جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۲:۱۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد

یکی از سخنرانان مذهبی در این مراسم گفت: یکی از اهداف ائمه (ع) در دوره حیات خود مبارزه با انحرافات در جامعه بوده است. در دوران غیبت این وظیفه بر عهده دانشمندان و علما است که همین کار را نیز انجام می‌دهند. حجت الاسلام ناصر رفیعی با بیان اینکه حضرت امام جواد (ع) در کودکی […]



یکی از سخنرانان مذهبی در این مراسم گفت: یکی از اهداف ائمه (ع) در دوره حیات خود مبارزه با انحرافات در جامعه بوده است. در دوران غیبت این وظیفه بر عهده دانشمندان و علما است که همین کار را نیز انجام می‌دهند.

حجت الاسلام ناصر رفیعی با بیان اینکه حضرت امام جواد (ع) در کودکی به امامت رسید افزود: آن حضرت در زمان امامت هفت یا هشت سال داشت و صدها جلسه علمی را اداره کرد.

وی ادامه داد: در زمان امام نهم (ع) فرقه‌های عقیدتی منحرف از قبیل واقفیه، زیدیه و خوارج وجود داشتند و امام جواد (ع) در برابر آنها روشنگری می‌کرد. القای شبهه در عقاید شیعه همیشه بوده است و امروز هم دشمنان در فضای مجازی در مورد قرآن، زیارت، دعا و حتی خداوند شبهه افکنی می‌کنند. بدترین نوع انحراف، انحراف عقیدتی است.

این سخنران مذهبی گفت: از دیگر اقدامات ائمه (ع) مبارزه با انحرافات اخلاقی از جمله مبارزه با فساد، رشوه و ربا در جامعه بوده است. یکی از اقدامات مامون در زمان امام جواد (ع) گسترش ابتذال و کارناوال موسیقی بود.

وی افزود: وقتی مامون دخترش را به ازدواج  امام جواد (ع) درآورد، برای مجلس عروسی مطرب دعوت کرد و می‌خواست بگوید ائمه (ع) هم اهل این مسائل هستند تا قبح شکنی کند اما امام جواد (ع) در زمان ورود به مراسم با تندی آوازخوانان را بیرون کرد و اجازه نداد مامون به هدف خود برسد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 + یک =