جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲:۱۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

توسعه صنعت برق در ۳ استان‌ با سه‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار استان های فرهنگ سار ، صنعت برق کشور که در سال‌های اخیر با شتاب بیشتری در حال توسعه است امروز نیز در هفتمین  گام پویش #هرهفته_الف_ب_ایران  در سال ۱۴۰۰ که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، شاهد بهره ‌برداری از ۱۰ پروژه عظیم […]



به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار استان های فرهنگ سار ، صنعت برق کشور که در سال‌های اخیر با شتاب بیشتری در حال توسعه است امروز نیز در هفتمین  گام پویش #هرهفته_الف_ب_ایران  در سال ۱۴۰۰ که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، شاهد بهره ‌برداری از ۱۰ پروژه عظیم در قالب پنج طرح در سه استان کشور بود که از این تعداد، چهار پروژه در استان کرمان، سه پروژه در استان کرمانشاه و سه پروژه نیز در استان فارس افتتاح شد .

در استان کرمان دو نیروگاه خورشیدی، افتتاح پست ۱۳۲ کیلوولت ریگان و افزایش ظرفیت منوجان ۲ با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

همچنین سه پروژه افزایش ظرفیت پست روانسر، کنگاور و سرپل ذهاب ۲ با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید .

در استان فارس نیز دو پروژه افزایش ظرفیت پست و یک پروژه پست حسن آباد با اعتبار یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد .

بهره برداری از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طرح صنعت برق در استان فارس 

استاندار فارس در آیین بهره‌برداری از تازه‌ترین طرح‌های تامین برق و انرژی با بیان اینکه اولویت‌ها و دسته‌بندی‌های دقیق برای صرفه جویی ۷۰۰ مگاواتی برق در تابستان پیش رو در این استان در نظر گرفته شده است، گفت: تحقق صرفه‌جویی نیاز به اطلاع رسانی، آگاه سازی و آموزش دارد، فارس از جمله استان‌های پیشرو در مصرف بهینه برق است.

عنایت الله رحیمی افزود : فارس به عنوان استانی که رو به صنعتی شدن حرکت می‌کند، نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت هایی همچون تامین برق است، شرایط برای تامین برق پروژه های سرمایه گذاری در استان باید مهیا شود.

رحیمی در این مراسم که با حضور از راه مسوولان وزارت وزیر نیرو برگزار شد عنوان کرد: با توجه به اینکه فارس استانی رو به صنعتی شدن است و گرایش به صنایع بزرگ و انرژی بر دارد سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها به ویژه صنعت برق باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر صنایع فولاد، آلومنیوم و صنایع زیر دستی آن، کرومیت، منگنز و… در استان ایجاد شده و یا در حال راه اندازی است، تاکید کرد: در این صنایع زیرساخت‌هایی همچون برق حرف اول را می‌زند از این رو سرمایه گذاری در این زیرساخت ها ضروری است.

استاندار فارس با بیان اینکه قطعاً سال آینده و سال های بعد مصرف برق استان در حوزه صنعت بیشتر از امسال و سال‌های قبل خواهد بود، بر لزوم سرمایه گذاری در زمینه تاسیس و راه اندازی پست های جدید و نیروگاه‌ها تاکید کرد و گفت: با این اقدامات می‌توانیم پاسخگوی نیازهای توسعه استان باشیم.

غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس نیز با تشریح جزییاتی از طرح های پویش هفتم اظهار داشت : جمع سرمایه گذاری های وزارت نیرو در هفته هفتم پویش الف  ب- ایران برای  ۱۵ پروژه در قالب ۶ طرح   ۵ / ۳۴۶ میلیارد تومان است .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد : در قالب این پویش در استان فارس پست موقت ۲۳۰ / ۲۰ کیلوولت حسن آباد با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ، افزایش ظرفیت پست ۶۳ / ۲۰ خفر از ۱۵ به ۳۰ مگاولت آمپر با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان و افزایش ظرفیت پست ملک مکان و توسعه بی ۶۶ ترانس با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه برخی از عملیات اجرای طرح های یاد شده سال ۹۷ و ۹۹ آغاز شده است افزود: در قالب پویش الف – ب- ایران و با حضور مسوولانی از وزارت نیرو این طرح ها به بهره برداری می رسد.

مهندس نصیری ، بهبود قابلیت اطمینان و تغذیه مشترکین جدید ، رفع پرباری ترانس های موجود و توسعه زیرساخت و بهبود قابلیت اطمینان شبکه شهر شیراز  و همچنین افزایش ظرفیت ترانس های موجود ایستگاه ملک مکان را از اهداف راه اندازی طرح های یاد شده دانست.

نصیری همچنین به برخی از پروژه هایی که سال گذشته در قالب پویش هر هفته الف – ب- ایران در استان فارس و جنوب کشور به بهره برداری رسیده است اشاره کرد و افزود: بهره برداری از پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان‌های فارس و بوشهر با سرمایه‌گذاری ۶۵۱ میلیارد ریال ، افتتاح  ۲ طرح نیروگاه خورشیدی و همچنین کمربند فیبر نوری بین پست‌ها و ایستگاه‌های فوق توزیع برق در استان فارس به دستور رییس جمهوری ، بهره برداری از ۲ دستگاه سامانه ۲۰ کیلوولت برق در شهرستان خفر ، بهره برداری از  ۱۴ طرح‌ تامین و انتقال برق در استان بوشهر و افتتاح  پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی تنها بخشی از طرح هایی است که در سال گذشته افتتاح شد و به سرانجام رسید .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه کرد : در سالی که گذشت، همزمان با هفته دولت هشت طرح تامین و انتقال برق در این استان با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۷ میلیارد ریالی در هفته دولت  به بهره برداری رسید اجرای این طرح ها گام مهمی در تثبیت جایگاه فارس برای تامین و انتقال برق مطمئن و پایدار است.

توسعه صنعت برق در ۳ استان‌ با سه‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

افتتاح ۳۶۰ میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای غرب در کرمانشاه

امروز همچنین سه پروژه بزرگ شرکت برق منطقه‌ای غرب در استان کرمانشاه در پست ۲۳۰ کیلو ولت منطقه اورامانات به بهره‌برداری رسید؛ پروژه هایی که برای اجرای آنها در شهرستان های روانسر، کنگاور و سرپل زهاب، بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در آیین بهره‌برداری از این طرح ها گفت: افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت روانسر از ۴۰ به ۸۰ مگاولت‌آمپر با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از جمله این طرح ها است که با اجرای این پروژه ضمن افزایش قابلیت اطمینان شبکه، زیرساخت تامین برق مشترکین و متقاضیان و صنایع تولیدی و اشتغال در منطقه را فراهم می سازد.

علی اسدی اظهار داشت: از طرف دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود منابع آبی مناسب زمینه توسعه بخش کشاورزی و باغداری فراهم خواهد شد و این موضوع موجب کاهش بیکاری و توسعه پایدار اقتصادی خواهد شد.

اسدی اضافه کرد: از دیگر پروژه هایی که امروز در استان مورد بهره برداری قرار گرفت، افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت کنگاور از ۱۵ به ۳۰ مگاولت‌آمپر با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد ریال است.

وی گفت:با توجه به توسعه شهری و رشد افزون جمعیت در شهرستان کنگاور، اجرای پروژه ضمن تامین برق مشترکین جدید شبکه توزیع، به کاهش خاموشی های ناخواسته و افزایش شاخص های قابلیت اطمینان  منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب اضافه کرد: افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سرپل‌ذهاب۲ از ۱۵ به ۳۰ مگاولت‌آمپر با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد ریال دیگر پروژه ای بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

اسدی افزود: عملیات اجرایی این طرح ها از نیمه دوم اسفندماه سال ۹۹ آغاز شدە و با بهره برداری از آنها ۷۰ مگاوات به ظرفیت برق استان اضافه شده است.

توسعه صنعت برق در ۳ استان‌ با سه‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

بهره برداری از چهار پروژه صنعت برق در کرمان 

کرمان هم از میزبانان برنامه امروز  پویش الف_ب_ ایران بود که ضمن آن، چهار پروژه صنعت برق در شهرستان های ریگان، منوجان و راور به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل برق منطقه ای کرمان در آیین افتتاح پروژه های برق کرمان در شهرستان ریگان گفت: امروز طرح پست ۱۳۲ کیلو ولت ریگان با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

محمدرضا حبیبی افزود: به دلیل بعد مسافت شهرستان ریگان از پست های رستم آباد و محمدآباد و همچنین بار بالای این شهرستان با مشکل تامین برق مطمئن و افت ولتاژ مواجه بوده است.

وی ادامه داد: با احداث این پست مشکل تامین برق مطمئن برطرف و همچنین ولتاژ برق تحویلی به مشترکین در سطح استاندارد و مطلوب تامین می شود.

مدیرعامل برق منطقه ای کرمان تصریح کرد: از طرفی با احداث این پست  برق مطمئن و پایدار در این منطقه محروم تا ۱۵ سال آینده تامین شد.

وی اظهار داشت: مجموع طرح های افتتاح شده صنعت برق کرمان در هفته هفتم پویش “الف ب ایران” ۱۷۰ میلیارد تومان است.

همچنین طرح افزایش ظرفیت پست برق شهرستان منوجان و ۲ واحد نیروگاهی برق خورشیدی شهرستان راور به ترتیب به ظرفیت یک مگاوات و نیم مگاوات به بهره برداری می رسد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نه + دوازده =