جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۱۳:۳۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور انجام شد

محمد خیاطیان عصر چهارشنبه در دیدار با فرماندار خواف با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت و توسعه زیرساختهای گردشگری کشور افزود: در این زمینه باید به دنبال زیرساخت‌هایی که با فرهنگ و داشته‌های ما عجین است، حرکت کرد. وی ادامه داد: برای توسعه گردشگری در این منطقه ایجاد یک محور گردشگری و فعال کردن محور گردشگری شرق خراسان […]



محمد خیاطیان عصر چهارشنبه در دیدار با فرماندار خواف با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت و توسعه زیرساختهای گردشگری کشور افزود: در این زمینه باید به دنبال زیرساخت‌هایی که با فرهنگ و داشته‌های ما عجین است، حرکت کرد.

وی ادامه داد: برای توسعه گردشگری در این منطقه ایجاد یک محور گردشگری و فعال کردن محور گردشگری شرق خراسان رضوی در تخصیص اعتبارات مورد توجه قرار می گیرد.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنعت گردشگری اقتصاد کشورها را شکوفا می‌کند و بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه‌ یافته برای توسعه مبتنی بر گردشگری برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی با بیان این که در همه نقاط ایران ظرفیت گردشگری خوبی وجود دارد افزود: در وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قدم‌های خوبی برای توسعه گردشگری برداشته شده است.
در این مراسم دهمین کاشی ماندگار استان خراسان رضوی بر سردر منزل حاج علی محمد اعتباری از حاملان میراث ناملموس در عرصه فرهنگ آسیابانی آسبادهای استان در بخش نشتیفان خواف نصب شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این مراسم گفت: حاج علی محمد اعتباری امروزه نیز به روال حرفه گذشته خود، ۲ واحد آسباد را مرمت کرده است.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: اعتباری، دانش و فن ساخت سازه و کالبد یک بنای آسباد، دانش و تجربه گردآوری مصالح بومی منطقه نظیر سنگ، چوب، اجزای فلزی، و دانش و فن ساخت اجزای مکانیکی جهت به حرکت درآوردن این بنای سنتی با کاربرد صنعتی را در سینه خود نهفته دارد و با اشتیاق و ذوق بی منت به هر بازدیدکننده و گردشگر ارائه می دهد.
وی هدف از ایجاد فهرست و ثبت مفاخر حامل میراث ناملموس را شناسایی و تکریم این مفاخر و تضمین انتقال دانش و مهارت این استادکاران به نسل های جوان برشمرد.

 پیش از این نیز کاشی ماندگار استان بر سر در منزل عثمان محمدپرست، یعقوب دانش دوست، محمدجعفر یاحقی، سید جلال شمسی نژاد، سید محمد میرقاسم اخویان، محمدعلی فضلی نژاد، رجبعلی لباف خانیکی، زهرا محسنی و سید حسن موسوی در استان خراسان رضوی نصب شده است.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 − سیزده =