جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۲:۴۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

پیکر پنج شهید گمنام در استان مرکزی تشییع می‌شود

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» روز یکشنبه در نشست هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در استان مرکزی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان خادم شهدا وظیفه و رسالت خادمی برای شهدای والامقام را دارد و امروز که میزبان شهیدای گمنام در استان هستیم ورود آنان منشا خیرات و برکات زیادی […]



سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» روز یکشنبه در نشست هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در استان مرکزی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان خادم شهدا وظیفه و رسالت خادمی برای شهدای والامقام را دارد و امروز که میزبان شهیدای گمنام در استان هستیم ورود آنان منشا خیرات و برکات زیادی خواهد بود.

وی اظهار داشت: مردم ولایت مدار و شهید پرور استان مرکزی در طول ۴۲ سال گذشته همواره وفاداری خود به آرمان‌های بلند انقلاب، امام(ره) و شهدا را به خوبی اثبات کرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: جانمایی برای این شهیدان گمنام در سطح استان انجام شده و پرونده مکان‌ها به معراج شهدا ارسال شده است.

سرهنگ کریمی افزود: از پنج شهید گمنام متعلق به استان مرکزی، یک شهید در دانشگاه آزاد شهرستان ساوه، یک شهید در نیم ور محلات، یک شهید در داودآباد، یک شهید در دانشگاه فرهنگیان اراک و یک شهید هم در دانشگاه صنعتی اراک خاکسپاری خواهند شد.

وی اظهار داشت: آن چیزی که امروز برای همه مسئولان و مردم قابل اهمیت دارد این است که مراسمات با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و ساخت یادمان در شان شهدا باشد.

سرهنگ کریمی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه مراسم‌های شهدای گمنام در سطح استان یک ضرورت است که فرمانداران اراک و ساوه مسئولیت برگزاری این مراسم ها را خواهند داشت.

فرماندار اراک نیز گفت: شهید گمنام عضو هر خانواده ایرانی است و وقتی وارد شهر می‌شود دیگر گمنام نیست چراکه هر خانواده ایرانی شهید والامقام را متعلق به خانواده خود می‌داند.

«حسین بختیاری» افزود: مردم شهید پرور شهر اراک همواره وفاداری خود به شهدا و پایبندی به مسیر شهدا را در طول این ۴۲ سال انقلاب به خوبی نشان داده‌اند و این ایام که شهر اراک و داود آباد میزبان سه شهید گمنام هستند برای ورود شهدا به شهرشان لحظه شماری می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروز میزبانی از شهدای گمنام برای همه ما افتخار بزرگ و یک نعمت ارزشمند است و باید از این فرصت به خوبی برای انجام وظیفه و رسالت خود استفاده کنیم.

فرماندار اراک گفت: استان مرکزی و شهر اراک در ایام کرونایی مراسم‌های خوبی برای گرامیداشت‌های ایام مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده و خوشبختانه تجربه‌های بسیار موفقی کسب شده که در مراسمات شهدا به کارگیری خواهند شد.

بختیاری افزود: آن چیزی که در مراسم‌ها تشییع شهدای گمنام بسیار حائز اهمیت است توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در ابعاد مختلف است که باید به آن اهمیت ویژه‌ای بدهیم و همه باید در این مسئله نقش آفرین باشند.

استان مرکزی در دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − 13 =