جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۲:۲۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰

معاون رییس جمهوری:دانشگاه ها از طریق علم و دانش مشکلات مردم را حل کنند

به گزارش فرهنگ سار، سورنا ستاری روز سه شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: لرستان پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف دارد و ظرفیت استان بسیار بیشتر از اقدامات انجام شده است. وی با بیان اینکه دانشگاه های لرستان جوان و دارای اکوسیستم جدیدی […]



به گزارش فرهنگ سار، سورنا ستاری روز سه شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: لرستان پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف دارد و ظرفیت استان بسیار بیشتر از اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های لرستان جوان و دارای اکوسیستم جدیدی هستند، اظهار داشت: در دیدگاه جدید بسیاری از ظرفیت های دانشگاه ها به کمک حوزه های دانش بنیان حرکت کرده است و اساتید جوان به سمت ایجاد شرکت دانش بنیان حرکت می کنند و باید حمایت شوند.

ستاری با اشاره به حوزه های کشاورزی، دامداری و گیاهان دارویی در لرستان تصریح کرد: این مسایل باید بصورت جدی دنبال شود و دانشگاه ها باید مشکلات مردم را از طریق دانش و علم حل کنند و در این راستا تلاش می شود از تحقیقات و مطالعات حمایت شود.

وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد راه اندازی سرای نوآوری پیگیری شده و تاکنون چندین سرای نواوری در کشور راه اندازی شده است و در روزهای گذشته استان های مختلفی در این زمینه فعالیت داشتند.

ستاری بیان کرد: راه اندازی سرای نوآوری می توانند دانشجوی نخبه را جذب و سطح کار را بالاببرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کارخانه نوآوری در استان ها مورد تاکید جدی ریاست جمهوری است و در استان بخش خصوصی قوی وجود ندارد اما در این راستا استان حمایت می شود و اعتباری اختصاص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: راه اندازی کارخانه نوآوری در استان سریعا پیگیری و تا اردیبهشت ماه سال آینده در استان فعال شود.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری به تازگی در استان فعال شده و می تواند تا ۹ برابر سرمایه که حدود سه میلیارد تومان است اعتبار دریافت کند، اظهار داشت: صندوق های پژوهش نوآوری برای بخش خصوصی  بسیار پرسود هستند و باید اطلا رسانی صحیح برای حضورسرمایه گذاران انجام شود و صندوق شکوری به راحتی میتواند صندوق استان را حمایت کند.

ستاری گفت: حمایت صندوق نوآوری استان باید در استان انجام شود و هرچقدر تقویت شوند حمایت های لازم از شرکت ها و استارت آپ ها انجام می شود.

وی افزود: طرح های لرستان بصورت جدی در جلسات مرکزی بررسی خواهند شد و البته دانشگاه ها هم باید تلاش کنند و در این حوزه مشارکت داشته باشند و از مرکز نواوری حمایت شود.

ستاری ادامه داد: حدود ۱۴۰ خدمت در راستای حمایت شرکت های دانش بنیان وجود دارد و علاوه بر پیگیری مشکلات شرکت ها، خطوط اعتباری صندوق توسعه در اختیار شرکت ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طرح های تحقیقاتی باید از طریق شرکت ها انجام شود و دانشگاه ها طرح های تحقیقاتی از طریق وزارت خانه ها حمایت می شود اما معاونت علمی و فناوری از شرکت ها حمایت می شود و قراردادها با شرکت ها منعقد می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − هفده =