جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۲:۰۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

مردم با حضور گسترده روی تحریم انتخابات خط قرمز می کشند

انتخابات امسال از حساسیت ویژه ای برخوردار است و دشمنان به دنبال کاهش حضور مردم در این مشارکت سیاسی از طریق رسانه های خود هستند لذا مردم باید در این فرآیند ملی با حضور گسترده خود در پای صندوق های اخذ رای، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند. در این شرایط سرنوشت ساز، فعالیت جریان های […]



انتخابات امسال از حساسیت ویژه ای برخوردار است و دشمنان به دنبال کاهش حضور مردم در این مشارکت سیاسی از طریق رسانه های خود هستند لذا مردم باید در این فرآیند ملی با حضور گسترده خود در پای صندوق های اخذ رای، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

در این شرایط سرنوشت ساز، فعالیت جریان های سیاسی مختلف باید مورد مطالعه قرار گیرد و شرایط برای حضور پررنگ مردم فراهم شود که در این راه برگزاری نشست های هم اندیشی، مناظره نامزدها با حضور همه طیف های سیاسی و نخبگان نقش موثری دارد.

برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم باید برای جمهوری اسلامی ایران  یک افتخاری بین‌المللی است دانست لذا انتخابات ریاست جمهوری در۲۸ خرداد ماه باید پرشورتر از گذشته برگزار کرد.

برهمین اساس معلمان و بسیج فرهنگیان استان البرز نیز برحسب رسالت ملی و انقلابی و توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری از مدت‌ها قبل خود را برای زمینه‌سازی جلب مشارکت فعال فرهنگیان در انتخابات پیش رو آماده کرده تا روی تحریم انتخابات دراین دوره از انتخابات نیز خطی قرمز بکشند.

 تبیین اهمیت این رخداد مهم در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ با تهیه برنامه‌های فرهنگی  و تبلیغی به خصوص در فضای مجازی در قالب نشست های روشنگرانه درحال انجام است.

حضوری فعال در انتخابات

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج گفت: رسالت اصلی بسیج فرهنگیان تنها تبیین اهمیت موضوع انتخابات و زمینه‌سازی درست برای مشارکت همگان و فرهنگیان دراین عرصه سرنوشت ساز است و به حول و قوه الهی ملت قهرمان گوش به فرمان مقام معظم رهبری خالق حماسه‌ای ماندگار می‌شوند.

مراد مالمیر خاطرنشان کرد: حضور فعال در انتخابات و سپس انتخاب اصلح جزو ۲  وظیفه مهم مردم به خصوص فرهنگیان و دانش‌آموزان با بصیرت است که بدون شک شاهد تحقق آن در انتخابات پیش‌رو خواهیم بود و بار دیگر شاهد شکست تمامی توطئه های استکبارحهانی خواهیم بود.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرجبیان داشت: باید دست اندرکاران رسانه‌های گروهی و شبکه‌های مجازی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود به خصوص با تکیه و اشاره به منویات مقام معظم رهبری موجب ایجاد شور انتخاباتی در جامعه برای مشارکت هرچه بهتر در این موضوع حیاتی کشور شوند.

وی تصریح کرد: شرکت گسترده مردم در انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای شهر و روستا روزجمعه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ ،عاملی برای اقتدار انقلاب و استحکام پایه های نظام در مقابل استکبارجهانی است.

مالمیر با اشاره به اینکه مردم قهرمان ایران امسال همانند گذشته گوش به فرمان مقام معظم رهبری با درک شرایط کنونی جهان و منطقه و توطئه‌های دشمنان بسیار پرشورتر با همسبتگی بیشتر درانتخابات  مسوولانه شرکت می‌کنند، اضافه کرد: استکبار با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی از مدت‌ها قبل با رواج  شایعه و شبهه به صورت گسترده به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات ایران است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج ادامه داد: برای غلبه بر اهداف شوم دشمنان که چشم دیدن عزت و اقتدار مردم ایران را ندارند باید همه در این میدان مشارکت کنند.

وی، آشتی مردم با صندوق رای و جلب اعتماد از دست رفته مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات ضروری خواند و گفت: باید برای کسب اعتماد مردم با آنها صادق بود و بدون متهم کردن دیگران چشم انداز آینده کشور را ترسیم و با اعتماد سازی، واجدان شرایط را برای حضور گسترده ترغیب کرد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج عنوان کرد: احزاب و گروه های سیاسی در آگاهی بخشی افکار عمومی نقش موثری دارند و حضور آنها در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری را رقم می زند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه پرداخت و یادآورشد: داوطلبان انتخابات رییس جمهوری، باید برنامه های اقتصادی خود را به شکلی که قابلیت اجرایی داشته باشد تنظیم و از طریق رسانه ها به مردم اعلام کنند.

مالمیر بار دیگر به اهمیت این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: این انتخابات از همه دوره ها حساس تر و مهم تر است و چشم جهانیان به میزان مشارکت مردم است زیرا افزایش مشارکت حداکثری قدرت چانه زنی کشور و فرد منتخب مردم را در امور بین المللی را افزایش خواهد داد.

وی تاکید کرد: حدود ۷۰ درصد عوامل اجرایی انتخابات را فرهنگیان برعهده دارند و از آنجا که بزرگترین قشر کشور را تشکیل می‌دهند می توانند با اتحاد و یکدلی بر نتیجه انتخابات موثر باشند و با اعتمادی که در بین مردم دارند حضور حداکثری را در این عرصه به ارمغان آورند.

شکستن خط کاهش مشارکت

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت: فرهنگیان از دیر باز جزو اقشاری اند که از حامیان واقعی انقلاب اسلامی بوده  و درهمه رویدادها  و صحنه های مختلف سیاسی و علمی حضور پررنگ و موثری دارند.

فرهاد منظوری اظهارداشت: فرهنگیان درامر خطیر انتخابات با مشارکت حداکثری خود و خانواده اهمیت این موضوع را برای دانش آموزان وخانواده ها روشن می کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: معلمان باید به گونه ای عمل کننند که ریزش ها در برابر تهاجم بیگانگان نزدیک به صفر و رویش ها در حد اعلی باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از تحریم انتخابات صحبت می‌کنند، دشمنان، اپوزسیون و مخالفان نظام اسلامی هستند که قصد آنها کاهش مشارکت مردم و هدف قرار دادن مشروعیت نظام است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس یادآورشد: در شرایطی که دشمنان با تمام توان نظام اسلامی را مورد مجمه قرار داده‌اند، مشارکت حداکثری مردم از همه طیف ها و سلایق سیاسی در پای صندوق‌های اخذ رای و شرکت در انتخابات، توطئه دشمن را خنثی می‌کند.

وی افزود: حکومت اسلامی حکومتی مردمی است و هر چهار سال یک بار مشروعیت نظام با برگزاری انتخابات تمدید و تثبیت می‌شود.

منظوری به تلاش دشمنان برای تحت فشار قرار دادن و ایجاد زمینه براندازی نظام اشاره وعنوان کرد: نظام سلطه می‌داند زمینه براندازی از طریق حمله نظامی قابل تحقق نیست بنابراین بدنبال ایجاد فضای ناامیدی در میان مردم است تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس بیان داشت: بحث مشارکت مردمی در انتخاباات ۱۴۰۰ یکی از اصلی ترین مسائل است و حاکمیت و نظام همیشه مشارکت حداکثری را تبلیغ  و سعی کرده‌است شرایط و بستر لازم را دراین زمینه به اشکال مختلف فراهم کنند.

وی ادامه داد: حاکمیت درصدد تحقق فضای مشارکت حداکثری خواهد بود تا رقابت ایجاد شود و مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند و رئیس جمهوری با رای بالا انتخاب شود.

منظوری  با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایه اراده و حمایت‌های بی‌دریغ توده‌های مردمی استواراست، تصریح کرد: حضور مردم از ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف اهمیت بالایی در تقویت پایه‌های نظام و نقش بازدارنده در برابر توطئه و تهدیدهای دشمنان قسم خورده انقلاب ایفا کرده‌است.

وی گفت: در مقطع  حساس و سرنوشت ساز کنونی و به رغم مشکلات اقتصادی و فشارهای ظالمانه بین المللی از جمله تحریم ها باید با اتحاد و همدلی بیش از گذشته بین جناح‌ها، همگی برای یک هدف مقدس و مشترک که بهبود شرایط و موفقیت و سرافرازی ایران است، همگام شویم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات پیشرو، گزینه‌ای انتخاب کنند که بنا به تاکید رهبرمعظم انقلاب ارزشی، متعهد، باتدبیر و قانون مدار باشد و درد مردم را احساس کند.

وی تاکید کرد:مشارکت حداکثری درانتخابات زنجیرهای تحریم را می‌شکند پس باید روی تحریم انتخابات که این روزها شنیده می شود خط قرمز بکشیم و با حضوری با بصیرت عهدی دوباره با امام، شهدا و ولایت ببندیم.

افزایش وحدت و اعتبار با مشارکت مردم

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز دراین زمینه گفت: مشارکت مردم در انتخابات نه تنها وحدت و همبستگی را در سطح ملی تقویت می‌کند، بلکه اعتبار و اقتداری را نیز در سطح جهانی برای کشور به ارمغان می‌آورد.

فرشته فهمیده با اشاره به اینکه در چند هفته مانده به برگزاری انتخابات، از یک سو شاهد فعالیت کاندیدا های ریاست جمهوری  و  از سوی دیگر شاهد  تکاپوی مردم برای کسب اطلاعات هستیم، افزود: با توجه به اینکه انتخابات یکی از مباحث مهم هر کشوری است و  سرنوشت یک کشور برای مدتی معین حداقل ۴ سال از طریق آن رقم می خورد، لازم است اقدامات مورد نظر جهت برگزاری آن دقیق  و سنجیده  تر از هر زمان دیگر صورت بگیرد.

وی بیان داشت: مشارکت مردم در انتخابات، شکاف و فاصله بین مردم و نهادهای حکومتی را به حداقل می رساند، نوعی همبستگی در سطح ملی ایجاد می‌کند و این امر به کشور در سطح جهانی اعتبار و اقتدار می‌بخشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: شرکت نکردن مردم در انتخابات به اعتبار و اقتدار کشور در سح جهانی لطمه می زند و به دنبال آن ممکن است مسایل امنیتی ایجاد شود یعنی شرکت نکردن مردم در انتخابات ممکن است این پیام را به دیگران انتقال دهد که از  ریاست جمهوری ناراضی هستند و در نتیجه به نشانه یک اعتراض شرکت نمی‌کنند که این خود بهانه‌ای به دست کشور های خارجی می‌دهد تا از این مساله به ضرر کشور استفاده کنند.

فهمیده یادآورشد: مشارکت آگاهانه افراد در انتخابات باعث افزایش مشروعیت و اقتدار جمهوری اسلامی و پیروزی قاطعانه مقابل استکبار جهانی می‌شود.

وی انتخاب اصلح را در رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی موثردانست و اضافه کرد: این وظیفه مهم یعنی آگاه سازی جامعه برعهده اصحاب رسانه است البته نقش معلمان، صاحبان تریبون و گروه‌های مرجع جامعه را نباید از یاد برد.

فهمیده  یادآورشد: مشارکت در انتخابات یک وظیفه اجتماعی است که همه ما باید به آن اهمیت دهیم تا مشارکت در انتخابات بالا برود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: جمهوری اسلامی برمبنای رای و نظرمردم است و مردم پشتوانه انقلاب و نظام هستند.

پرهیز از سیاه نمایی

مسوول بسیج فرهنگیان استان البرز نیزبه ضرورت پرهیز از سیاه نمایی از شرایط کشور تاکید کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای قابل توجه و مهمی دارد و این موضوع را با نگاه به شاخص ها می توان مشاهده کرد.

مجتبی آمرکاشی خروجی عملکرد نظام در زمینه دستاوردها را قابل توجه دانست لذا انعکاس عملکردها، بارقه امید و اثربخشی برای باورمندی به حضور در صحنه انتخابات در مردم ایجاد می شود.

وی بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی مردم محور همه امور هستند از این رو باید مشارکت فعال آنان را نیز در همه امور داشته باشیم.

وی به لزوم اتحاد و همدلی بین گروه های سیاسی تاکید کرد و یادآورشد: یکی از عرصه‌های مهم که نیازمند مشارکت مسئولانه شهروندان بوده و نقش موثری در حفظ تمامیت ارضی و پیشرفت کشور دارد.

آمرکاشی تصریح کرد: انتخابات به طور کلی و انتخابات ریاست جمهوری به طور خاص فرصت مناسبی است تا آحاد ملت با تکیه بر عقلانیت جمعی و پرهیز از شتاب زدگی سرنوشت کشور را رقم بزنند.

وی ادامه داد: تجربه بیش از چهار دهه استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و برگزاری انتخابات‌های مختلف نشان داده که هرگاه میزان مشارکت مردم در انتخابات چشمگیر بوده، تلاش دشمنان برای دلسرد کردن مردم و افزودن بر دسیسه‌های خود علیه ایران اسلامی به شکست انجامیده است.

آمرکاشی  با بیان اینکه افزایش اقتدار کشور با مشارکت مردم در انتخابات رقم می خورد، افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات و حضور پرشور پای صندوق های رای باعث افزایش اقتدار، امنیت و همچنین بالا رفتن قدرت چانه زنی کشور در عرصه بین المللی می شود.

مسوول بسیج فرهنگیان استان البرز بصیرت افزایی افراد دلسوز و رسانه‌ای در فضای مجازی را موجب شکست دشمن در فریب افکار عمومی دانست و بر لزوم اطلاع رسانی به موقع و دقیق در فضای رسانه‌ای کشور تاکید کرد.

آمرکاشی گفت: امید است مردم فهیم ایران اسلامی با توجه به شرایط موجود با مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گامی محکم برای توسعه کشور بردارند و دشمنان نظام را در رسیدن به اهداف شوم خود مایوس کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه امسال برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 + بیست =