جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۳:۵۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

۵۰ هزارهکتار از طرح توسعه منابع آب و خاک کشور به بهره برداری می‌رسد

علی مراد اکبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه پایاب سد قشلاق سنندج در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ سار با اشاره به اینکه طرح توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمالغرب کشور در حدود ۲۲۷ هزار هکتار  به اجرا در می‌آید، اظهار داشت:  تاکنون  این طرح در حدود ۷۷ هزار […]



علی مراد اکبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه پایاب سد قشلاق سنندج در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ سار با اشاره به اینکه طرح توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمالغرب کشور در حدود ۲۲۷ هزار هکتار  به اجرا در می‌آید، اظهار داشت:  تاکنون  این طرح در حدود ۷۷ هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و وعده‌ای که به رییس جمهور داده‌ایم تا پایان سال جاری ۵۰ هزار هکتار از این طرح افتتاح می شود که از این میزان حدود ۱۱ هزار هکتار آن در استان کردستان است.

معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی افزود: دلیل انتخاب و افتتاح این ۵۰ هزار هکتار این است که آب مورد نیاز آن توسط وزارت نیرو تامین شده است.

اکبری یادآور شد: از ۵۰ هزار هکتار هم تا پایان آذرماه سال جاری ۲۵ هزار هکتار آن به بهره برداری می رسد که از این میزان هم پنج هزار هکتار آن در استان کردستان است.

وی تاکید کرد: تاکنون برای اجرای این طرح در کردستان طی سال جاری پنج میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و قرار است ۹۰ میلیارد تومان دیگر هم به استان اختصاص داده شود تا ۱۱ هزار هکتار تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی یادآور شد: سهم کردستان در پروژه توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمالغرب کشورحدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار است که تاکنون ۶۴۰ هکتار آن به بهره برداری رسیده است.

اکبری اضافه کرد: با بهره برداری بخشی از این طرح تا پایان سال جاری ۶ هزار هکتارآن باقی می ماند که در خرداد سال آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: هیچ مشکلی در وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای پروژه توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمالغرب کشور وجود ندارد و فقط در برخی از استان ها مانند ایلام و اردبیل وزارت نیرو نتوانسته منابع اعتبار مورد نیاز برای تامین آب آنها را تامین کند.

معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی اظهار داشت: قرار است تا پایان دولت دکتر روحانی بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از این پروژه به اتمام برسد و بی شک اگر منابع مالی آن تامین شود این میزان سطح هم افزایش می یابد.

اکبری یاد آور شد: از ۲۲۷ هزار هکتار این پروژه حدود ۱۶۰ هزار هکتار آن نوآباد بوده یعنی از دیم به آبی تبدیل می شوند و این اقدام توسعه‌ای ارزشمندی در حوزه کشاورزی به شمار می رود.

وی اعلام کرد: این پروژه در صورت تامین اعتبار مالی آن از سوی وزارت نیرو تا پایان سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − 7 =