جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۲:۱۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

۲۴ تیر ماه و آخرین خبرهای کرونایی

مرگ ۲۰۱ نفر در  شبانه روز گذشته یعنی فوت یک نفر در خوی و یک نفر در میاندوآب . یعنی ۹ تن دیگر از هموطنان هم در یزد جان سپردند و فوت سه بیمار دیگر در کاشان. امروز وزارت بهداشت اعلام کرد که با این ۲۰۱ نفری که طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان […]



مرگ ۲۰۱ نفر در  شبانه روز گذشته یعنی فوت یک نفر در خوی و یک نفر در میاندوآب . یعنی ۹ تن دیگر از هموطنان هم در یزد جان سپردند و فوت سه بیمار دیگر در کاشان.

امروز وزارت بهداشت اعلام کرد که با این ۲۰۱ نفری که طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان باختند، مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۵۹۲ نفر و مجموع بیماران کرونایی در کشور به سه میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۵ نفر رسید.

۲۴ تیر ماه و آخرین خبرهای کرونایی

شمار بستری های امروز مبتلایان کووید ۱۹ در استان ها

وزارت بهداشت همچنین امروز اعلام کرد که درزمان حاضر  چهار هزار و ۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا  در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.در این میان به نظر می رسد که در برخی مناطق شمار بستری ها افزایش هم داشته است. مثلا جایی مثل خلخال که پرویز وکیلی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: آمار بستری‌های روزانه افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان این شهرستان به دوبرابر افزایش یافت.

وکیلی امروز  در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهارکرد: از دهم تیرماه امسال با افزایش روند صعودی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان عملا خیز پنجم کرونا شروع شده و در هفته جاری  علاوه بر افزایش آمار کرونایی‌های بستری ، مراجعان سرپایی کرونا به بیمارستان امام خمینی این شهر  به بالاترین حد خود در ۲ ماه گذشته رسید.

روند افزایش آرام و تدریجی بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل هم به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه دارد و این تعداد در شبانه روز گذشته با ۴۴ مبتلای جدید به ۲۵۴ نفر افزایش یافته است. ۵۵ نفر از این بستری های کرونایی در بخش های ویژه بیمارستانی تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده امروز اظهارداشت: شمار بیماران بستری و سرپایی کووید.۱۹ در استان به شدت در حال افزایش است و با توجه به شدت چرخه شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل، حداقل ۹۰ درصد مردم، باید معتقد و عامل به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای توقف این فرایند باشند.
 

۲۴ تیر ماه و آخرین خبرهای کرونایی

امروز خبر افزایش بستری ها از آذربایجان غربی هم به گوش رسید. چرا که  دکتر جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اعلام کرد: بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در ادامه روند کاهشی به ۶۷۰ نفر رسیده است که نشان دهنده تداوم روند افزایشی است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۴ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۱۲۳ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شده اند.

همچنین  با توجه به اظهارات سخنگوی دانشگاه  شهید صدوقی یزد روند سرعت انتشار ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است، در استان  یزد هم رو به افزایش است.

ابراهیم سلمانی گفت:هم‌اکنون ۸۳۳ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد به ۱۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه آی .سی.یو( I.C.U) خدمات درمانی ارائه می شود.

ضمنا ابراز نگرانی حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد را نیز داریم که گفت: در هفته های گذشته تعداد بیماران ترخیصی کرونایی در استان سه برابر بستری ها بود اما این روند تغییر کرده و تعداد بستری های کرونایی استان هم اکنون ۲ برابر ترخیصی ها شده است که جای نگرانی است .

نوید دانایی ،رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هم اعلام کرد که روند افزایشی قرمزشدن وضعیت کرونایی شهرهای استان با وجود روند صعودی شیوع و شناسایی کووید١٩ دور از انتظار نیست.

قرنطینه خانگی ۱۵۰۰ بیمار کووید ۱۹ در استان مرکزی، وضعیت قرمز چهار شهرستان قزوین و ۹ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان یزد از جمله دیگر خبرهایی کرونایی امروز استان ها به شمار می آید.

۱۰ هزار نفر در زاهدان غربالگری کرونا شدند

 و اما آمار بالا و نگران کننده مبتلایان به کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان طی روزهای گذشته نقل محافل شده است . به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن ۲۵ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته شمار فوتی کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۹۳۳نفر رسید.

شمار بالای مبتلایان و فوتی های کووید ۱۹  نظر بسیاری از مسئولان و مردم را نه تنها به خود جلب کرده بلکه باعث سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به این خطه نیز شده است .

دکتر محمد عباسی ،  مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان امروز می گفت: مهمترین و ارزشمندترین مصوبه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان و بلوچستان رایگان شدن فرانشیز درمان سرپایی و بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های این استان بوده است.همچنین وزیر بهداشت در این سفر اعلام کرد که سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه دروازه کاهش سن واکسیناسیون در کشور است بازه‌های سنی جدید برای تزریق واکسن از این استان شروع خواهند شد. 
 

۲۴ تیر ماه و آخرین خبرهای کرونایی

وی افزود: به دستور وزیر بهداشت واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال بر خلاف سایر نقاط کشور ابتدا از سیستان و بلوچستان آغاز شده که این خود نشان از توجه وزارت بهداشت به این استان دارد. در موضوع دارو و کیت‌های تشخیصی با وجود اینکه در سیستان و بلوچستان به اندازه کافی موجود است اما وزیر بهداشت قول دادند که اگر با کمبودی مواجه شدیم به صورت ویژه برای این استان ارسال خواهد کرد.

از طرفی حسن معتمدی، معاون اجرایی گروه جهادی شهید محمد زاده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز امروز اعلام کرد که  افزون‌بر ۱۰ هزار نفر در ایستگاه‌های مسافربری، فرودگاه، راه آهن و ترمینال زاهدان در چند روز اخیر از نظر کووید ۱۹ مورد غربالگری قرار گرفتند. همچنین  روزانه در سه نقطه از ایستگاه‌های مسافربری فرودگاه راه‌آهن و ترمینال نیروهای جهادی مستقر هستند.

به گفته معاون اجرایی گروه جهادی شهید محمد زاده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مسافران عملیات تب سنجی و سنجش اکسیژن خون صورت می‌گیرد و در صورت وجود علامت یا مشکوک بودن به بیماری از فرد تست رپید و یا تست تشخیصی pcr به صورت رایگان گرفته می‌شود.

توسعه یافتگی زیرساخت بهداشتی مازندران ناشی از تصاحب سهم دیگر استان‌ها نیست

از طرفی هم چند روز پیش یکی از نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی زیر ساخت های بهداشت و درمان این استان را با مازندران مقایسه و از وزیر بهداشت گله کرده بودند که در این خصوص دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت این پاسخ را داد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مازندران مربوط به دهه ها قبل است . توسعه یافتگی زیرساخت بهداشتی مازندران ناشی از تصاحب سهم دیگر استان‌ها نبوده است.

بر اساس اظهارات دکتر جان بابایی ، سابقه  دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است که به دهه ۶۰ بر می گردد .بخش قابل توجه و تقریبا تمامی امکانات درمانی و بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران از همان سال های اولیه تامین و تجهیز شد و مربوط به دوران کرونا نبوده و نیست. 

پویش کمک به بیماران کرونایی سیستان و بلوچستان در خراسان

برای امروز پنجشنبه و در راستای کمک هموطنان به سیستان و بلوچستان این خبر از مشهد را هم داشتیم که  فعالان اقتصادی بخش خصوصی سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی پویش “نگاه با محبت به هموطنان سیستان و بلوچستان” را با محوریت اتاقهای بازرگانی، صنایع, معادن و کشاورزی این سه استان تشکیل دادند.
به گفته، محمدحسین روشنک، دبیر پویشهای مردمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی  در پی بحران اخیر کرونا در سیستان و بلوچستان و افزایش تعداد مبتلایان و تعداد فوتی های کرونایی، این پویش توسط مردم، فعالان و تشکلهای اقتصادی بویژه اتاق بازرگانی استانهای خراسان و دبیرخانه پیگیری و هماهنگی پویشهای مردمی مقابله با کرونا در مشهد فعال شد.

وی با قدردانی از رییس اتاق بازرگانی ایران بابت اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به کمک به مردم سیستان و بلوچستان، با همکاری اتاقهای بازرگانی استانهای سه گانه خراسان افزود: تاکنون ۲ کامیون ماسک به سیستان و بلوچستان  ارسال شده است و درصدد جمع آوری کمکهای بیشتر مردمی و فعالان اقتصادی برای تامین ماسک و بسته های معیشتی برای مردم آن استان هستیم.

همچنین اگر می خواهید در خصوص حال و روز این روزهای کرونا در سیستان و بلوچستان بیشتر بدانید می توانید به گزارش امروز فرهنگ سار با تیتر واکسیناسیون؛ مرهم روزهای کرونایی سیستان و بلوچستان مراجعه فرمایید. ضمنا گزارش عکس با تیتر بیمارستان سیار تخصصی نیروی زمینی سپاه در زاهدان برای روز ۲۴ تیر منتشر شده است .

وضعیت حاد کرونا در کرمان و انتقاد استاندار

درست است که سیستان و بلوچستان ، این روزها مورد توجه قرار گرفته است اما همین توجه به نظر می رسد که مورد انتقاد استاندار کرمان قرار گرفته است چرا که امروز علی زینی وند، استاندار کرمان با بیان اینکه استان از نظر شرایط کرونا حادترین وضعیت را پس از سیستان و بلوچستان در کشور دارد از وزارت بهداشت به علت اختصاص نیافتن واکسن کرونا برای افراد بالای ۵۰ سال در این استان انتقاد کرد.

زینی وند به خبرنگار فرهنگ سار اظهارداشت: باتوجه به وضعیت حاد کرونا در استان بویژه در مناطق جنوبی و شرقی که همجوار با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند انتظار می رود وزارت بهداشت واکسن کرونا را با اولویت برای افراد بالای ۵۰ سال استان اختصاص دهد.
 

۲۴ تیر ماه و آخرین خبرهای کرونایی

وی با بیان اینکه تخصیص واکسن برای افراد بالای ۵۰ سال در شرایط کنونی کرونا در استان مطالبه‌ای بحق، درست و مردمی است گفت: از آنجا که سهمیه‌ای در این زمینه به استان اختصاص نیافته است از وزارت بهداشت انتقاد داریم.

به گفته استاندار کرمان، این استان جزو نخستین استان‌ها به شمار می‌رود که باتوجه با حاد شدن وضعیت کرونا طی مکاتبه استاندار با وزیر بهداشت ضمن تشریح وضعیت، درخواست اختصاص واکسن برای افراد بالای ۵۰ ساله را داشته است.

خبرهای تزریق واکسن از استان ها

گفتیم اوضاع سیستان و بلوچستان در خصوص مبتلایان به کرونا چندان مطلوب نیست بر همین اساس عظیم جوانمرد،  فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق و رییس بیمارستان نبی اکرم زاهدان روز پنجشنبه اعلام کرد که ۲۷ مرکز واکسیناسیون برای مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با مشارکت بسیج جامعه پزشکی، سپاه سلمان و دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده است.

همچنین بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز گفته است که روزانه بیش از هزار واکسن کرونا به افراد واجد شرایط و جامعه هدف تعیین شده در این شهرستان تزریق می‌شود.

۱۰۰ درصد ساکنان مراکز بهزیستی ایلام واکسن دریافت کردند ،  آغاز تزریق واکسن کووبرکت در جزیره کیش ، یک هزار دز واکسن کووبرکت در اختیار علوم پزشکی اراک ، آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در آبادان و همچنین تزریق واکسن به  بیش از سه چهارم سالمندان در آذربایجان غربی از دیگر خبرهایی امروز استان ها در خصوص تزریق واکسن کرونا بوده است.

۲۴ تیر ماه و آخرین خبرهای کرونایی

ضمن اینکه امروز به نقل از ابوذر صباغی ، سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین خبرداشتیم که این شهرستان با پوشش واکسیناسیون ۱۱ درصد از جمعیت مشمول در شاخص مذکو در رتبه نخست را بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور کسب کرد. یعنی تاکنون ۱۵ هزارو ۵۰۰  واکسن برای مراحل دوگانه تزریق  به خمین تحویل شده که ۱۴هزار ۵۰۰ دز آن  به جامعه هدف تزریق شده است.

برپایی نماز جمعه در استان های یزد و خراسان رضوی 

فردا جمعه است و در برخی مناطق کشور بابت همه گیر کرونا ، نماز جمعه برگزار نمی شود اما بر اساس اعلام مسوول رسانه و اطلاع‌رسانی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد نماز جمعه فردا ۲۵ تیرماه جاری در ۲۸ پایگاه عبادی، سیاسی ۱۰ شهرستان این استان اقامه می‌شود. از طرفی دیگر مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز اعلام کرده است که نماز جمعه این هفته  همانند هفته‌های اخیر در تمامی ۵۳ پایگاه نماز جمعه این استان اقامه می‌شود.
 

۲۴ تیر ماه و آخرین خبرهای کرونایی

دریافت تسهیلات کرونایی توسط ۲۵ نفر از زندانیان آزاد شده قزوین،  همچنین کمک رسانی اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی به هفت هزار بیمار کرونایی  دیگر آنکه تعطیلی پاساژهای اردبیل در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی  از جمله دیگر اخبار کرونایی امروز فرهنگ سار به شمار می آید.
 

اگر وزارت بهداشت امروز اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند با ذکر جزییات بیشتر از اخبار استان های فرهنگ سار فقط از یک استان اردبیل می توان ادعا کرد که  هم‌اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان‌های پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، کوثر، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز، خلخال و بیله‌سوار در وضعیت زرد قرار دارند. وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان هم که قرمز است. 

طبق گزارش وزارت بهداشت، تاکنون پنج میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۴۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۹۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به هفت میلیون و ۷۲۷ هزار و ۵۳۴ دُز رسیده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 + 5 =