جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۳:۵۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است

به گزارش فرهنگ سار، مهرالله رخشانی‌مهر روز دوشنبه در سفر یک روزه به شهرستان بویین زهرا در جمع خبرنگاران، افزود: اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۶ پنج برابر رشد داشته است.وی اظهار داشت: در سال آینده پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای امر مدرسه سازی و همچنین هزار […]



به گزارش فرهنگ سار، مهرالله رخشانی‌مهر روز دوشنبه در سفر یک روزه به شهرستان بویین زهرا در جمع خبرنگاران، افزود: اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۶ پنج برابر رشد داشته است.
وی اظهار داشت: در سال آینده پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای امر مدرسه سازی و همچنین هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جهت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در نظر گرفته شده است.
رخشان مهر تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سهم سازمان نوسازی مدارس از اعتبارات گاز برای استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.
این مسوول اضافه کرد: در بند عین تبصره پنج لایحه بودجه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مالی اسلامی به بحث مدرسه سازی و همچنین از محل فروش املاک مازاد سازمان ملی  مسکن ۲ هزار میلیارد تومان به امر مدرسه سازی اختصاص یافت است.
وی خاطر نشان کرد: بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، یکی از مهمترین اولویت‌های امسال، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و بر همین اساس اهتمام و اولویت ویژه‌ای برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام وجود دارد.
رخشان مهر اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار کلاس درس در دست احداث داریم که تا پایان سال، ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با ۲ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی و بیش از ۲ میلیون متر مربع به بهره برداری می‌رسد.
این مسوول افزود: در زمینه استانداردسازی سیستم گرمایشی نیز در سال ۹۶ حدود ۱۸۰ هزار کلاس درس نیازمند استانداردسازی بود که هم اکنون این تعداد به ۴۷ هزار کلاس درس کاهش یافته است.
معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه  و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر، افزود: در این طرح جمع آوری کمک‌های خرد خیران نیکوکار در دستور کار است تا هرکس با هر بضاعت بتواند در مدرسه سازی مشارکت داشته باشد.
وی با اشاره به مشارکت ۲۰۰ هزار نفر در طرح آجر به آجر، تصریح کرد: در پویش محرم در هر استان، یک مدرسه با مشارکت خیران ساخته شد و در پویش”من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من” تاکنون ۱۳۰ هزار نفر مشارکت کرده اند.
رخشان مهر ادامه داد: هم‌ اکنون‌ استان خوزستان با ۴۶ هزار نفر خیر در این  پویش رتبه اول را دارد و پیش بینی می‌شود تا ۴۰۰ هزار نفر در آن مشارکت داشته باشند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × یک =