جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۴:۰۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

اعتبارات سازمان نوسازی مدارس به ۶۸ هزار میلیارد ریال رسیده است

مهرالله رخشانی‌مهر روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های در دست احداث شهرستان‌های چناران و گلبهار استان خراسان رضوی افزود: این امر نشان از توجه دولت به حوزه زیرساختها در آموزش و پرورش و حضور فعال و موثر خیران دارد. وی با بیان اینکه شرکت عمران گلبهار باید به تعهدات خود در ایجاد فضاهای آموزشی عمل […]



مهرالله رخشانی‌مهر روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های در دست احداث شهرستان‌های چناران و گلبهار استان خراسان رضوی افزود: این امر نشان از توجه دولت به حوزه زیرساختها در آموزش و پرورش و حضور فعال و موثر خیران دارد.

وی با بیان اینکه شرکت عمران گلبهار باید به تعهدات خود در ایجاد فضاهای آموزشی عمل کند ادامه داد: اجرای تعهدات شرکت عمران شهرستان گلبهار به معنای عدم اجرای وظایف ما نیست بلکه ما به طور کامل به تعهدات خود در تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه تمام عمل خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کیفیت و جانمایی مجموعه‌های آموزشی در دست احداث گفت: باید به معماری و کیفیت پروژه‌های آموزشی توجه شود و نباید محوطه مدارس که جزو بخش‌های تربیتی و ورزشی محسوب می‌شود به ساختمان‌های قارچ گونه اختصاص یابد.

وی افزود: ما در ردیف‌های ملی کار خود را انجام می‌دهیم به طوری که هر سال ردیف اعتباری ما ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است، اما باید استاندار و مسوولان آموزش و پرورش بر اختصاص ردیف های بودجه خود اهتمام داشته باشند.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش نیز در این بازدیدها با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: پیش از آنکه به امکانات و تجهیزات زیرساختی نیاز داشته باشیم نیاز به تغییر نگرش در آموزش و پرورش داریم و زمانی به دستاوردهای سند تحول بنیادین دسترسی پیدا خواهیم کرد که بتوانیم این تغییر نگرش را در فرآیندهای آموزشی به تربیتی داشته باشیم.

در سفر یک روزه معاونین وزیر آموزش و پرورش که در راستای اجرای طرح “آجر به آجر” انجام شد، از مدارس در دست احداث با عنوان “شاهد جم‌سوار” به مساحت ۸۰۰ متر مربع با هشت کلاس، دبیرستان ۹ کلاسه “طالقانی” به مساحت هزار متر مربع، سالن ورزشی الغدیر با زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع در چناران و مدرسه خیرساز “بهروز نیا” به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در گلبهار بازدید شد.
طرح آجر به آجر به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد نیکوکار با هر سطح از توان مالی در مدرسه‌سازی آغاز شده و در اجرای آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفت − دو =