جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰:۵۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

معاون وزیر ارتباطات: فناوری باید در راستای اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد

ستار هاشمی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این شرایط ناپایدار اقتصادی، شرکتهای برتر فناوری دنیا سهم ۱.۲ تریلیون دلاری در بازار را دارند.وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تحلیل داده، ایجاد ثروت و پول می کند و باید به این ظرفیت به صورت جدی نگاه کرد.معاون نوآوری و فناوری […]



ستار هاشمی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این شرایط ناپایدار اقتصادی، شرکتهای برتر فناوری دنیا سهم ۱.۲ تریلیون دلاری در بازار را دارند.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تحلیل داده، ایجاد ثروت و پول می کند و باید به این ظرفیت به صورت جدی نگاه کرد.
معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در زمینه تحول دیجیتال، ابزار، افراد و فرایندها از محورهای تحول دیجیتال هستند که در کنار هم بلوغ می‌یابند و با توجه به این سه رکن به صورت طبیعی شاهد بهره‌وری خواهیم بود.
هاشمی افزود: اگر بتوانیم هزینه صرفه جویی حاصل از این بهره‌وری را احصا و مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان را جلب کنیم تحول دیجیتال به معنای واقعی را رقم خواهیم زد.
وی اضافه کرد: در مشهد نیز این پیام تحول دیجیتال به خوبی شنیده شده و در دستور کار قرار گرفته است.
معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که هوشمندسازی، مسیر توسعه پایدار و از الزامات مدیریت شهری است گفت: کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد به برکت وجود ثامن‌الائمه از شرایط ویژه‌ای برخوردار است و در حوزه فناوری باید به عنوان الگویی برای همه شهرهای ایران باشد. 
هاشمی افزود: کرونا نشان داد نیاز به فناوری گسترده است و باید بسترهای آن فراهم شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × سه =