جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۶:۳۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

تحول عظیم در بخش درمان بروجرد با ایجاد ۲۳۰ تخت بیمارستانی

به گزارش فرهنگ سار، تحولات ایجاد شده در حوزه بهداشت و درمان در راستای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید به عنوان شاخص ترین عامل توسعه برای مردم این شهر ماندگار خواهد ماند. فرسوده و قدیمی بودن ۲ بیمارستان بروجرد با قدمت بیش از ۷۰سال موجب شده بود که مردم همواره با مشکلات عدیده ای […]



به گزارش فرهنگ سار، تحولات ایجاد شده در حوزه بهداشت و درمان در راستای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید به عنوان شاخص ترین عامل توسعه برای مردم این شهر ماندگار خواهد ماند.

فرسوده و قدیمی بودن ۲ بیمارستان بروجرد با قدمت بیش از ۷۰سال موجب شده بود که مردم همواره با مشکلات عدیده ای مواجه شوند، و براین اساس در سال های اخیر مسوولان دولتی شهرستان و استان و نمایندگان مردم این شهر در مجلس پیگیری ها و اقدامات خوبی را انجام دادند و با همراهی وزارت متولی بخش بهداشت و درمان، بروجرد در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت. 

احداث بیمارستان دولتی آیت الله بروجردی در این شهرستان و برخورداری مردم بروجرد و حتی شهرهای اطراف از امکانات و تجهیزات بهداشتی مطلوب موجب شد، تا بیماران برای ادامه درمان با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وجود چهار بیمارستان امام خمینی( ره)، شهید چمران، آیت الله بروجردی  و تامین اجتماعی با حدود  ۴۰۰ تخت فعال وجود بیش از ۳۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف، ظرفیتی ویژه در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است.

تحولات ایجاد شده در حوزه بهداشت و درمان موجب شد تا ۷۶میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال طرح توسعه‌ای و زیرساختی بهداشتی و درمانی امسال در این شهرستان بهره برداری شود که شامل ایجاد ICU شماره سه، اورژانس دندانپزشکی بیمارستان آیت الله بروجردی (ره) و خانه بهداشت روستای دهکرد بود.

بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی آیت الله بروجردی در ۲۰ تیرماه ۹۷  با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با چهاربخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان یکی از مراکز درمانی پیشرفته کشور است که موجب تحول مهمی در بخش بهداشت و درمان بروجرد شد.

برخورداری این بیمارستان از ۶ اتاق عمل مجهز، ۲۰ تخت اورژانس، ۱۱ تخت دیالیز، بخش تصویربرداری رادیولوژی و سونوگرافی و بخش M.R.I مشگل گشای مشکلات درمانی بسیاری از شهروندان بروجرد شد.

عملیات احداث بیمارستان آیت الله بروجردی که سال ۱۳۸۵ با پنج طبقه در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع آغاز شده بود در دولت تدبیر با پیگیری‌های مستمر نمایندگان از رشد و سرعت بیشتری برخوردار شد و با بهره برداری از این بیمارستان مجموع تخت های فعال مراکز درمانی شهرستان بروجرد به ۵۰۰ تخت رسید.

در هفته دولت سال ۹۸  بخش جراحی، CCU و اتاق عمل بیمارستان آیت الله بروجردی شهرستان بروجرد با ۲۵ تخت و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در رشته های جراحی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، چشم و بخش جراحی عمومی به بهره برداری رسید.

بنا برگفته رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یکی از پیشرفته ترین دستگاه های ” MRI ” کشور تحویل بیمارستان آیت الله بروجردی شد.

محمدرضا نیکبخت افزود: این دستگاه پیشرفته ” MRI ” با قدرت تصویربرداری یک و نیم تسلا به عنوان یکی از پیشرفته ترین دستگاه های کشور، علاوه بر پوشش کامل نیازهای تشخیصی درمانی مردم شهرستان های بروجرد و اشترینان با هزینه دولتی توانایی ارائه خدمات به مردم شهرهای همجوار را نیز دارد.

وی اظهار داشت: با اضافه شدن این دستگاه به تجهیزات درمانی استان سیستم نوبت‌دهی در مراکز درمانی کاهش پیدا خواهد کرد و کیفیت خدمات به مردم افزایش می‌یابد.

‍افتتاح بخش بستری مسمومیت بیمارستان آیت الله بروجردی این شهرستان با پزشک متخصص مسمومیت ها از تحمیل هزینه بر بیماران برای مراجعه به مراکز استان‌ها و یا شهرهای همجوار جلوگیری شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای رفع مشکلات و کمبودهای بخش بهداشت و درمان شهرستان ۲ میلیارد تومان اعتبار به شبکه بهداشت و درمان اختصاص یافت.

فاطمه مقصودی  اظهار داشت: در دیدار با معاون توسعه و مدیریت منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت موارد مختلف کمبودها و مشکلات بهداشت و درمان بروجرد پیگیری شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بروجرد ضرورت ایجاد دانشگاه علوم پزشکی و مرتفع کردن کمبودهای بیمارستان‌های شهرستان از جمله مواردی بود که در این دیدار مطرح و انتظار می‌رود به زودی محقق شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: احداث کلینیک تخصصی تشخیص و غربالگری سرطان تیپ ۲ این شهرستان  و کلینیک طرح تحول سلامت به عنوان ۲ طرح مهم عمرانی و بهداشتی شهرستان در دولت تدبیر و امید بود.
شهرام ممدوحی  اظهارداشت: کلینیک طرح تحول سلامت درسه طبقه دارای بخش های سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی و داروخانه است.
وی اضافه کرد: پزشکان در تخصص های داخلی، قلب و عروق، جراحی اعصاب، ارتوپد، چشم، دندانپزشکی، گوش، حلق و بینی و اطفال در این کلینیک حضور دارند.
وی با بیان اینکه راه اندازی این کلینیک نقش مهمی در بخش بهداشت و درمان بروجرد ایجاد می کند، افزود: این مرکز درمانی به همراه کلینیک تخصصی تحول سلامت در زمینی به مساحت هفت هزار و۲۵۰ مترمربع با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث شد.

دیگر نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای توسعه بخش بهداشت و درمان بروجرد و توسعه بیمارستان کوثر این شهر اقدامات اساسی درسالهای اخیر اتجام شده است.

عباس گودرزی افزود: توسعه و تکمیل پروژه بیمارستان کوثر بروجرد با افزایش مساحت درمانی از ۶ به ۲۰ هزار مترمربع رسیده است.

 وی گفت: ایجاد سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و تخت های وی آی پی زایمان و ایجاد پنج بخش ویژه بستری از دیگر طرحهای توسعه ای در بیمارستان کوثر بروجرد بوده که در حال تکمیل است.
وی افزایش فضای درمانگاه از ۳۵۰ به سه هزارو ۶۰۰ مترمربع
و افزایش خدمات درمانی به کارگران و بازنشستگان و ایجاد بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی جدید را از دیگر تحولات ایجاد شده درحوزه سلامت بروجرد است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 + هجده =