی وجود ندارد.

در گوشه ای از روستای قورچای چادرهای هلال احمر برپا شده و زلزله زدگان آرام آرام در حال کوچ به این محل اسکان موقت برای شبگذرانی هستند.

سرمای شب روستای کوهستانی قورچای اهالی را نسبت به دشواری چادرنشینی نگران کرده و زلزله زدگان به دنبال دریافت پتوی بیشتر از هلال احمر یا دیگر اهالی هستند تا گرفتار سرما نشوند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار فرهنگ سار؛ قدمت زیاد خانه‌های خسارت دیده و احتمال ریزش ناگهانی موجب شده برخی روستائیان جرات وارد شدن و جمع آوری وسایل ضروری و اثاثیه خود را نداشته و آن را به امان خدا رها کنند.

زلزله زدگان قورچای در گفتگو با خبرنگار فرهنگ سار خواستار رسیدگی فوری به مشکل خود پیش از فرا رسیدن فصل سرما هستند.

حمیدرضا چوبداری فرماندار رامیان وعده داده که خانه های تخریب شده تا قبل از فرا رسیدن زمستان ساخته شده و در اختیار اهالی قرار گیرد.

تحقق این وعده به معنای آن است که زلزله زدگان حداقل تا ۳ ماه باید به چادرنشینی عادت کنند یا به فکر اجاره خانه جدید برای خود باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان هم گفت که اجاره خانه این دسته از افراد تا زمان تحویل خانه های جدید توسط دولت پرداخت می شود.

میرمحمد غراوی همچنین گفت که خسارت وارده به آسیب‌دیدگان زلزله رامیان با پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی جبران خواهد شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد امروز در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین حوالی شهرستان رامیان در شرق استان گلستان را لرزاند.

این زمین لرزه در گرگان مرکز گلستان به فاصله ۷۵ کیلومتری رامیان و حتی شهرهای غرب استان و ساحل دریای خزر هم احساس شد.

بلافاصله پس از وقوع زلزله در منطقه، تیم‌های امدادرسانی و ارزیاب به منطقه اعزام شدند که عملیات امداد و ارزیابی آنها همچنان ادامه دارد.

گزارش تصویری فرهنگ سار از زلزله رامیان را اینجا ببیند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده + 15 =