دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۹:۱۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

عزم دولت در سرعت بخشیدن به افتتاح طرح‌های ملی در کشور

در هفته‌ای که گذشت (۱۳ تا ۱۹ دی ماه) اعضای هیات دولت دوازدهم در سفر به استان های مختلف تلاش کردند تا ضمن افتتاح طرح‌های زیرساختی ارتباطی و توسعه‌ای در استان‌ها، برای سرعت بخشیدن به توسعه و محرومیت زدایی از نزدیک با موانع و مشکلات در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی آشنا شوند که از جمله می توان به […]



در هفته‌ای که گذشت (۱۳ تا ۱۹ دی ماه) اعضای هیات دولت دوازدهم در سفر به استان های مختلف تلاش کردند تا ضمن افتتاح طرح‌های زیرساختی ارتباطی و توسعه‌ای در استان‌ها، برای سرعت بخشیدن به توسعه و محرومیت زدایی از نزدیک با موانع و مشکلات در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی آشنا شوند که از جمله می توان به سفر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برای توسعه سیستان و بلوچستان، ادامه سفر ۱۰ روزه آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سیستان و بلوچستان، سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری به شرق هرمزگان، سفر علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به اردبیل، آذربایجان شرقی و کرمان و همچنین سفر وزیر جهادکشاورزی به آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان اشاره کرد.
پنجشنبه (۱۸ دی ماه) این هفته نیز مردم چهار استان البرز، فارس، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی از طریق ویدئوکنفرانس با سخنان حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری شاهد به ثمر نشستن تولید واکسن تب برفکی (دامی)، واکسن آنفلوآنزای حاد پرندگان (طیور)، سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما و ۲ کارخانه نوآوری بودند که در مجموع ۴۵۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری محقق و زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۵۰ نفر فراهم شد.
مروری بر سفرهای مسئولان در بازه زمانی یاد شده نشان می‌دهد که شتاب دولتمردان در به سرانجام رساندن طرح‌های زیربنایی در ماههای پایانی عمر دولت تدبیر و امید بیشتر شده است.

سفر میدانی جهانگیری برای توسعه سیستان و بلوچستان
سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان که از جنوب تا شمال این استان پهناور را در برگرفت، نمونه بارز همدلی و همراهی دولت تدبیر و امید برای سرعت بخشیدن به توسعه و محرومیت زدایی از این استان پهناور بود.
این سفر در حالی اتفاق افتاد که به تازگی سفر ۱۰ روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این استان پایان یافته بود؛ علاوه بر این همزمان با سفر اسحاق جهانگیری، وزیر راه و شهرسازی و وزیر جهاد کشاورزی و همچنین رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در این استان حضور یافتند؛ این موضوع نشان می‌دهد سیستان و بلوچستان که در گذشته هم از نظر بُعد جغرافیایی و هم از نظر ذهنی فاصله زیادی با مرکزنشینان داشت، هم‌اینک در مرکز توجه دولتمردان قرار دارد چرا که توسعه این استان به توسعه ملی گره خورده است.
جهانگیری در ابتدای ورود به چابهار، فاز نخست بندر صیادی تنگ کنارک را با اعتبار ۱۲۷۰ میلیارد ریالی افتتاح و از شهر جدید تیس، مجتمع کشت و صنعت مکران، کارخانه‌های فولاد، شهرک پتروشیمی، حاشیه نشینی و طرح توسعه بندرشهیدبهشتی در چابهار بازدید کرد.
وی در این سفر دستور آغاز عملیات چهار پروژه در بندر چابهار با اعتبار ۹۰۰۹ میلیارد ریال را صادر و در نشست توسعه سواحل مکران شرکت کرد.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه این سفر ۲ روزه به سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه (۱۸ دی) با سفر به منطقه سیستان از طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری با لوله به دشت سیستان بازدید و در نشست شورای اقتصاد مقاومتی این استان در فرمانداری زابل شرکت کرد.
بازدید از پارک علم و فناوری و حضور در نشست خیران، معتمدان و تشکل‌ها از دیگر برنامه‌های معاون اول رییس جمهوری در این سفر ۲ روزه بود.

رهاورد سفر نوبخت به هرمزگان 
محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته با سفر به استان هرمزگان و شرکت در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان ساحلی، از آغاز اجرای برنامه دولت برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و همچنین اعلام کرد که توسعه استان هرمزگان در اولویت مسوولان کشور قرار دارد.
به گفته وی احداث سه هزار واحد از این خانه‌ها برای افراد کم بضاعت استان هرمزگان در نظر گرفته شده است که ظرف ۶ ماه آینده تکمیل و براساس اولویت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تحویل می‌شود.
نوبخت همچنین به توجه دولت به توسعه استان هرمزگان اشاره کرد و گفت:‌ در جریان سفرهای رییس جمهوری به این استان‌، ۹۹ طرح به تصویب رسیده که تاکنون سه هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان برای اجرای آنها پرداخت شده و ۷۸۰ میلیارد تومان دیگر هم اختصاص خواهد یافت.
معاون رییس‌ جمهوری اظهار داشت: ۴۶ طرح در این استان اکنون در دست اقدام است که تا پایان دولت دوازدهم برای آنها یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه می شود.
وی همچنین در بازدید از پایانه نفتی جاسک در شرق هرمزگان بر این نکته تاکید کرد که طرح راهبردی پایانه نفتی جاسک با پیشرفت فیزیکی خوب درحال نزدیک شدن به پایان کار و اتمام خود قرار دارد و امید می‌رود تا سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ که مخازن عظیمی برای شرکت نفت و صادرات نفت ایجاد می‌کند باشیم.بازدید از مناطق سیل زده سدیج جاسک هرمزگان که در سال ۹۸ آسیب دیدند، از دیگر برنامه های نوبخت بود که از دستاوردهای آن می توان به افتتاح نخستین واحدمسکونی احداثی برای آسیب دیدگان سیل، احداث دیواره حفاظتی در نقاط حادثه خیز سدیچ و گابریگ جاسک و کلنگ زنی ۳۰۰ واحدمسکونی در بشاگرد اشاره کرد.

محرومیت‌زدایی ارتباطی مهمترین دستاورد سفر آذری جهرمی به جنوب شرق ایران
هفته گذشته سفر ۱۰ روزه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تدوین یک برنامه عملیاتی برای محرومیت زدایی ویژه از زیرساخت های ارتباطی سیستان و بلوچستان به پایان رسید. این سفر شاید یکی از ماندگارترین سفر مسوولان کشوری در اذهان مردم استان باشد؛ سفری میدانی با مشقت‌های فراوان برای درک محرومیت در اقصی نقاط جنوب شرق کشور با طعم نبود امکانات ارتباطی که محرومیت ۱۲.۵ درصدی دانش آموزان این استان از تحصیل مجازی اولین پیامد آن است.
به گفته آذری جهرمی در سیستان و بلوچستان سه هزار و ۴۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ۷۳ درصد به نحوی به شبکه ارتباطی متصل هستند اما حدود ۲۷ درصد این روستاهای اینترنت ندارند. این سفر به منظور تدوین یک برنامه عملیاتی برای اتصال همین ۲۷ درصد به شبکه ملی اطلاعات و بهره‌مندی از اینترنت انجام شد. برنامه‌ای که در سه فاز اجرایی زمان‌بندی شده و خط پایان آن اردیبهشت ۱۴۰۰ است.
براساس این برنامه قرار است در مرحله نخست ۲۹۴ روستا، در مرحله دوم ۳۸۵ روستا و در گام پایانی ۸۰۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل شوند؛ طبق برنامه زمان‌بندی فاز نخست این برنامه باید تا پایان دی ماه، فاز دوم تا ۲۰ اسفند و فاز سوم نیز تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ اجرایی شود.
از طرفی سفر ۱۰ روزه وزیر ارتباطات در سیستان و بلوچستان با آغاز سفر مدیران این وزارتخانه به این استان به عنوان ضمانت اجرا به پایان رسید چرا که وی در آخرین روز از سفر خود اعلام کرد: هر هفته یکی از مدیران وزارت ارتباطات تا پایان اردیبهشت به مدت یک هفته در سیستان و بلوچستان مستقر خواهد بود و مدیریت عملیات پروژه اتصال روستاهای این استان را به عهده خواهد داشت.
افزایش پوشش جاده‌ای اینترنت به ۸۵۰ کیلومتر دیگر از جاده‌های سیستان و بلوچستان و ایجاد ارتباطات پایدار از دیگر اهداف این سفر بود.

خلاصه‌ای از مهمترین سفرهای مسئولان و دستاوردهای آن در جدول زیر ارایه شده است:
 

مروری بر سفرها و افتتاح های مسئولان

نام استان  مسوول  محور سخنان  برنامه ها و دستاوردهای سفر
سمنان  محمد امید 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

لایحه‌ افزایش اختیارات دهیاری‌ها تا پایان دی ماه به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود 

تاکید بر توسعه نصب سلول‌های خورشیدی با هدف استفاده از انرژی های نو در مناطق محروم و ایجاد درآمد برای مردم

شرکت در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان

بازدید از طرح های عمرانی در روستاهای استان

 یزد سیدجواد حسینی  رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی

وجود ۲۴ نوع مدرسه در کشور چالشی جدی در مسیر تحقق عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است

تدوین سه بسته تحول در آموزش و پرورش استثنایی 

صدور مجوز استخدام ۵۰۰ نیروی توانبخشی

نشست شورای مدیران مدارس یزد

 

امضای تفاهم نامه خرید تبلت برای دانش آموزان 

خوزستان  

اصغر مصاحب 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

هزار و۱۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور امسال به چرخه تولید بازگشتند

بازدید از شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر

قزوین  ایرج حریرچی
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

میزان مرگ و میر کرونا در دوران اوج سه برابر می‌شود

شرکت در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین

 اردبیل 

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت

مجوز معادن راکد به زودی ابطال می‌شود

تاکید بر احداث کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن در مشگین‌شهر 

در تولید خودروهای سنگین و کامیون کمبود وجود دارد

بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی در حال اجرا در شهرستان مشگین‌شهر

بازدید از شرکت حدید مبتکران تولید کننده کامیون و کامیونت

عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن مشگین‌شهر آغاز شد

خراسان رضوی 

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش

بیش از سه میلیون دانش‌آموز کشور تجهیزات نوین آموزشی ندارند

 

کرونا سنگ محک عیار توانمندی‌ها در عرصه آموزش و پرورش است

نشست با مدیران مدارس استان خراسان رضوی

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مراکز رشد و کارآفرینی مشهد 

از ابتدای شیوع کرونا ۲ هزار و ۷۰ مدرسه استان به اینترنت دسترسی نداشتند که با همکاری شرکت مخابرات تمامی مدارس استان هم اکنون به امکان اینترنت تجهیز شده‌اند.

افتتاح مجتمع آموزشی سردارسلیمانی در مشهد

گشایش نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان

امضای تفاهمنامه با شهرداری مشهد

چهارمحال و بختیاری عیسی منصوری
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

برای مشاغل آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در ایران ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شد

نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

اختصاص هزار میلیارد ریال تسهیلات روستایی به چهارمحال و بختیاری

آذربایجان غربی  کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی

احیای مرغ سلامت، دستور کار جدی وزارت جهادکشاورزی است
 

طرح تولید ۴ میلیون تن نهاده دامی در کشور آماده شده است
 

نگرانی بابت صادرات سیب درختی وجود ندارد

بررسی و رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی

بررسی منابع آبی و خاکی استان

بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش

شرکت در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی در شهرستان ارومیه

شرکت معاونان در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکل‌ها، 

بازدید از موسسه دانش بنیان کشت بافت تولید کننده نمونه ملی نهال کشت بافت رویشی در ارومیه

همزمان ۱۳۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بیش از ۴۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد و از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی می‌شود

آذربایجان شرقی 

علیرضا رزم حسینی

وزیر صنعت، معدن و تجارت

اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار دولت است

افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در شش ماهه دوم سال پیگیری می شود

به دنبال شکستن گام به گام انحصار خودروها برای ایجاد بازار رقابتی هستیم

صادرات سالانه صنایع غذایی ایران به پنج میلیارد دلار رسیده است و افزایش آن تا ۱۰ میلیارد دلار نیز دور از ذهن نیست.

سفر۲روزه به منظور بهره برداری از چند طرح صنعتی و دیدار با فعالان اقتصادی

بازدید از کارخانه صنعتی تراکتورسازی تبریز

نشست با تجار و صاحبان صنایع آذربایجان شرقی

طرح ۳۵۰ میلیارد تومانی فولاد در بناب به بهره برداری رسید

طرح ۵۰ میلیارد تومانی فرآوری کشمش در بناب افتتاح شد

۶ طرح و محصول جدید شیرین عسل با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن در ماه از جمله فیبرهای چند لایه در صنعت غذایی و ۱۸ دستگاه تزریق پلاستیک با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید

خوزستان  جمشید تقی‌زاده 
معاون امور حقوقی،مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان

آکادمی کشتی اندیمشک تا پایان فعالیت دولت دوازدهم تکمیل می شود

بازدید از پروژه‌های ورزش شهرستان اندیمشک

آغاز عملیات اجرایی هفت طرح ورزشی در آبادان

احداث مجموعه ورزشی روباز در آبادان

احداث نخستین خانه تخصصی ورزش‌های رزمی در آبادان

کرمان  

علیرضا رزم‌ حسینی

وزیر صنعت، معدن و تجارت

۳۰ میلیون تن‌ فولاد در کشور تولید می‌شود

دولت درصدد حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است

۵۲ هزار میلیارد تومان به واحدهای راکد کشور پرداخت می‌شود

شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای معادن کرمان 

شرکت در نشست مسوولان شهرستان رفسنجان در مجتمع مس سرچشمه

آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه صنعتی و معدنی در شهربابک 

آغاز عملیات اجرایی سه طرح جدید در مجتمع مس سرچشمه 

آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید مواد شیمیایی در رفسنجان 

سیستان و بلوچستان  کاظم خاوازی
وزیر جهاد کشاورزی

کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان ۳۵۰ درصد رشد داشته است

شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رییس‌جمهوری در زابل

بازدید از طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار از مزارع منطقه سیستان 

قزوین 

معصومه ابتکار
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده

۲۴ درصد از مدیران دولت تدبیر و امید از زنان هستند

سیاست دولت تدبیر و امید این بود که سقف‌های مدیریتی زنان را باز کند تا بتوانند براساس شایستگی در عرصه مدیریتی حضور یابند.

شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین

رونمایی پوستر نمایشگاه مجازی ملی زنان سرزمین من 

افتتاح طرح‌های علمی دانش بنیان توسط رییس جمهوری

بومی سازی ۲ واکسن حوزه دام و طیور، سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی هسته‌ای صلح آمیز و آماده سازی زیرساخت ها برای ارتقای فعالیت شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها، مهمترین مهمترین طرح هایی بود که با ۴۵۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده سازی و روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه از طریق ویدئوکنفرانس با سخنان حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به بهره برداری رسید/

در  ادامه به تشریح جزئیات هر یک از این طرح های ملی می پردازیم:

افتتاح کارخانه نوآوری مشهد: این کارخانه دارای ۴۰۰ مترمربع سالن اجتماعات، ۶۲۰ مترمربع فضای اشتراک کاری، ۱۲۷ متر آزمایشگاه ساخت، ۱۰۰ متر اتاق کنفرانس، ۱۹۵ مترمربع فضای اتاق جلسات و ۱۲۰ مترمربع سالن با حمایت پارک علم و فناوری و نهادهای دانشگاهی ایجاد شده تا فضایی را برای حضور و فعالیت استارتاپ‌ها مهیا کند؛ برای بازسازی و مناسب سازی این کارخانه ١٠٠ میلیارد تومان هزینه شده است.

کارخانه نوآوری شیراز: کارخانه نوآوری شیراز در فضایی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع طراحی شده و برای راه‌اندازی فاز نخست این کارخانه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. این مرکز در داخل کارخانجات مخابراتی ایران راه اندازی شده و دارای باشگاه سرمایه گذاری، باشگاه دانش آموزی، مدرسه کسب و کار جهت پیشرفت نوآوری در این استان و در خدمت زیست بوم نوآوری استان است. 
تعداد اشتغال مستقیم پیش‌بینی شده برای این کارخانه در سال نخست، ۴۰۰ نفر بوده که تا کنون ۲۶۳ شغل آن محقق شده و همچنین پیش‌بینی برای فعالان فناوری که به صورت آزاد (فریلنسر) در این کارخانه فعالیت می‌کنند در سال نخست ۱۵۰ نفر بوده که تا به حال ۶۷ نفر تحقق یافته است.

رونمایی از ۲ واکسن دانش بنیان دامی در البرز: ۲ واکسن دانش بنیان دامی که در استان البرز رونمایی شد، شامل واکسن تب برفکی پایه روغنی دامی و واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان موسوم به « اچ ۵ ان ۸ » بوده که توسط محققان یک شرکت دانش بنیان در استان البرز تولید شده است.
باید گفت که به علت تحریم ها ، کشورهای دیگر از صادرات روغن واکسن تب برفکی به ایران خودداری می کردند.

بهره برداری از سامانه پرتودهی هسته‌ای گاما: سامانه پرتودهی هسته‌ای گاما در چهارمحال و بختیاری با صرف ۳.۵ میلیون دلار و ۲۴ میلیارد تومان اعتبار طی ۱۰ سال گذشته ساخته شده و ارزش ریالی به روز آن معادل ۲۰۰ میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی ناشی از آن ۵۰ نفر بوده است.
رعایت استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی و حذف مواد شیمیایی در حوزه نگهداری و افزایش ماندگاری مواد غذایی، میوه و صیفی‌جات و استریل تجهیزات پزشکی از کاربردهای این سامانه است.

بهره مندی ۱۳۷ روستا از آب سالم و پایدار
در سی و پنجمین هفته الف – ب – ایران هفته سی و پنجم با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، این هفته طرح‌های آب‌رسانی به ۱۳۷ روستا در دو استان مرکزی و فارس به بهره برداری رسید. در استان مرکزی پروژه آبرسانی به ۷۴ روستا با اجرای ۱۹۸ کیلومتر خطوط انتقال برای تامین آب شرب ۲۹ هزار و ۲۳۱ نفر از جمعیت روستایی استان با اعتبار ۳۱.۸ میلیارد تومان افتتاح شد. پروژه آبرسانی به ۶۳ روستا در استان فارس نیز که با اجرای ۱۱۸ کیلومتر خطوط انتقال جمعیتی حدود ۳۱ هزار و ۵۰۱ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، با اعتبار ۷۵.۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری  رسید.

سفر سایر مسئولان به استان‌ها
علاوه بر سفر دولتمردان به استان های مختلف، رئیس قوه قضاییه نیز در نوزدهمین سفر استانی هجدهم دی ماه به کرمانشاه سفر کرد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی پس از بررسی وضعیت دادگستری و واحدهای قضایی کرمانشاه مبلغ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و منابع استانی برای رفع مشکلات و نیازهای این مجموعه‌ها اختصاص داد.
رییس قوه قضاییه در این سفر خواستار ارایه جمع بندی پیشنهادات مسوولان استان کرمانشاه برای رفع دغدغه کولبری در این استان شد و همچنین بر فعال شدن بازارچه‌های مرزی با هدف ایجاد اشتغال برای مرزنشینان و رعایت حقوق دولت تاکید کرد.
حضور در نشست شورای اداری، دیدار با نهادها و تشکل های مردمی فعال در حوزه صلح و سازش، دیدار با نخبگان، دیدار با قضات، کارکنان و مسوولان قضایی و حضور در شورای قضایی استان از جمله برنامه‌های رییس قوه قضاییه در سفر به استان کرمانشاه بود.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سفر دو روزه به  چهارمحال و بختیاری به همراه استاندار و دیگر مسوولان استانی از طرحها و مناطق مختلف این استان بازدید کرد.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سفر به سه استان ایلام، کرمانشاه و کردستان ضمن شرکت در آیین سالگرد گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد که خون شهید سلیمانی باید به یکی شدن و برادری در کشور منجر شود.
همچنین به مناسبت سیزدهم دی ماه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و نیز سالگرد شهدای تشییع کرمان، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند و یاد این شهید والا مقام و همرزمانش را گرامی داشتند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار + پنج =