جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۵۱:۱۴
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

حماسه و ایثار مدافعان سلامت مستند نگاری شد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار،‌ سردار یعقوب سلیمانی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از ۱۰ مستند مدافعان سلامت که با حضور سعید اوحدی در بنیاد شهید برگزار شد، اظهار کرد: چهل ودومین سال از پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم. در این مدت دشمن همه تلاش خود را به صورت هدفمند، ساماندهی‌شده […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار،‌ سردار یعقوب سلیمانی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از ۱۰ مستند مدافعان سلامت که با حضور سعید اوحدی در بنیاد شهید برگزار شد، اظهار کرد: چهل ودومین سال از پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم. در این مدت دشمن همه تلاش خود را به صورت هدفمند، ساماندهی‌شده و همه‌جانبه به کار گرفت تا به قول خودشان چله انقلاب را نبینیم، اما به مدد ایثار و مقاومت در مقابل نابرابری‌ها و کارشکنی‌های دشمن نه تنها متوقف نشدیم، بلکه با اقتدار بیشتر و استوارتر چله دوم انقلاب را پشت سر می‌گذاریم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه گزارشی از تولیدات رسانه‌ای و تلویزیونی بنیاد پرداخت و گفت: در ۶ ماه گذشته شاهد افزایش پنج برابری در تولید و پخش تلویزیونی بوده‌ایم. از شهریور ماه تا به امروز ۲۲ اثر در موضوع مدافعان سلامت تولید و در شبکه‌های سراسری و استانی پخش شده است.

سلیمانی همچنین تأکید بر غنای علمی و پژوهشی همراه با هنر خلاقیت و نوآوری و توجه به تفکیک فرم و قالب و اهتمام به همه اقشار بوده است. این آثار هم با هماهنگی‌های صورت گرفته، در شبکه‌های سراسری و استانی پخش خواهند شد.

فیلم مستند با موضوع ایثار و جهاد توسط شهید آوینی راه اندازی شد

وی با بیان اینکه ساخت فیلم مستند با موضوع ایثار و جهاد توسط شهید آوینی پی‌ریزی شده، اضافه کرد: ادامه مسیر این شهید در مستندسازی در موضوع ایثار اجتماعی جزو سیاست‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پیچیدگی‌های مبارزه با کرونا بیشتر از پیچیدگی‌های جنگ تحمیلی است اضافه کرد: در این مبارزه ممکن است خود ما، خانواده و نزدیکان موجب گسترش بیماری باشند و از این نظر کار بسیار پیچیده است؛ اما ایثار، حماسه و از خودگذشتگی که پزشکان و پرستاران ما در جامعه پزشکی داشتند، در صحنه این جنگ بی‌نظیر و قابل تقدیر است.

جامعه پزشکی، در دفاع از سلامت جامعه موفق عمل کرده 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این آیین رونمایی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: ما در ایران در چند دهه گذشته چند واقعه مهم تاریخی داشتیم که همیشه هم سربلند از آن بیرون آمدیم. اولین واقعه انقلاب اسلامی بود و پس از آن اتفاقات بسیار بزرگی چون دفاع مقدس، دفاع از حرمین شریفین و نهایتاً رویارویی با ویروس کرونا رخ داده‌اند که با سه‌ محور «وحدت کلمه»، «تبعیت از رهبری» و «توکل بر خدا» توانسته‌ایم از تمام این وقایع سربلند بیرون بیاییم.

عبدالرضا عباسپور ادامه داد: امروز با توکل بر خدا و تکیه بر علم و تخصص جامعه پزشکی کشور، در دفاع از سلامت جامعه نسبت به اکثر کشورهایی که خود را در زمینه مبارزه با این بیماری پیش‌قدم می‌دانستند موفق‌تر عمل کرده‌ایم و این موفقیت مگر با رشادت و شهامت کادر درمان و پزشکی کشور اتفاق نمی‌افتاد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهادت جمع زیادی از پزشکان و مدافعان سلامت در مسیر دفاع از سلامت جامعه و مبارزه با بیماری کرونا گفت: تاکنون پرونده بیش از ۱۰۰ نفر از این عزیزان به عنوان شهید تشکیل شده است و پرونده ۱۴۰ نفر نیز به زودی در دستور بررسی قرار می‌گیرد.

شهیدان جامعه پزشکان و پرستاران از سرمایه‌های بسیار مهم کشور هستند

عاسپور افزود: هر یک از این شهیدان اعم از پزشکان و پرستاران از سرمایه‌های بسیار مهم جامعه درمان کشورمان هستند و امیدواریم با رعایت بیش از پیش مسائل و نکات بهداشتی شاهد کاهش بیماری کرونا و حفظ این سرمایه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ایثارگران از خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده می‌کنند افزود: بیش از ۶۰ هزار جانباز شیمیایی در کشورمان حضور دارند و عزیزان دیگری چون والدین معظم شهدا و جانبازان با درصد بالا دارای ریسک بالایی از نظر ابتلا به بیماری هستند. در اسفندماه سال گذشته پس از اعلام همه‌گیری بیماری کرونا سریعاً برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفاظت این عزیزان در برابر بیماری انجام شد و خوشبختانه میزان ابتلا و فوت بر اثر بیماری کرونا در جامعه ایثارگری از متوسط کشور کمتر بود.

در پایان این مراسم از پوستر این ۱۰ مستند رونمایی شد و تعدادی از پرستاران و پزشکان مدافع سلامت تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده + 19 =