یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۳۳:۴۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

«جهان داستان» در ادبیات کودک و نوجوان رونق می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، برنامه‏ «جهان داستان…» همزمان با مناسبت‏‌هایی همچون دریافت جایزه‌های جهانی، گذشت دوره‌ه‏ای مشخص از تولد برخی نویسندگان مانند صدمین سال تولد و همچنین به منظور ایجاد تعامل فرهنگی و بهره‌مندی از تجارب نویسندگان صاحب نام و معتبر بین‏‌المللی و بررسی تأثیر آن‏ها بر ادبیات کودک و […]



به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، برنامه‏ «جهان داستان…» همزمان با مناسبت‏‌هایی همچون دریافت جایزه‌های جهانی، گذشت دوره‌ه‏ای مشخص از تولد برخی نویسندگان مانند صدمین سال تولد و همچنین به منظور ایجاد تعامل فرهنگی و بهره‌مندی از تجارب نویسندگان صاحب نام و معتبر بین‏‌المللی و بررسی تأثیر آن‏ها بر ادبیات کودک و نوجوان کشور، برگزار خواهد شد.

  بر اساس آیین‏‌نامه این انجمن، برنامه‏ «جهان داستان…» برای پرداختن به نویسندگانی قابل اجراست که علاوه بر شهرت و اعتبار، تعدادی از آثارشان نیز به زبان فارسی ترجمه شده باشد. داشتن سبکی ویژه در خلق آثار و حضور در رویدادهای فرهنگی کشور مانند نمایشگاه بین‏‌المللی کتاب تهران، از دیگر عوامل تأثیرگذار در اجرای چنین برنامه‏‌ایی تلقی می‏‌شود.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز سلسله نشست‌هایی را با موضوعات مختلف مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان برگزار کرد. حضور پژوهشگران و نویسندگان این حوزه و بحث، تبادل نظر، تحلیل و واکاوی ابعاد گوناگون ادبیات کودک و نوجوان توسط این کارشناسان که به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام این انجمن پخش می‌شد، مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان عرصه ادبیات و فرهنگ و هنر قرار گرفت.

بند ب ماده ۸ (اهداف و موضوع فعالیت انجمن) اساسنامه انجمن نویسندگان کودک و نوجوان: ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد و تعالی فرهنگی و مادی اعضا.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 4 =