دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۲:۴۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

مجمع شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت قزوین ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

فرزین بهنامی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: سال گذشته و در چنین ایامی موضوع آزادسازی سهام عدالت مطرح و این مساله با دستور مقام معظم رهبری، عملیاتی شد. وی با بیان اینکه مدیریت در بخش سهام عدالت به ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم صورت گرفته، تصریح کرد: در […]



فرزین بهنامی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: سال گذشته و در چنین ایامی موضوع آزادسازی سهام عدالت مطرح و این مساله با دستور مقام معظم رهبری، عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه مدیریت در بخش سهام عدالت به ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم صورت گرفته، تصریح کرد: در روش مستقیم مدیریت سهام برعهده خود سهامداران قرار گرفته و می توانند بدون واسطه مدیریت نگهداری، خرید و فروش سهام خود را برعهده داشته باشند و در استان قزوین نیز سیصد هزار و ۵۴۳ نفر، یعنی حدود ۳۹ درصد اقدام به انتخاب روش مستقیم سهام خود کرده‌اند.

این مسوول اقتصادی اضافه کرد: این در حالی است که در روش غیرمستقیم، مدیریت سهام تفویض داده شده به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌ها و کسانی که این روش را انتخاب کرده‌اند سهامدار این شرکت شده و مدیریت سهام خود را به اعضای هیات مدیره این شرکت سپردند.

بهنامی فر با اشاره به اینکه در استان قزوین ۴۶۳ هزار و ۸۸۹ نفر، یعمی معادل ۶۱ درصد روش غیرمستقیم را در مدیریت سهام خود برگزیده اند، یادآور شد: با توجه به درپیش بودن انتخابات اعضای هیات مدیره، سهامداران این اختیار را خواهند داشت تا با تفویض مدیریت سهام خود افرادی را انتخاب کنند تا هم آینده سهامشان تضمین شود و هم اینکه با انتخاب افراد قوی و توانمند به توسعه استان و سهام خود کمک کنند.

به گفته وی، در صورتی که انتخابات نوبت اول به حد نصاب ۵۰ درصدی خود نرسد براساس قانون تجارت به نوبت دوم خواهد کشید که بعد از هماهنگی با بورس سعی خواهیم کرد تا نوبت دوم با هر حد نصاب و شرکت کننده ای، اواخر اردیبهشت ماه جاری برگزار شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین انتخابات مجمع را به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه دیما اعلام کرد و گفت: زیرساخت این سامانه توسط شرکت سپرده گذاری آماده سازی شده و سهامداران می توانند با مراجعه به آن در انتخابات پیش رو شرکت داشته باشند.

بهنامی فر ادامه داد: انتخابات این دوره در سه تا ۶ روز برگزار خواهد شد و سعی داریم تا فضایی را ایجاد کنیم که سهامداران در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به سامانه دیما، افراد مورد نظر خود را برای هیات مدیره انتخاب کنند.

داشتن کد بورسی لازمه شرکت در انتخابات

وی با اشاره به اینکه سهامداران قبل از مراجعه به سامانه دیما و شرکت در انتخابات، باید نخست کد بورسی دریافت کنند، اظهار داشت: انجام این کار با مراجعه ساده و ارایه اطلاعات اولیه سهامدار در سامانه سجام امکان پذیر خواهد بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: به سهامدارانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده اند، توصیه می شود تا برای این موضوع، یعنی شرکت در انتخابات اعضای هیات مدیره وقت کافی بگذارند چرا که آینده سهامداری آنان به این است که با انتخاب افراد قوی و توانمند، نسبت به حفظ سرمایه مفید خود و خانواده‌شان و با ارایه عملکرد مناصب اعضای هیات مدیره اقدام کنند.

بهنامی فر تاکید کرد: ۲ روز قبل از برگزاری مجمع، کاندیداهای حضور در هیات مدیره برنامه‌های خود را در قالب مشخص در سامانه دیما ارایه خواهند کرد تا سهامداران با مراجعه به آن و مطالعه سوابق مدیریتی نامزدها، نفرات شاخص و مورد نظرشان را برای حضور در هیات مدیره انتخاب کنند.

به گفته وی، سهامداران باید توجه داشته باشند که سهام آنان در روش غیرمستقیم تحت هیچ شرایطی به دولت سپرده نشده بلکه سهامی عام بوده و به طور کامل غیردولتی محسوب شده و مانند سایر شرکت‌هایی که در بورس فعال هستند، می‌باشد و سهامداران به عنوان سهامدار باید مشخص کند که اعضای مجمع چه کسانی باشند. 

وی تعداد اعضای هیات مدیره را پنج نفر دانست و افزود: کاندیداها به لحاظ عمومی توسط نهادهای نظارتی و در خصوص احراز صلاحیت تخصصی نیز با توجه به مستندات موجود از فرد کاندیدا مصاحبه تخصصی گرفته می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: ۸۶ نامزد هیات مدیره در استان قزوین ثبت نام کرده و تاکنون نیز ۵۸ درصد سهامداران به روش غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند که این آمار با میانگین کشوری برابری می‌کند و امیدواریم تا زمان برگزاری انتخابات تعداد بیشتری نیز اقدام به ثبت نام کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × پنج =