جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶:۱۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

استاندار چهارمحال و بختیاری: تکریم خانواده شهدا یک وظیفه است

اقبال عباسی روز سه شنبه در آیین سه شنبه های تکریم و تجلیل از مادر سه شهید استان افزود: جایگاه امروز کشور و نظام اسلامی مدیون رشادتهای دلیرمردان و زنان در طول هشت سال دفاع مقدس است و همه مسوولان و افراد در جایگاه‌های مدیون خون شهدا هستند. وی گفت:اگر رشادت‌های شهدا و ایثارگران در […]



اقبال عباسی روز سه شنبه در آیین سه شنبه های تکریم و تجلیل از مادر سه شهید استان افزود: جایگاه امروز کشور و نظام اسلامی مدیون رشادتهای دلیرمردان و زنان در طول هشت سال دفاع مقدس است و همه مسوولان و افراد در جایگاه‌های مدیون خون شهدا هستند.

وی گفت:اگر رشادت‌های شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس و همراهی خانواده‌های آنان نبود وضعیت امروز جمهوری اسلامی مشخص نبود به چه صورت بود.

وی اظهار داشت: امروز جایگاه حقوقی خود را مدیون شهدا و ایثارگری رزمندگان و ایثارگران هستیم و باید رشادت‌های آنان را ارج دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرای طرح معنوی سه‌شنبه‌های تکریم گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به عنوان آیینه تمام معنای معنوی ملت ایران به حساب می‌آید.

فریبرز نجفی افزود: حماسه دفاع مقدس یک حماسه شگفت انگیز بود که ملت ایران در مقابل ابرقدرتهای جهانی با تکیه بر ولایت فقیه و توکل بر خدا پیروز شدند.

وی به رشادتهای مردم استان چهارمحال و بختیاری در تمام دوران انقلاب و بعد از انقلاب و هشت سال دفاع قدس اشاره کرد و گفت: در سال ۵۸ بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از بختیاری‌های استان با حضور در قم با امام راحل تجدید بیعت کردند و همچنین  در دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) بیش از ۷۰ هزار رزمنده برای دفاع از کشور به جبهه اعزام شدند.

به گفته وی، در طول هشت سال دفاع مقدس ۴۶ هزار جامعه ایثارگری را داشتیم و  ۲ هزار و ۴۴۰ شهید و  هفت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۵۰۷ آزاده تقدیم نظام شده است.

وی اظهار داشت: مردم استان با تاسی از فرهنگ حسینی و دفاع از حرم اهل بیت(ع) ۱۳ شهید مدافع حرم تقدیم کردند و نخستین شهید مدافع حرم کشور و همچنین نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی از این استان است.

آیین طرح ملی سه شنبه های تکریم و تکریم  خانواده شهیدان زاهدی و سمیع با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد،  استاندار و ارتباط تصویری با آقای سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام ارزانی مشاور وزیر و رییس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش فرهنگ سار، در این آیین از “زینب سمیع” مادر شهیدان “بهرام، سعید و حمید زاهدی” که سه فرزندش را تقدیم نظام کرده است تقدیر شد.

این مادر شهید خواهر شهیدان عبدالله، قدرت‌الله و ولی‌الله سمیع هستند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × یک =