جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲:۱۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرزهای قصرشیرین به عراق صادر شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، مرادعلی تاتار روز جمعه در جلسه بررسی مشکلات بازرگانان با حضور فرمانداران شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب و جمعی از مدیران کل ادارات استان کرمانشاه در سرسرای غدیر قصرشیرین، افزود: اقتصاد یکی از پایه های قدرت هر کشور است و تحریم های ناجوانمرادنه دشمن طی سال های طولانی امکان تجارت […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، مرادعلی تاتار روز جمعه در جلسه بررسی مشکلات بازرگانان با حضور فرمانداران شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب و جمعی از مدیران کل ادارات استان کرمانشاه در سرسرای غدیر قصرشیرین، افزود: اقتصاد یکی از پایه های قدرت هر کشور است و تحریم های ناجوانمرادنه دشمن طی سال های طولانی امکان تجارت با اقتصاد جهانی را از ما گرفته و این در صورتی است که مرزهای کشورمان فرصتی برای بهبود اوضاع اقتصادی و کمک به وضع موجود است.

وی اظهار داشت: مرزهای خسروی و پرویزخان از مرزهای مهم کشور است که در شرایط کنونی درآمد قابل توجهی برای کشور و همچنین تجار و بازرگانان داشته است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: فعالیت شبانه روزی مرز رسمی پرویزخان در شرایط تحریم های دشمن و همچنین مشکلات کشور عراق و بحران کرونا اهمیت خاصی دارد که این مرز حتی یک روز هم تعطیل نشده است.

تاتار ادامه داد: تلاش همه دستگاه ها و تجار و سرمایه گذاران فعال در این مرز در گردش اقتصادی کشور نقش به سزایی داشته است.

او اضافه کرد: یکی از راه هایی که کشور در زمینه اقتصادی نفس کشیده مرز پرویزخان است که ادامه فعالیت های تجاری و تقویت آن درگرو بهبود زیرساخت ها و ارتباط ۲ سویه تجار با مسوولان است.                                                                                           

تاتار گفت: بدون تردید در مرزها کاستی هایی داریم و ما آن چه که در شهرستان در توان داشتیم در خدمت مردم بودیم و امید است با استفاده از از ظرفیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به واسطه تجاربی که در وزارت کشور داشته است شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.

وی ادامه داد: هم اکنون طرح جامع توسعه پرویزخان در این مرز در حال اجرا است که با پیگیری های استاندار و گمرک ۷۴ میلیارد تومان برای طرح جامع اختصاص یافته که تا الان ۵۰ درصد آن جذب شده و پیشرفت این طرح کمک زیادی به صادرات می کند.

 او همچنین با اشاره به کاهش چشمگیر قاچاق سوخت از سامان دهی وضعیت استقرار تجار در مرز خبر داد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در ایام همه گیری و سرایت بالای کرونا روزانه ۲ هزار دستگاه کامیون وارد مرز پرویزخان شد که کار ضدعفونی کامیون ها در سه نقطه به خوبی انجام می شد و همچنین اکنون نیز فعالیت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود و با استفاده از کیت های تشخیصی و فعالیت قرنطینه های بهداشتی تمامی افرادی که وارد مرز می شوند غربالگری شده و درصورت بیماری از ورود آن ها به کشور ممانعت به عمل می آید.

فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشور است که بیشترین میزان صادرات غیرنفتی کشور به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.  

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × چهار =