جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۷:۰۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳

غواصان شهید مظلوم‌ترین شهدای جنگ تحمیلی هستند

به گزارش فرهنگ سار، «کریم مطهری» روز سه شنبه در نشست خبری ستاد یادواره شهدای غواص عملیات کربلای چهار، افزود: طرفین جنگ در عملیات آفندی و پدافندی زمینی همواره از شرایط یکسانی برخوردارند اما در عملیات آبی و غواصی، نابرابری ظالمانهای مشهود بود که مظلومیت کربلای حسین(ع) را تداعی می کرد. «عملیات کربلای چهار، سوم دی ماه سال […]



به گزارش فرهنگ سار، «کریم مطهری» روز سه شنبه در نشست خبری ستاد یادواره شهدای غواص عملیات کربلای چهار، افزود: طرفین جنگ در عملیات آفندی و پدافندی زمینی همواره از شرایط یکسانی برخوردارند اما در عملیات آبی و غواصی، نابرابری ظالمانهای مشهود بود که مظلومیت کربلای حسین(ع) را تداعی می کرد.
 «عملیات کربلای چهار، سوم دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز محمد رسول الله (ص) و با هدف شکست‌ خط‌ استحکامی‌ دشمن در منطقه اروندرود انجام شد».
وی اظهار داشت: غواصان  لشگر ۳۲ انصار الحسین (ع) استان همدان توانستند به رغم تمامی سختی ها با عبور از موانع و دسترسی به خط سوم دشمن و هلاکت تعداد زیادی از نیروهای بعثی، دشمن را مجبور به عقب نشینی کنند.

فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشگر ۳۲ انصار الحسین (ع) همدان در جریان عملیات کربلای ۴ گفت: غواصان حاضر دراین عملیات با عبور از عرض هزار متری اروند و در نبرد با موج‌های جروشان و حفظ تعادل، برای تیراندازی به سمت هدف نشانه گیری نیز می‌کردند.
به گفته وی، عملیات‌ کربلای‌ چهار که‌ در خطرناک‌ترین‌ و حساس‌ترین‌ خط‌ نبرد ایران‌ و عراق‌ انجام شد، در همان‌ زمان‌ کوتاه‌ خسارت‌ های سنگینی‌ را بر دشمن‌ تحمیل کرد.
مطهری عنوان کرد: سقوط‌ سه‌ فروند هواپیمای‌ جنگی، انهدام‌ ده‌ها  تانک‌ و ۱۰۰ دستگاه‌ خودرو سبک‌ و سنگین‌ به‌ همراه‌ انبوهی‌ از ادوات‌ و تجهیزات‌ نظامی‌ و نابودی‌ ۶ تیپ‌ و یک‌ گروهان‌ تانک و همچنین هزاران کشته، زخمی‌ و اسیر از نیروهای بعثی از جمله دستاوردهای مهم عملیات‌ کربلای۴ بود.
وی با بیان اینکه در عملیات کربلای چهار، گردان غواصی همدان ۱۵۳ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با دیدن رشادت های وصف ناشدنی شیرمردان ایران زمین در هیچ زمانی جرات حمله به این مرز و بوم را به خود نخواهند داد.
فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشگر ۳۲ انصار الحسین (ع) همدان در جریان عملیات کربلای ۴ افزود: یادوراه شهدای غواص این عملیات امسال و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه ها و همکاری صدا و سیمای مرکز همدان برگزار می شود.
«محسن جامه بزرگ» معاون گردان غواصی همدان در عملیات کربلای چهار  نیز در این نشست با ذکر خاطراتی از دلاوری‌های همرزمان شهیدش، پیروزی در عملیات کربلای پنج را ثمره خون شهدای کربلای چهار دانست و اظهار داشت: عملیات کربلای چهار در واقع عامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در کربلای پنج بود.
استان همدان حدود هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده را در دوران جنگ تحمیلی تقدیم ایران اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج + 2 =