دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۶:۵۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

پرواز نمادین تندیس یک پهپاد بر فراز نیویورک

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار از خبرگزاری رویترز، مجسمه فایبرگلاس یک پهپاد سفید و غول‌پیکر با عنوان (پهپاد) بی‌نام (Untitled (drone)) در ارتفاع ۷ و نیم متری شهر نیویورک بر فراز های لاین پارک این شهر نصب شده تا ترس و اضطراب به جان شهروندان نیویورکی بیندازد. سم دورانت (Sam Durant) خالق […]



به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار از خبرگزاری رویترز، مجسمه فایبرگلاس یک پهپاد سفید و غول‌پیکر با عنوان (پهپاد) بی‌نام (Untitled (drone)) در ارتفاع ۷ و نیم متری شهر نیویورک بر فراز های لاین پارک این شهر نصب شده تا ترس و اضطراب به جان شهروندان نیویورکی بیندازد.

سم دورانت (Sam Durant) خالق این اثر می‌گوید این مجسمه را ساخته تا به مردم یادآوری کند پهپادها و سیستم نظارت و کنترل، حضوری تراژیک و فراگیر در زندگی روزمره بسیاری از افراد در داخل و خارج آمریکا دارند.

سیسیلیا آلِمانی (Cecilia Alemani) مدیر موزه های لاین آرت که حامی مالی پروژه دورانت بود، نیز یادآور شد: ما در های لاین آرت ماموریت داریم علاوه بر آثار هنری زیبا آثار تامل برانگیز را هم برای مردم به نمایش بگذاریم، آثاری که می‌توانند گفتمان ایجاد کنند.

پرواز نمادین تندیس یک پهپاد بر فراز نیویورک

آریلا فیگوروا (Ariella Figueroa) یکی از شهروندان کالیفرنیا می‌گوید این پهپاد او را درباره آینده نگران کرده است.

این همان فناوری‌ای است که ۱۰ یا ۱۲ سال قبل در عراق و افغانستان استفاده می‌کردیم اما حالا دم دستی شده و هر کسی می‌تواند آن را تهیه کند. کمی تهدیدآمیز و ترسناک است به ویژه وقتی در نیویورک باشد.  

Drone یا پهپاد به هواپیماهای بدون سرنشینی اطلاق می‌شود که از راه دور هدایت می‌شوند. اولین پهپاد در سال ۱۹۱۷ در انگلستان ساخته شد و تا سال ۱۹۲۴ طراحی این هواپیماها پیشرفت قابل توجهی داشت.

جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹-۱۹۴۵) و جنگ کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) این فرصت را به آمریکا داد تا از پهپادها به عنوان اهداف تمرینی استفاده کند بنابراین ساخت ۱۵ هزار هواپیمای بدون سرنشین را در کارخانه‌ای واقع در جنوب کالیفرنیا آغاز کرد.

نقش اطلاعاتی و شناسایی پهپادها پس از جنگ ویتنام پررنگ شد. این هواپیماهای بدون سرنشین در سال‌های اخیر به عنوان سلاحی چندمنظوره در جنگ‌ها اهمیتی راهبردی پیدا کرده‌اند، به گونه‌ای که کشورها و گروه‌های مسلح در تلاش هستند با بهره‌مندی از آن و با هزینه‌ای اندک بیشترین ضربه را به دشمن وارد کنند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 + چهار =