جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۱:۲۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

معاون وزیر راه: روند پیشرفت طرح‌های راهسازی در استان مرکزی مطلوب است

«خیرالله خادمی» عصر چهارشنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی و در بازدید از مسیر توره – بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: همه طرح‌های راهسازی استان مرکزی که امروز مورد بازدید قرار گرفت دارای ردیف ملی هستند و مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری‌های لازم را داشته‌اند. وی با بیان اینکه وزیر […]



«خیرالله خادمی» عصر چهارشنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی و در بازدید از مسیر توره – بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: همه طرح‌های راهسازی استان مرکزی که امروز مورد بازدید قرار گرفت دارای ردیف ملی هستند و مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری‌های لازم را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی دستور لازم برای تسریع در اجرای طرح‌های راه سازی استان مرکزی را صادر کرده‌، اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای طرح‌هایی که امکان بهره‌برداری سریع تر وجود دارد در این استان صورت گرفت که جزئیات آن از سوی استاندار مرکزی به مردم اظلاع رسانی می‌شود.

خادمی ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم، اتصال استان مرکزی از بخش جنوبی به لرستان است که ۴۰ کیلومتر آن باقی مانده است که برنامه ریزی برای اجرای آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: یک قطعه از این مسیر به طول هفت و نیم کیلومتر است که با روند خوبی در جریان است و قطعه دیگر به طول ۱۵ کیلومتر است که برآورد آن انجام شده و حداکثر تا یک ماه آینده مناقصه آن برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشو اظهار داشت: وضعیت این طرح در استان مرکزی و استان لرستان مشخص است و بخشی از این مسیر در بهار سال آینده و بخش دیگر که مناقصه آن به زودی برگزار می‌شود حداکثر تا یک سال و نیم دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و این بخش از پیشرفت ۳۰ درصدی برخوردار است.

وی بیان کرد: این طرح یکی از مهمترین مسیرهای بزرگراهی از تهران به سمت استان مرکزی، لرستان و خوزستان است که در آینده سرتاسر این مسیر به صورت بزرگراه و آزادراه برای مردم قابل استفاده خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه راه‌سازی بزرگی در استان لرستان در دست اقدام است که تاثیر زیادی نیز بر استان مرکزی دارد.

خادمی معاون وزیر راه در اراک

خادمی گفت: آزادراه خرم آباد به اراک به طول ۱۳۲ کیلومتر در حال اجرا است که بخش اول آن با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به طول ۶۷ کیلومتر است که حد فاصل خرم آباد تا بروجرد را شامل می ‌شود و امید است به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: پس از افتتاح این طرح، بلافاصله ماشین آلات سنگین برای تمام قسمت شمالی این طرح که اتصال به استان مرکزی و کنار گذر شمالی اراک است به کار گرفته می‌شود و این مسیر نیز حداکثر تا ۲ سال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: کار چهار خطه کردن تمام مسیرهای منتهی به استان مرکزی از قسمت جنوب به لرستان در ۲ مسیر از توره به بروجرد و از سمت شازند به ازنا و قسمت‌های شرقی استان مرکزی به استان اصفهان در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه های کشور در سفر یک روزه خود به استان مرکزی از طرح های مختلف راه‌سازی در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، خمین و اراک بازدید کرد.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد و تا پیش از شیوع کرونا روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله ‌نقلیه از آنها تردد می‌کردند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − 4 =