جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳:۵۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

۲۸ خرداد روز تکرار وفاداری ملت به انقلاب در قاب انتخابات

به گزارش فرهنگ سار، سیزدهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار خواهد شد که انقلاب اسلامی  در آغاز گام دوم انقلاب، بهار حضور مردم را در پای صندوق‌های اخذ رای را جشن می‌گیرد. انتخابات […]



به گزارش فرهنگ سار، سیزدهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار خواهد شد که انقلاب اسلامی  در آغاز گام دوم انقلاب، بهار حضور مردم را در پای صندوق‌های اخذ رای را جشن می‌گیرد.

انتخابات بیست و هشتم خرداد به اعتقاد شهروندان و کارشناسان امر ، فصل نوینی از توسعه، پیشرفت و انسجام ملی را رقم خواهد زد که در سایه همدلی و وفاداری ۴۲ ساله مردم با صلابت ایران اسلامی در سرتاسر این سرزمین باشکوه برپا شده است.

مردمی که آیین وفاداری خود را در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر بخشها در دوران طلایی پس از پیروزی انقلاب همواره ثابت کردند و نشان دادند که این حماسه تمام ناشدنی است.

بررسی آمار برپایی انتخابات در چهار عرصه شامل انتخاب ریاست جمهوری (هر چهار سال)، انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی (هر چهار سال)،انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری (هر هشت سال) و انتخاب نمایندگان شورای اسلامی شهر و روستا (هر چهار سال) بیانگر فرهنگ مشارکت سیاسی مردم در طول ۴۲ سال انقلاب است.

بطوریکه حماسه حضور مردم از سال ۵۷ تاکنون در پای صندوقهای اخذ رای ۱۱ دوره انتخابات مجلس، ۱۲ دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور مهر تاییدی بر تحرک و نشاط سیاسی در کشور است.

براین اساس برای اینکه نظام ویژگی مردم‌سالاری داشته باشد باید بزرگترین شمار مردم در صورت‌بندی قدرت، امور عمومی و سیاست که یکی از جلوه‌های آن انتخابات است مشارکت بالا داشته باشند.

از سویی دیگر  اصفهان به عنوان یکی از پنچ شهر بزرگ کشور، همواره در کنار حضور در تمام صحنه‌های مهم حماسی کشور در عرصه سیاست و انتخابات نقش پُر اهمیتی داشته است و اینبار نیز کارنامه درخشانی از خود بر جای خواهد گذاشت.

روند مشارکت سیاسی شهروندان در این استان، نشان دهنده اهمیت شهروندان این خطه به مشارکت سیاسی و نقش و حضور در تصمیم‌گیری‌های کشوری و وفاداری آنها از دوران پیش از انقلاب، حین و پس از انقلاب است.

 تکرار وفاداری اصفهانی ها در انتخابات

یک فرهنگی بازنشسته اصفهانی در این‌ پیوند به خبرنگار فرهنگ سار گفت: مردم اصفهان همواره و از زمان پیروزی انقلاب تاکنون نشان دادند که مکلف و وفادار به آرمانهای انقلاب و بویژه مشارکت سیاسی در عرصه انتخابات هستند.

سهراب کاشفی با بیان اینکه انتخابات، حق سهیم بودن مردم در سرنوشت کشور و احترام به حقوق اساسی آنهاست، افزود: احترام به این اصل مهم توسط مردم با مشارکت در تمام عرصه‌های انتخابات از جمله داوطلب‌ شدن، هواداری و حضور در پای صندوق‌های رای گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم با امید به طی کردن پله‌های ترقی و کنار زدن مشکلات در این دوره از انتخابات همانند دوره‌های قبل حاضر می‌شوند تا نشان دهند که با حضور در پای صندوقهای رای، تحول و امید را در جامعه ایجاد خواهند کرد.

این شهروند با تاکید بر اینکه اکنون جامعه با مشکلات و تهدید، تحریم دشمن و شیوع ویروس کرونا مواجه است، گفت: نامزدهای انتخابات باید بر این واقف باشند که اگر توان و قدرت رسیدگی و رفع مشکلات مردم را دارند باید به میدان بیایند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با اعتماد به نظام و مسوولان پا به عرصه انتخابات می‌گذارند و نباید به هیچ وجه این اعتماد آنها بی‌پاسخ بماند.

انتخابات تابلوی حماسه‌آفرینی، وحدت و برادری

شهروند اصفهانی دیگری در گفت و گو با فرهنگ سار، انتخابات را تابلویی از حماسه‌آفرینی، وحدت و برادری برشمرد و گفت: این عرصه صحنه تصمیم‌گیری آزاد مردم برای سرنوشت کشور است که در معدود کشورهای جهان دیده می‌شود.

شرف یوسفی  افزود: مردم در انتخابات ۲۸ خرداد  در راستای سربلندی و سرافرازی انقلاب و پاسداری از خون شهیدان همانند دوره‌های قبل حضور پرشور خواهند داشت.

وی تصریح کرد : بیست و هشتم خرداد روز اثبات وفاداری ملت ایران در رویداد سیاسی انتخابات است که در سایه همدلی و انسجام ملی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر مدار مردمسالاری می‌چرخد باید با اعتماد سازی و قانون‌مداری زمینه حضور بیشتر و حداکثری مردم فراهم شود.

این شهروند بازنشسته فرهنگی افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات ملی و محلی امسال به سود منافع ملی است و مردم آگاهند که مشارکت حداقلی با منافع ملی سازگاری ندارد در واقع این ملت برغم وجود مشکلات با حضورشان در این همایش ملی به انقلاب ادای دین خواهند کرد.

فصل نوین مشارکت حداکثری در گام دوم انقلاب

عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: امسال رویداد سیاسی و مهم انتخابات در کشور در حالی برپا می‌شود که با مشارکت حداکثری مردم وارد گام دوم انقلاب می‌شویم.

محسن نصری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: از سویی دشمنان نظام امسال نیز هماند سالهای گذشته در عرصه جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشور وارد شدند و حضور حداکثری مردم آرمانخواه ایران در عرصه انتخابات این توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مردم کشور و بویژه اصفهان همواره در طول تاریخ حماسه‌ساز خود نشان دادند که با حضور خود در عرصه‌هایی که دشمنان به آن چشم امید دارند می‌توانند برای نظام اقتدار و امنیت آفرین و برای دشمنان یاس‌آور و ناامید کننده باشد.

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: هر اندازه که حضور و  مشارکت مردم در عرصه انتخابات بیشتر باشد بیشتر شاهد بهبود اوضاع جامعه و تحولات اجتماعی رو به مثبت و پیشرفت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همین وفاداری مردم و احساس مسوولیت آنها در قبال انقلاب و سرنوشت کشور است که موجبات نگرانی را در بین دشمنان ایجاد کرده است گفت: آنها از اکنون در هراس حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای اخذ رای هستند.

انتخابات ۲۸ خرداد، بهار دیگر انقلاب اسلامی

استاد حوزه و دانشگاه در اصفهان، انتخابات را بهار انقلاب اسلامی نامید و گفت: حضور حماسه گونه و پرشور مردم در پای صندوقهای رای مهر تایید و بهاری دیگر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسن بابایی در گفت و گو با فرهنگ سار افزود: نظام جمهوری اسلامی در هر دوره از انتخابات مفتخر است که مردم در هر شرایطی با احساس وظیفه و مسوولیت نسبت به این انقلاب پا به میدان انتخاب گذاشته‌ و سعی در انتخاب بهترینها داشته‌اند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت: برای تحقق این مهم باید انتخابات بیست و هشتم خرداد بسیار باشکوهتر از سایر انتخابات گذشته و با حضور آگاهانه و با بصیرت مردم برگزار شود.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر اصفهان افزود: در این راستا باید از هم‌اکنون تمامی متولیان، مسوولان و نهادهای اجتماعی و فرهنگی در راستای ایجاد و تقویت  نشاط فرهنگی در جامعه و تقویت رغبت، تمایل و آمادگی مردم برای حضور در انتخابات تلاش کنند.

وی تصریح کرد: باید این نوید به مردم داده شود که در صورت انتخاب درست و آگاهانه می‌توانند شاهد ساری و جاری بودن شور و نشاط در چهار سال آینده در کشور باشند.

حجت‌الاسلام بابایی اظهار امیدواری کرد که تابلوی حضور مردمی متعهد و وفادار به آرمانهای انقلاب و نظام در کمتر از ۲ ماه آینده در سراسر ایران به تصویر درخواهد آمد و با نقش زیبای صفوف بهم پیوسته در پای صندوقهای رای، آهنگی از اتحاد و همدلی در کشور نواخته خواهد شد.

لزوم افزایش اعتماد اجتماعی تا زمان برگزاری انتخابات

رییس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان گفت: باتوجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم است علاوه بر کمک به مشارکت سیاسی مردم در انتخابات از هیچ تلاشی برای تحقق این مهم دریغ نشود.

حیدر قاسمی  افزود: همه شرایط برای برگزاری انتخابات پرشور در این استان فراهم است و به طور قطع ملت ایران و استان اصفهان اینبار نیز با حضورشان در پای صندوقهای اخذ رای در روز بیست و هشتم خرداد حماسه کم نظیری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خواهند زد.

 دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: این استان آماده برگزاری انتخابات سالم و باشکوه است و تدابیر لازم در جلسات مربوط برای مشارکت حداکثری مردم اندیشیده شده است.

علی اصغر رفیعی نژاد در گفت و گو با فرهنگ سار افزود: تاکنون جلسات متعددی برای فراهم کردن زیرساختهای لازم برای برگزاری هرچه با شکوهتر این رویداد سیاسی در این استان انجام شده است.

به اعتقاد کارشناسان، رای دادن نوعی سهیم شدن در امور اجتماعی و سیاسی جامعه است که می‌تواند یاری رسان حفظ وحدت و همبستگی ملی باشد و مشارکت با امنیت ملی رابطه‌ای همبسته دارد چرا که حضور در انتخابات از فاصله‌گذاری میان مردم و حاکمیت جلوگیری کرده و توطئه دشمنان را برای ایجاد شکاف و گُسل میان مردم و حاکمیت از بین می‌برد.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند، جمهوری اسلامی، فرصت‌های ارزشمندی برای تقویت همبستگی ملی، خدمت به مردم و رفع محرومیت‌ها فراهم کرده است، لذا دولت و ملت باید در کنار هم بیش از پیش برای حل مشکلات کشور تلاش کنند که این موضوع وحدت ملی را رقم می‌زند و دشمن را در تحقق اهداف خود ناکام می‌گذارد.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان ۲۴ شهرستان دارد.

به گزارش فرهنگ سار، انتخابات  سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان  ۲۸ ماه خرداد امسال برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − پنج =