جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷:۳۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

مشکلات جانبازان شیمیایی سردشت با جدیت پیگیری می‌شود

به گزارش روز شنبه فرهنگ سار از «ایثار»، دکتر امیر کریمی با اشاره به حضور تعداد کثیری از جانبازان شیمیایی در شهرستان سردشت افزود: این عزیزان به دلیل عوارض مصدومیت شیمیایی دچار بیماری‌های مختلف پوستی، چشمی و ریوی هستند. شهر مرزی سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان در هفتم تیر […]



به گزارش روز شنبه فرهنگ سار از «ایثار»، دکتر امیر کریمی با اشاره به حضور تعداد کثیری از جانبازان شیمیایی در شهرستان سردشت افزود: این عزیزان به دلیل عوارض مصدومیت شیمیایی دچار بیماری‌های مختلف پوستی، چشمی و ریوی هستند.

شهر مرزی سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ مورد هدف بمباران شیمیایی هواپیماهای رژیم بعث صدام قرار گرفت. در این تهاجم شیمیایی فجیع و وحشتناک، ۱۱۹ نفر شهید و پنج هزار نیز مصدوم شدند؛ هنوز پس از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی، آثار مخرب این جنایت بر چهره مردم مظلوم سردشت آشکار و عیان است.

وی افزود: با توجه به مراجعه تعداد زیادی از این ایثارگران به کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت و اهمیت ارائه خدمات شایسته به آنها، طی هماهنگی و رایزنی‌های متعدد با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داروخانه دکتر رشیدی‌راد در مرکز مذکور راه‌اندازی شد.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در ابتدای فعالیت این داروخانه با توجه به کمبود برخی داروها و سهمیه داروخانه، شاهد بروز برخی مشکلات بودیم افزود: در راستای رفع این مشکلات پیگیری‌های لازم از طریق اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی و معاونت بهداشت و درمان ستاد مرکزی بنیاد صورت گرفت و اکنون با توجه به بازدید اخیر بیش از ۹۵ درصد مشکلات استانی در ارائه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی مرتفع شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز و استان آذربایجان غربی، اداره‌کل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره‌کل مصدومان شیمیایی بنیاد همچنان با جدیت پیگیر رفع همه مشکلات ایثارگران معزز شهرستان سردشت درخصوص خدمات درمانی، دارویی و تجهیزات پزشکی هستند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده − 8 =