جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵:۴۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۵۱

سبزپوشان نصف‌جهان در اندیشه کسب جایگاه برتر در لیگ‌

به گزارش فرهنگ سار، باشگاه ذوب آهن برای فصل جاری دست به تغییر و تحولات گسترده ای زد و هدایت تیم فوتبال بزرگسالان خود را به رحمان رضایی بازیکن سابق این تیم که در چند بازی پایانی فصل گذشته به عنوان مدیرفنی سبزپوشان انتخاب شد، سپردند. سکان هدایت ذوب آهن به رضایی که تجربه بالای […]



به گزارش فرهنگ سار، باشگاه ذوب آهن برای فصل جاری دست به تغییر و تحولات گسترده ای زد و هدایت تیم فوتبال بزرگسالان خود را به رحمان رضایی بازیکن سابق این تیم که در چند بازی پایانی فصل گذشته به عنوان مدیرفنی سبزپوشان انتخاب شد، سپردند.

سکان هدایت ذوب آهن به رضایی که تجربه بالای بازی در تیم ملی و همچنین لیگ های اروپایی (ایتالیا) را دارد سپرده شد تا با توجه به قابلیت های فنی و شناختی که از تیم دارد بتواند دوباره سبزپوشان را از قعر جدول لیگ برتر که ثمره لیگ سال گذشته بود به صدر برساند که این موضوع نیازمند حمایت تلاش، برنامه‌ریزی و جدیت همه مجموعه باشگاه ذوب‌آهن و هواداران این تیم است.

در فصل گذشته تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان سه سرمربی ؛ علی رضا منصوریان ایران، میودراگ رادولوویچ مونته‌نگرویی و لوکا بوناچیچ کروات را روی نیمکت خود نشاند و این موضوع باعث سردرگمی و ناهماهنگی بازیکنان شد.

بازیکنانی که در زمین تکلیف خود را نمی‌دانستند و با تغییر هر مربی ترکیب تغییر می‌کرد و این موضوع در عملکرد بازیکنان تاثیر مسقیم و نزولی داشت.

با این حال ذوب‌آهن اصفهان که تجربه بازی های بین المللی زیادی در کارنامه خود دارد و پس از همشهری خود سپاهان دومین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ میلادی راه یافت با کسب چهار عنوان قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید.

این تیم تاکنون چهار بار به عنوان نایب‌ قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد، در فصل گذشته بدترین فصل خود را در دهه اخیر سپری کرد و با ۳۰ امتیاز در رده دوازدهم لیگ برتر کشور قرار گرفت و نتوانست رضایت هواداران و مسئولان باشگاه را جلب کند.

به اعتقاد کارشناسان فوتبال مهمترین دلیل ناکارآمدی ذوب‌آهن در فصل گذشته نبود مدیریت با ثبات و تغییرات پی در پی مربیان که ناهماهنگی بازیکنان خوب را پری داشت، در این باشگاه بود.

به اعتقاد  حسین چرخابی پیشکسوت فوتبال ثبات مدیریت یکی از مهمترین  راهبردهای یک باشگاه در کسب موفقیت است و هر تیمی ، ذوب آهن ، سپاهان در این زمینه مدیریت ثاتبی نداشته باشد به شکل جدی در عملکرد باشگاه، تیم و بازیکنان تاثیرگذار است.

چرخابی در گفت و گو با فرهنگ سار طراحی و برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت توسط مدیریت را مهم برشمرد و افزود: وقتی یک باشگاه در یک فصل در مدیریت خود تغییرات زیادی می دهد و چندین مدیر تغییر می کند نتایج خوبی را کسب نخواهد کرد و ذوب آهن از این قاعده مستثنی نبود.

چرخابی تغییر سه مربی در باشگاه را در عملکرد فنی بازیکنان مهم ذکر  و اضافه کرد: بازیکن برای اینکه در یک تیم جا بیفتد و هماهنگ شود زمان نیاز دارد و اگر این موضوع با تغییر مربیان رو به رو باشد به طور حتم به تغییر بازیکن می انجامد و نوعی بلاتکلیفی را برای تیم و بازیکنان به وجود می آورد و این موضوع در عملکرد تیم تاثیرگذار است.

این کارشناس فوتبال ثبات در مدیریت، سرمربی و حتی بازیکن را یکی از مهمترین فاکتوری موفقیت یک تیم ذکر کرد.

با این حال ذوب‌آهن برای موفقیت در فصل آتی لیگ برتر که قرار است از ۱۰ آبان ماه سال جاری برگزار شود از یک ماه گذشته با رحمان رضایی به عنوان سرمربی استارت زد و تمرینات خود را جدی و پرشور آغاز کرده است.

این تیم بازیکنانی را از تیم های مختلف دیگر لیگ برتر جذب کرد و بازیکنانی دیگر را نیز رضایت نامه خود را گرفتند و راهی تیم های دیگر شدند.

رحمان رضایی سومین هفته از تمرینات تیمش  را در اردوی یک هفته ای در تهران سپری می کند و قبل از آن هفته گذشته در اصفهان یک دیدارتدارکاتی مقابل تیم امید ذوب آهن سه بر یک پیروز شد.

سبزپوشان اصفهان در اردوی یک هفته ای خود در تهران مقابل بادران یک بازی تدارکاتی برگزار کرد که با نتیجه  ۲ بر یک پیروز میدان شد این تیم روز چهارشنبه هفته جاری در دومین دیدار دوستانه خود مقابل نساجی مازندران صف آرایی خواهد کرد.

رحمان رضایی  سرمربی  تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که هدفش را توسعه فوتبال ذوب آهن و موفقیت در لیگ برتر قرار داده است در این باره  در جمع خبرنگاران گفت: اردوی خوبی را در تهران در حال برگزاری هستیم یک بازی تدارکاتی خوب مقابله بادران انجام دادیم که باعث شد ‌با نقاط قوت و ضعف خود بیشتر آشنا شویم.

رضایی گفت: بازیکنان زیادی در ابتدای این فصل ازجمع ما جدا شده و بازیکنان خوبی را جذب کرده‌ایم اما همچنان نیاز داریم تا تعدادی بازیکن خوب و با کیفیت دیگر جذب کنیم

وی افزود: با توجه به اینکه حدود سه هفته تا شروع مسابقات باقی مانده است لازم است باشگاه هرچه سریع تر نسبت به جذب بازیکنان مد نظر اقدام کند تا نفرات جذب شده بتوانند در کنار سایر بازیکنان تمرینات پیش فصل را انجام داده تا باشرایط مطلوب و هماهنگی کامل وارد مسابقات شویم.

 رضایی  با بیان اینکه ذوب آهن فصل گذشته با وجود دارا بودن بازیکنان خوب و با کیفیت تا هفته های پایانی خطر سقوط از لیگ برتر را احساس می کرد گفت: تعداد زیادی از بازیکنان خوب و با کیفیت  از این تیم جدا شده اند که هنوز جایگزین مناسبی برای آن ها پیدا نشده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم عملکردی به مراتب بهتر نسبت به فصل قبل داشته باشیمَ.

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که اردوی آماده سازی خود را در تهران سپری می کند، امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به تمرین پرداخت در  تمرین صبح این تیم در زمین چمن مصنوعی هتل المپیک انجام شد و بازیکنان به انجام تمرینات بدنسازی پرداختند تمرین بعد از ظهر این تیم مثل روز گذشته در زمین اختصاصی تیم پیکان برگزار شد بازیکنان پس از گرم کردن بدن‌های خود زیر نظر رحمان‌رضایی به مرور کارهای تاکتیکی پرداختند.

این تیم فردا و ساعت ۱۵ در ورزشگاه کارگران در دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی تهران به مصاف تیم نساجی مازندران می رود و  بازیکنان ذوب آهن صبح جمعه در محل ساختمان ایف مارک حضور یافته و پس از انجام آزمایش های لازم بعد از ظهر جمعه تهران را به مقصد اصفهان ترک می کنند.

هفته چهارم تمرینات این تیم در اصفهان برای حضور پرقدرت در لیگ برتر با جدیت پیگیری خواهد شد.

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فصل قبل با ۳۰ امتیاز در رده دوازدهم لیگ برتر کشور قرار گرفت.

ذوب‌آهن پس از همشهری خود سپاهان دومین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ میلادی راه یافت و با کسب چهار عنوان قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید.

این تیم تاکنون چهار بار به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

8 + هشت =