جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۸:۲۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

دوپینگ؛ کاخ آرزوهای دونده همدانی را ویران کرد

به گزارش فرهنگ سار، اسلامی دونده نابینای همدانی و تنها شانس مدال این استان در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک به دلیل دوپینگ از حضور در میادین ورزشی محروم شد تا کاخ آرزوهای این دونده برای رسیدن به طلای مهمترین رویداد جهانی ویران شود. وی در حالی با محرومیت […]



به گزارش فرهنگ سار، اسلامی دونده نابینای همدانی و تنها شانس مدال این استان در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک به دلیل دوپینگ از حضور در میادین ورزشی محروم شد تا کاخ آرزوهای این دونده برای رسیدن به طلای مهمترین رویداد جهانی ویران شود.

وی در حالی با محرومیت ۴ ساله مواجه شد که هرگز تصور این را نداشت که تست او مثبت اعلام شود.

براساس رای کمیته بین المللی پارالمپیک، حمید اسلامی به مدت ۴ سال از تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ یعنی ۲۲ مهرماه سال قبل تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ یعنی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ حق حضور در رویدادهای ورزشی را نخواهد داشت.

این دونده نابینا در شرایطی نسبت به صدور حکم محرومیت خود ابراز بی‌اطلاعی می‌کند که کمیته بین المللی پارالمپیک آن را به طور رسمی منتشر کرده است.

بی اطلاعی از محرومیت
دونده نابینای همدانی از محرومیت اعلام شده اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌گوید: روز گذشته از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم.

حمید اسلامی به خبرنگار فرهنگ سار افزود: هرگز این حکم را نمی‌پذیرم چرا که دلیل حضور نداشتنم در میادین ورزشی به دلیل مصدومیت است.

وی بیان کرد: سال‌ها در میادین مختلف بین المللی برای کشورم افتخارآفرین بوده‌ام و دچار این چنین وضعیتی نشده‌ام.

اسلامی با اشاره به اینکه اعتراض خود را به طور رسمی اعلام کرده و منتظر نتیجه است، گفت: برای حضور قدرتمند در پارالمپیک توکیو آماده می‌شوم و امیدوارم مسوولان نیز پیگیری لازم را انجام دهند.

اعتراض به حکم
رییس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان همدان گفت: متعجب هستیم چطور  این حکم در زمانی که ما اعتراض کرده‌ایم، رسانه‌ای شده است.

«سمیه سهیلی» افزود: به حکم صادر شده اعتراض کرده‌ایم و هنوز پاسخی دریافت نشده اما جالب این است که محرومیت اسلامی رسانه‌ای می‌شود و این اقدام به دور از اخلاق است.

وی اضافه کرد: شاید توطئه‌ای در کار باشد تا این دونده نابینا که با کوله باری از افتخار و مدال آوری جزو شانس‌های اصلی کسب مدال در پارالمپیک توکیو است، محروم شود.

سهیلی بیان کرد: اسلامی ۱۵ سال در میادین مهم بین المللی به نشان‌های رنگارنگ دست یافته و همواره تست دوپینگ داده و نسبت به این وضعیت بسیار باتجربه است.

وی اظهار داشت: منتظر پاسخ به اعتراض ارسال شده مبنی بر حکم صادره هستیم و پیگیری مجدانه خواهیم داشت.

ماجرای تست دوپینگ
رییس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان همدان با تشریح ماجرای گرفتن تست دوپینگ از حمید اسلامی دونده نابینای این استان، گفت: اسلامی ۶ ماه قبل از اینکه تست بدهد، راهی بازی‌های آسیایی جاکارتا شد و زمان تست در هیچ مسابقه‌ای حضور نداشت.

سهیلی بیان کرد: این دونده برای آماده‌سازی هرچه بهتر به ارتفاع کوهرنگ چهارمحال و بختیاری رفت و در آنجا اگر هم دارویی استفاده کرده، به دور از جریان مسابقات بوده و ماندگاری نداشته است.

وی افزود: زمانی از اسلامی تست گرفته شده که در جریان مسابقه نبوده و تمرین او انفرادی بوده است.

سهیلی خاطرنشان کرد: گویا شرایط تمرینی اسلامی با استفاده از مکمل باعث تغییر در سیستم بدنی شده اما در شرایطی بوده که او به صورت شخصی تمرین داشته است.

وی گفت: اگر قرار بر این بود که او در تست دوپینگ شرکت کند، هرگز چیزی استفاده نمی‌کرد تا حداقل مثبت نشود و یا اینکه با دلیل و بهانه در تست شرکت نمی‌کرد.

غافلگیر شدیم
رییس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان همدان در ادامه گفت: اعلام محرومیت اسلامی برای ورزش استان شوک بزرگی است و غافلگیر شدیم.

سهیلی افزود: اقدام رسانه‌ای در اعلام محرومیت این دونده نیز غیراخلاقی بود و حداقل فرصت می‌دادند تا جواب اعتراض ما نیز داده شود.

وی بیان کرد: به هیچ فردی اتهام نمی‌زنیم اما چه بسا دست‌های پشت پرده در این محرومیت و مثبت شدن تست دوپینگ اسلامی دخالت داشته باشند.

سهیلی اظهار داشت: اسلامی شانس اصلی کسب مدال در توکیو است و نباید این چنین قربانی دوپینگ و محرومیتی شود که در جریان هیچ مسابقه‌ای نبوده و غافلگیر کننده است.

حمید اسلامی ورزشکار نابینای همدانی دارنده چندین مدال پارالمپیک، بازی‌های آسیایی و جهانی است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

13 − 2 =