جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳:۰۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۴۹

تحول اقتصادی رهاورد افتتاح ۲ طرح زیربنایی در اصفهان

به گزارش فرهنگ سار، افتتاح هفتگی طرح ها در حوزه های مختلف اقتصادی و زیربنایی در سراسر کشور در شرایط سخت تحریم  موجب مسرت و خوشحالی اهالی هر استانی شده است که  این راهبرد دولت تدبیر و امید همچنان ادامه دارد. در هفته سی و سوم سال جهش تولید قطار تدبیر و امید به ایستگاه پروژه‌های بزرگراهی و فرودگاهی کشور رسید […]



به گزارش فرهنگ سار، افتتاح هفتگی طرح ها در حوزه های مختلف اقتصادی و زیربنایی در سراسر کشور در شرایط سخت تحریم  موجب مسرت و خوشحالی اهالی هر استانی شده است که  این راهبرد دولت تدبیر و امید همچنان ادامه دارد.

در هفته سی و سوم سال جهش تولید قطار تدبیر و امید به ایستگاه پروژه‌های بزرگراهی و فرودگاهی کشور رسید که توسعه فرودگاه اصفهان و احداث آزادراه شرق این کلانشهر از جمله این اقدامات مهم است.

شماری از اهالی اصفهان در حاشیه آیین روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار از افتتاح  ۲ طرح فرودگاهی و قطعات ۱ و ۲ آزادراه شرق اصفهان ابزاز خوشحالی کردند و گفتند: بهره برداری اینگونه طرح های مهم در شرایط سخت تحریم جای تقدیر و تشکر دارد.

آنان یادآور شدند که افتتاح طرح آزاد راه شرق آرزوی دیرینه منطقه بود و مزیت های فراوانی برای مردم دارد و روی و توسعه و جهش تولید را برای منطقه رقم خواهد زد.

توسعه ۹ هزار متر مربعی ترمینال پروازهای بین المللی و تاسیسات مربوطه و توسعه و بهسازی توقفگاه هواپیما برای افزایش ظرفیت هزار و ۵۰۰ نفری پذیرش سالانه مسافر و توسعه و بهسازی ۹۳ هزار مترمربعی این مجموعه، ۲ پروژه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بود که امروز افتتاح شد.

تامین موقعیت پارک استاندارد برای انواع هواپیما، ارتقای ایمنی و ارائه خدمات ایمن و مطلوب به پروازها و تامین فضای پارک مورد نیاز برای پروازهای دایورتی، باری و مسافری دستاورد این سرمایه‌گذاری است.

۸ هزار میلیارد ریال برای قطعات ۱و ۲ آزاد راه شرق اصفهان هزینه شد

افتتاح قطعات ۱ و ۲ آزادراه شرق اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال، ترافیک کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت و سفر در این مسیر را کیفیت بخشیده و رفت و آمد را سریع تر می کند.

به گزارش فرهنگ سار، این مسیر از آزادراه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزادراه اصفهان – شیراز ختم می‌شود که این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز – اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر و ظرفیت تردد ۸۰ هزار خودرو است.

کاهش تصادفات و سفر ایمن

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان به شاخصه های این پروژه راه سازی اشاره کرد و گفت: این اقدام وزارت راه و شهرسازی علاوه بر تسریع ترددها نقش بی نظیر در  کاهش تصادفات و سفر ایمن دارد.

به اعتقاد علیرضا صلواتی این بزرگراه قادر به کاهش فوت ۲۵۰ هموطن ناشی از تصادفات خواهد شد که این آزادراه را شریانی بدون تصادف در کشور معرفی می کنیم.

وی به تحمل سختی‌ها و مشکلات اجرای این پروژه اشاره‌کرد و اظهارداشت: پیمانکار پروژه با ۴۰ درصد از اعتبار و شرایط سخت قرنطینه و محدودیت‌ها، کار را به سرانجام رساند که مسئولان تحقق کامل هزینه اجرا را دنبال کنند.

این مقام مسئول در راه سازی، احداث پل مرتبط با شهرستان نایین در محدوده این طرح را پیشنهاد کرد و گفت:  با انجام این اقدام کاری در این پروژه باقی نمی‌ماند و پیش بینی‌ها از بهره‌برداری تا پیش از بهمن‌ماه امسال را حکایت دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس همکاری شرکت مخابرات، همراه اول و ایرانسل این محدوده دارای اینترنت پرسرعت برای مسافران و همسفران جاده می‌باشد.

آزاد راه شرق  اصفهان محور مهم مواصلاتی مرکز ایران 

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور که به عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه با حاضران در آیین افتتاحیه گفت و گو ‌و آزادراه شرق به عنوان یک محور مواصلاتی اصلی در مرکز ایران معرفی کرد و تعامل صندوق‌های بازنشستگی با راه و شهرسازی در این فعالیت‌های عمرانی را عامل منفعت برای همراهان جاده و بازنشستگان  برشمرد.

اکبر افتخاری ادامه داد: منافع این طرح مستقیم در جیب افرادی می‌نشیند که ذی‌نفعان صندوق بازنشستگی هستند و کمک به بهبود زندگی آن‌ها می‌کند و اجر معنوی و اقتصادی این کار به صورت مستقیم برای خدمت به بازنشستگان انجام می‌شود.

وی انجام این پروژه را ناشی از یک همت بالا از سوی تلاشگران این حوزه بیان ‌کرد و ادامه داد: در شرایط سخت این اقدام عمرانی به نتیجه رسید و اکنون پیگیر انجام ادامه پروژه‌ها و تحقق عواید آن به بازنشسته‌ها خواهیم بود.

کاهش ۸۰ دقیقه ای زمان سفر  

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بخشی از آیین بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی گفت: با افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان حدود ۸۰ دقیقه کاهش زمان سفر را داریم و این آزادراه حلقه ارتباطی شمال و جنوب استان اصفهان است که ترافیک را در شهر اصفهان روان می‌کند.

خیرالله خادمی افزود: پروژه آزاد راه شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر در بخش اول به صورت ۶ خط آزادراهی بهره‌برداری می‌شود و ترافیکی که از قسمت مرکزی کشور به سمت اصفهان می‌آید از طریق این آزادراه بدون ورود به شهر اصفهان به سمت آزادراه‌های استان فارس و استان‌های جنوبی انتقال پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این آزادراه از نظر طول مسیر ۳۵ کیلومتر مسیر را کوتاه می‌کند، برای شرق اصفهان نیز عامل تحول اقتصادی می‌شود، ما برای این پروژه نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و ارزش به روز این پروژه  هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده  که ۷۰ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد هم دولت هزینه کرده است.

خادمی اضافه کرد: البته بخشی از سرمایه‌گذاری هم در گذشته انجام شد که در مجموع در این آزادراه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ترافیک به بیرون از اصفهان منتقل می‌شود و از نظر زیست محیطی نیز برای این کلانشهر بسیار اهمیت دارد، قطعه سوم این مسیر نیز تا پایان ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، البته هدفگذاری پایان تابستان سال آینده است.

بهره برداری از  ٩ طرح آزادراهی تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ٩ طرح آزادراهی در مجموع به طول ۶۵١ کیلومتر تا پایان امسال و سال ١۴٠٠ به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها نقش شایانی در تسهیل تردد در مناطق مختلف کشور ایفا خواهد کرد؛ در عین حال ٢ هزار و ۵٠٠ کیلومتر مسیر آزادراهی هم در حال بهره برداری داریم.

 وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۴۵ کیلومتر نیز سرمایه‌گذار در حال اجرا دارد و این اقدام بی سابقه‌ای نسبت به گذشته است.

خادمی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل نخستین پروژه افتتاح کنار گذر شرقی اصفهان، دومین پروژه آزادراه بزرگ و ابرپروژه شهر تهران و کرج، سومین پروژه آزادراهی اراک به خرم آباد، چهارمین پروژه اصفهان به شیراز با ۲۲۵ کیلومتر است.

وی افزود: همچین پنجمین پروژه منجیل به رودبار، ششمین پروژه مرند به تبریز، هفتمین پروژه منطقه تهران به شمال، هشتمین پروژه مراغه به هشترود و نهمین پروژه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان خواهد بود.

افزایش ظرفیت های فرودگاهی کشور

به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دراین مراسم، ظرفیت فرودگاه‌ها از در دولت تدبیر و امید از ۵۷ میلیون مسافر در سال به ۷۵ میلیون مسافر در سال رسیده است و با اجرای طرح توسعه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ظرفیت جابجایی کشور به ۱۰۰ میلیون خواهد رسید.

وی تقویت سیستم ناوبری آسمان ایران، افزایش ۴۰ درصدی پروازهای عبوری، ارتقای قدرت پذیرش از ۹۰۰ فروند پرواز در روز به حدود  هزار و ۸۰۰ فروند از طریق توسعه زیرساخت فرودگاه‌ها، باند دوم، پارکینگ هواپیما، احداث ترمینال‌های بین المللی را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه توسعه فرودگاهی و حمل و نقل هوایی کشور برشمرد.

بهره‌برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی، ۶۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب و باند دوم کنارگذر کرمان به ارزش سه هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان با حضور رییس‌جمهوری انجام شد.

طرح‌های پایانه بین‌المللی فرودگاه گرگان به مساحت هشت هزار و۷۰۰ متر مربع، توسعه اپرون و محوطه سازی به مساحت ۵۸ هزار متر مربع، ساختمان تشریفات به مساحت ۲هزار و۱۰۰ متر مربع و ساختمان سپاه به مساحت ۸۰۰ متر مربع، افتتاح می‌شود.

اهتمام ویژه دولت به حوزه حمل و نقل

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری که در این مراسم از طریق ویدئوکنفرانس با مردم سخن می گفت، توسعه حمل و نقل را یکی از پایه های جهش تولید در کشور برشمرد و اظهارداشت: بخش‌های مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای از ارکان بسیار مهم برای توسعه و برای تولید در کشور و همچنین برای رابطه با جهان است.

وی با یادآوری نقش حمل و نقل در روابط خارجی اظهارداشت: مقوله ترانزیت بخصوص با توجه به جایگاه ژئوپلیتیک ایران از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا کشورمان جایگاه مهمی برای اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب در منطقه دارد و می تواند خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند را به بخش های شمالی و مرکزی متصل کند.

طرح‌های فرودگاه اصفهان، توسعه و بهسازی پایانه بین‌المللی، محوطه‌سازی و ساخت موتورخانه با مساحت ۹هزار متر مربع و توسعه و بهسازی اپرون به مساحت ۹۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع را شامل می‌شود که ظرفیت پارک هواپیما را ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد.

آزادراه شرق اصفهان که با هزینه‌ای بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال احداث شد از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود و شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز – اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشُتِر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 + دو =