جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸:۳۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

بنیاد شهید و آموزش و پرورش مسیر ارتقای علمی دانش آموزان را هموار کنند

به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، نشست پیگیری برنامه‌ریزی برای ارتقای آموزشی، تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در «طرح پراکنده» با حضور سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد، محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، معاونین و کارشناسان ذی‌ربط برگزار شد. […]



به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، نشست پیگیری برنامه‌ریزی برای ارتقای آموزشی، تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در «طرح پراکنده» با حضور سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد، محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، معاونین و کارشناسان ذی‌ربط برگزار شد.

سردار سلیمانی در این نشست به نقش، جایگاه و وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه تعلیم و تعلم اشاره کرد و گفت: بنیاد برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در مدارس طرح پراکنده آمادگی کامل دارد و با نوآوری و ایده‌پردازی و ارائه طرح‌های نوین باید نسبت به ارائه خدمات مطلوب آموزشی به فرزندان شاهد و ایثارگر همت گماشت.

در ادامه محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد گزارشی از روند اقدامات طی چند سال اخیر در خصوص ارائه خدمات به دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر طرح پراکنده را ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در طرح پراکنده مشغول به تحصیل هستند، بازنگری و کارآمدسازی برنامه‌های مشترک بیش از پیش ضروری است.

رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات طی پنج سال اخیر به تفکیک دوره آموزشی در «طرح پراکنده»، گفت: آموزش و پرورش به‌طور جد پیگیر وضعیت آموزشی فرزندان شاهد و ایثارگر در طرح شاهد و پراکنده است.

اعلام جزئیات اولویت‌بندی تزریق واکسن کرونا به ایثارگران

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران جزئیات اولویت‌بندی تزریق واکسن کرونا به ایثارگران را تشریح کرد.

 دکتر عبدالرضا عباسپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مقرر شده است بر اساس دستورالعمل‌های این وزارتخانه در زمینه اولویت تزریق واکسن کرونا به افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و در معرض خطر، جانبازانی که دارای این شرایط هستند در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بر این اساس جانبازان قطع نخاع، جانبازان دو چشم نابینا، جانبازان چند عضو قطع و جانبازان شدید شیمیایی در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند و این کار توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس زمان‌بندی انجام خواهد گرفت.

تجلیل از مروجین فرهنگ اقامه‌ نماز در بنیاد شهید و امور ایثارگران

مراسم تجلیل از مروجین فرهنگ اقامه‌ نماز در بنیاد شهید و امور ایثارگران به همت حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در تمامی نمازخانه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور برگزار شد.

 در این مراسم به صورت همزمان از فعالان و خادمان برتر اقامه نماز در بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل و تقدیر شد.

 ستاد ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف ترویج فرهنگ اقامه نماز، برنامه‌های مختلفی را در سال جاری اجرایی کرده و این برنامه نیز در همین راستا در نمازخانه‌ ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان الگوی دیگر معاونت‌ها و استان‌ها برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و حجت الاسلام محقق برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × دو =