جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۰:۱۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۹

افتتاح ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح؛ فجرانه دولت برای توسعه آذربایجان‌غربی

به گزارش فرهنگ سار، دولت تدبیر و امید که از تابستان سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، از همان روزهای نخست، گام های بزرگی را در راستای توسعه بخش های مختلف کشور برداشت و علاوه بر طول سالیان مختلف، در ۲ موعد هفته دولت و دهه فجر صدها هزار میلیارد ریال طرح […]



به گزارش فرهنگ سار، دولت تدبیر و امید که از تابستان سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، از همان روزهای نخست، گام های بزرگی را در راستای توسعه بخش های مختلف کشور برداشت و علاوه بر طول سالیان مختلف، در ۲ موعد هفته دولت و دهه فجر صدها هزار میلیارد ریال طرح را در نقاط مختلف کشور به بهره برداری رساند.

پس از گذشت هفت سال از نخستین طرح های افتتاحی توسط دولت در کشور، دهه فجر امسال به نوعی آخرین موعد افتتاح تجمیعی طرح های مختلف در کشور برای این دولت است که در این دهه مبارک نیز صدها هزار میلیارد ریال در استان های ۳۱ گانه کشور برای افتتاح آماده شده است.

در آذربایجان غربی نیز طرح های مهم زیادی در هفت سال گذشته اجرایی و افتتاح شده و در دهه فجر امسال نیز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح در بخش های مختلف برای بهره برداری آماده شده است.

این اقدام دولت برای افتتاح طرح های مختلف و به پایان رساندن روند اجرایی طرح ها، نشانه همت عالی در راستای جلوگیری از نیمه تمام ماندن طرح ها برای دولت های آینده است که خود، خدمتی قابل توجه به شمار می رود.

اختصاص ۱۲هزار میلیارد ریال اعتبار برای آذربایجان غربی در دستور کار است

محمدباقر نوبخت که در آغازین روز دهه فجر امسال شب گذشته(یکشنبه) به آذربایجان غربی سفر کرده، بر همین امر تاکید کرد و با اشاره به اینکه در ماه های باقی مانده از مدت فعالیت دولت نیز اقدامات گسترده ای برای تامین اعتبار طرح ها و به اتمام رساندن پروژه ها در دستور کار قرار دارد، گفت: اختصاص حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای توسعه آذربایجان غربی در دستور کار دولت است که در این سفر، موارد مربوط به اختصاص این اعتبار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون رییس جمهوری افزود: از این میزان حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه طرح های زیربنایی و پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در حوزه کمک به اجرای طرح های تولیدی در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: راهکارهای اختصاص این بودجه در این سفر تا پایان مدت فعالیت دولت تدببیر و امید در آذربایجان غربی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا زمینه ارتقای شاخص های استان در این مدت فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ما موظف هستیم تا طرح های وعده داده شده را تا پایان دولت به اتمام برسانیم، بیان کرد: در ۲ سفر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی ۱۱۱ طرح برای این استان تعریف و اعتبار مربوط به آنها ۲۵ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که البته با وجود هزینه کرد ۵۶ هزار میلیارد ریالی، همچنان ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز ۳۶ طرح باقی مانده از آنهاست.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: البته برای این ۳۶ طرح باقی مانده، ۱۹ هزار میلیارد ریال مورد نیاز بوده که حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال آن اختصاص یافته و در صدد اختصاص باقی مانده آن هستیم.

نوبخت همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب و اهتمام دولت مبنی بر انجام اقدامات لازم برای تحقق فرمایشات معظم له در این خصوص، اظهار کرد: در این راستا اتمام ۲۲ طرح تولیدی در آذربایجان غربی در دستور کار دولت قرار گرفته که برای اتمام آنها پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار با همراهی بخش خصوصی و بانک ها نیاز است.

وی گفت: با اجرای این طرح ها برای ۹۵۰ نفر در آذربایجان غربی فرصت شغلی ایجاد می شود که امیدواریم در تحقق این امر مثمر ثمر باشیم.

۴۱۲ طرح نیمه تمام آذربایجان‌غربی تا پایان کار دولت به اتمام می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به در اولویت بودن تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: ۴۱۲ پروژه نیمه تمام این استان تا قبل از پایان کار دولت به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

آیدین رحمانی افزود: هم اکنون هزار و ۳۹۰ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در سطح آذربایجان‌غربی در حال احداث است.

وی از تشکیل تیم کارشناسان فنی معاونت عمرانی استانداری برای بررسی و یافتن راهکارهای مناسب جهت اتمام طرح های نیمه تمام استان خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات ویژه، بخش عمده‌ای از طرح‌های نیمه‌تمام استان تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۶هزار و ۴۴۰میلیاردریال طرح طی دهه فجر در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برنامه های ویژه دهه مبارک فجر از فردا، یکشنبه در استان گفت: همزمان با این دهه، ۵۴۳ طرح با اعتبار ۱۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در استان افتتاح می شود.

محمدمهدی شهریاری افزود: از این میزان، ۳۸۱ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال در حوزه دستگاه‌های اجرایی، ۴۵ پروژه عمرانی و خدمات شهری در حوزه شهرداری‌ها با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال و ۱۱۷ پروژه عمرانی و خدماتی در حوزه دهیاری‌ها در ۶ شهرستان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه ۷۸ پروژه عمرانی نیز همزمان با دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود، اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها بالغ بر پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این طرح ها شامل ۶۹ پروژه دستگاه‌های استان با اعتبار چهار هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و ۹ پروژه مدیریت شهری با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال است.

شهریاری اظهار کرد: همچنین در ایام الله دهه فجر امسال ۵۷ پروژه اقتصادی با ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۸۱۳ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در این دهه، سه پروژه اقتصادی با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۹ نفر پیش بینی اشتغال در استان کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۳۱ طرح عمرانی تولیدی، تحقیقاتی و کشاورزی با اعتبار ۴۴۵ میلیارد ریال و اشتغال ۴۹۴ نفر، ۱۰ طرح کوچک و بزرگ صنعت آب و برق کشور شامل سد کانی سیب پیرانشهر با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال و احداث و راه‌اندازی شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم آباد پلدشت با مساحت هشت هزار و۴۰۰ هکتار با اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و هشت طرح برق‌رسانی روستایی با اعتبار ۳۳ هزار و ۴۸۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

شهریاری افزود: همچنین طی سال جاری واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری هفت میلیون دلار و اشتغال ۵۰ نفر به ‌صورت مستقیم و ۲۳۰ نفر به ‌صورت غیرمستقیم، بیش از ۵۰۰ کیلومتر انواع راه و پتروشیمی میاندوآب با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی و ارزی ۴۰ میلیون یورویی افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال ۴۲۱ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری چهارهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای سه هزار و ۵۵۹ نفر افتتاح شده است.

وی اظهار کرد:  در مناسبت‌های هفته دولت و دهه فجر از سال ۱۳۹۲ تا امسال نیز پنج هزار و ۵۲۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌ بر ۱۴۱ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال افتتاح شده است.

در ایام دهه فجر امسال علاوه بر طرح های افتتاحی و کلنگ زنی طرح های دیگر، ۶۰۰ برنامه ویژه نیز اجرا می شود که همه آنها در راستای جشن سالگرد چهل و دوم انقلاب اسلامی ایران است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه + چهارده =