یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۳۷:۰۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

پیام تسلیت چهره‌های فرهنگی و هنری برای درگذشت پرویز پورحسینی

به گزارش فرهنگ سار،  پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که از ۲۲ آبان ماه به سبب درگیر شدن با ویروس کرونا در بیمارستان فیروزگر بستری شده و تحت مراقبت ویژه قرار داشت در سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فروبست.  پرویز پورحسینی متولد سال ۱۳۲۰ است و در کارنامه کاری‌اش بازی در بیش از ۱۰۰ […]



به گزارش فرهنگ سار،  پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که از ۲۲ آبان ماه به سبب درگیر شدن با ویروس کرونا در بیمارستان فیروزگر بستری شده و تحت مراقبت ویژه قرار داشت در سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

 پرویز پورحسینی متولد سال ۱۳۲۰ است و در کارنامه کاری‌اش بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم، تئاتر و سریال در همکاری با کارگردان‌های سرشناسی همچون علی حاتمی،  بهرام بیضایی، حمید سمندریان، مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش، داود میرباقری و کمال تبریزی ثبت شده است.

پورحسینی از ماندگاران صحنه هنر ایران است

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای درگذشت بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نوشته است: امید داشتیم که پرویز پورحسینی به سلامت از بستر بیماری بیاید، اما افسوس که بازیگر و هنرمند ارزشمند کشورمان را از دست دادیم، و اندوه بزرگ دیگری جامعه فرهنگ و هنر و ایران را به سوگ نشاند. پورحسینی چند دهه به استمرار در عرصه هنر نقش ایفا کرد و به حرکت و بالندگی تئاتر و سینما و هنر ایران کمک کرد. پورحسینی از ماندگاران صحنه هنر ایران است و نام و یاد و هنرش در یاد و جان مردم ماندگار است.
درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده گرامی و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای زنده یاد پورحسینی علو درجات را از درگاه خداوند خواستارم.

کرونا باز هم کام همه ما را تلخ کرد

علی عسکری رئیس رئیس سازمان صداوسیما با صدور پیامی درگذشت پرویز پورحسینی، بازیگر نام‌آشنا، خلاق و پیشکسوت را تسلیت گفت.

 متن پیام به شرح زیر است: کرونا بازهم کام همه ما را تلخ کرد و عزیزی دیگر را از ما گرفت. پرویز پورحسینی از هنرمندان خلاق، پیشکسوت و بااخلاق بود که نقش‌آفرینی او در آثار نمایشی مختلف، به‌ویژه سریال‌های تلویزیونی مورد علاقه مردم، نام و تصویرش را برای همیشه ماندگار کرده است. حضرت زکریای سریال مریم مقدس (ع)، میثم تمار سریال مختارنامه با آن صحنه ماندگارش در مسجد کوفه و بابا اسماعیل سریال بچه مهندس، هیچ‌گاه از یاد مخاطبان این سرزمین نخواهد رفت.  

مرد بزرگی که هیچ از انسانیت کم نداشت

 قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.
پیام آشنا به این شرح است: بیش از سه‌ماه از رونمایی کتاب «ماندگاران صحنه ۲»؛ زندگی‌نامه پرویز پورحسینی و همزمانی آن با تولد ۷۹ سالگی این بزرگمرد دنیای صحنه و تصویر نمی‌گذرد و چه اندوه‌بار است که به همین فاصله کوتاه از زادروزش، سوگوار درگذشتش شده‌ایم.
مرد بزرگی که هیچ از انسانیت، اخلاق، ادب و هر آن‌چه شایسته نشاندن نام «استاد» پیش از نام نامدارش بود کم نداشت، بر صحنه و در دنیای تصویر خوش می‌درخشید و کارنامه کاری‌اش مزیّن به همکاری با نام بزرگان هنر این مرزوبوم بود.
 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 5 =