جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۵:۵۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۳:۴۹

سیدحسن خمینی: ایستادگی مقابل مشکلات مهمترین شاخصه آیت‌الله هاشمی بود

به گزارش فرهنگ سار، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام خمینی(ره)، اظهار کرد: مرحوم هاشمی با دیدن مشکلات، نه تنها پا پس نمی کشید بلکه احساس مسؤولیت و ایمان به خدا در ایشان بیشتر می شد.وی با بیان اینکه مرحوم […]



به گزارش فرهنگ سار، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام خمینی(ره)، اظهار کرد: مرحوم هاشمی با دیدن مشکلات، نه تنها پا پس نمی کشید بلکه احساس مسؤولیت و ایمان به خدا در ایشان بیشتر می شد.
وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی درس شانه خالی نکردن در مقابل مشکلات را بخوبی از مکتب امام راحل آموخته بودند، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی در مسؤولیت های مختلف هرگز از زیر بار مسؤولیت ها شانه خالی نکرد و همواره احساس دین به انقلاب داشت.
یادگار امام راحل اضافه کرد: مرحوم هاشمی حداقل در ۱۲ سال پایانی زندگانی اش می توانست بسیار راحت تر زندگی کند؛ ولی بخاطر ایمان به وفای عهد در مقابل تمامی مشکلات ایستادگی می کرد.
سید حسن خمینی‌ با اشاره به اینکه مرحوم هاشمی رابطه عاطفی خوبی با امام خمینی (ره) داشتند و نسبت به انقلاب و مردم احساس مسؤولیت می کردند، افزود: ایشان انقلاب را فرزند خود می دانستند و همواره پای آرمان های انقلاب که حاصل مجاهدت چند صد ساله علمای بزرگ اسلام بودند احساس مسؤولیت می کردند.
تولیت حرم مطهر امام راحل یادآور شد: مرحوم هاشمی نسبت به رفاه، معیشت، زندگی و در یک کلام ملت ایران احساس دین و مسئولیت سنگین داشتند.
یادگار امام تاکید کرد: احساس مسؤولیت آیت الله هاشمی نسبت به مردم و کشور از آنجایی نشأت می گرفت که ایشان معتقد بودند اگر مسؤولان در نظام اسلامی عملکرد خوبی نداشته باشند، به دین لطمه وارد می شود.
یادگار امام راحل اضافه کرد: مرحوم آیت الله هاشمی به تأسی از مکتب امام خمینی(ره) معتقد بودند؛ مسؤولان جمهوری اسلامی باید به گونه ای عمل کنند که مردم احساس نمایند جامعه به سوی حکومت کریمه حضرت مهدی(عج) حرکت می کند.
سید حسن خمینی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) همواره به مسؤولان تأکید می کردند که با مردم صادق باشند، بیان داشت: مرحوم هاشمی با کنار گذاشتن منیت و قبول مسؤولیت همواره با مردم صادقانه برخورد می کرد.

وی ادامه داد: مرحوم هاشمی معتقد بودند با ایمان به خدا، راه، هدف و تکیه بر مردم همان‌گونه که امام خمینی (ره) انقلاب را به پیروزی رساند می توان کارهای بزرگی کرد ولی نباید اهداف فقط در اندازه شعار و حرف باقی بماند.
سید حسن خمینی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی جزو مبارزان مسلمان قبل از انقلابی بود که تا پای اعدام رفت، گفت: ایشان اهل فرار نبود و همیشه در روزهای سخت در کنار امام راحل، انقلاب و مردم بود.
یادگار امام راحل به نقش برجسته آیت الله هاشمی در هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان جاشین کل قوا اشاره کرد و افزود: ایشان در جنگی که کل جهان پشت سر صدام جنایتکار برعلیه مردم مظلوم ایران ایستاده بودند همواره نقش یک قهرمان را داشتند.
سید حسن خمینی یادآور شد: در جنگی که انگلیس، آمریکا، شوروی، کشورهای اقماری و در یک کلام کل جهان بر علیه ملت ایران بودند مرحوم هاشمی ضمن پیش برد جنگ اهل صلح و دوستی بود.
وی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی در عملیات های خیبر، بدر، والفجر و سایر عملیات که ایشان جانشین کل قوا بودند، افزود: امام خمینی(ره) هر زمان که آیت الله هاشمی به میادین جنگی می رفتند یک رأس گوسفند برای سلامتی ایشان قربانی می کردند.
یادگار امام خمینی با بیان اینکه مرحوم هاشمی خوب لمس کرده بود که بدون سختی به جایی نمی توان رسید، یادآور شد: ایشان دنیا را دار سختی و امتحانات سخت می دانستند و از همین جهت برای رسیدن به هدف هرگز از زندان، شکنجه، فحش و حتی مرگ نترسیدند.

آیین چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه پنجشنبه با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، اردکانیان وزیر نیرو، حناچی شهردار تهران و مسؤولان لشگری و کشوری در حرم امام راحل برگزار شد.  

آیت الله هاشمی رفسنجانی  ۱۹ دی ۱۳٩۵ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سیزده + 4 =