جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۱۹:۱۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

ستادهای انتخاباتی در مسیر افزایش شور مشارکت در آذربایجان‌غربی

به گزارش فرهنگ سار، در ماه‌های منتهی به انتخابات، شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگرانی‌ها از کم رونقی شور و شوق انتخاباتی را بالا برده بود ولی همزمان با آغاز به کارستادهای استانی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، فضای مجازی در کنار شور و شوق به وجود آمده، این تاثیر گذاری منفی را […]



به گزارش فرهنگ سار، در ماه‌های منتهی به انتخابات، شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگرانی‌ها از کم رونقی شور و شوق انتخاباتی را بالا برده بود ولی همزمان با آغاز به کارستادهای استانی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، فضای مجازی در کنار شور و شوق به وجود آمده، این تاثیر گذاری منفی را جبران کرد و بر شور و شوق انتخاباتی افزود.

اگرچه انتخابات ۱۴۰۰ همانند انتخابات دیگر مورد بغض بدخواهان نظام و انقلاب قرار گرفته و دشمنان داخلی و خارجی به بزرگنمایی مشکلات موجود پرداخته و شبکه های مجازی را با تبلیغات منفی خود پر کرده و آرزویشان روی گردانی ملت از صندوق های رای است، ولی با وجود همه این شیطنت ها مردم فهیم آذربایجان غربی نظیر دیگر مناطق کشور اعم از هر قوم و مذهب مشارکت در انتخابات را وظیفه خود دانسته و ‌آن را موجب ‌ارتقای حایگاه بین المللی کشور می‌دانند.

مردم‌ دیار آذربایجان غربی معتقد هستند که مشارکت پرشور در انتخابات، اتاق های فکر استکبار جهانی را به کما برده و قدرت نفس کشیدن را از آنان گرفته و نقشه هایشان را نقش بر آب خواهد کرد.

مردم آذربایجان غربی نظیر دیگر مناطق کشور بر این باور هستند که هر رای ایرانی مهر باطلی بر افکار پوچ دشمنان زده و غیرت و وفاداری ملت ایران را به انقلاب و نظام ثابت خواهد کرد.

با توجه به نقش ستادهای انتخاباتی در تزریق شورو شوق انتخاباتی به فضای جامعه در همین راستا برآن شدیم تا با روسای ستادهای فعال نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در آذربایجان‌غربی مصاحبه کنیم.

رسانه‌های خارجی در تلاش برای مشارکت پایین مردم در انتخابات هستند

“نصرالله اسداللهی” رییس ستاد حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی در تلاش برای مشارکت پایین مردم در انتخابات هستند، افزود: روز به روز شور و شوق انتخاباتی در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه فضای انتخاباتی امروز در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: حضور آقای رییسی شور انتخاباتی را افزایش داده است.

رییس ستاد حجت الاسلام و المسلمین رییسی در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز اصلاح طلب و اصولگرا اذعان دارند که قطار انقلاب از ریل خود نباید خارج شود، اظهار داشت: اصلاح طلبانی داشتیم که احساس تکلیف کرده و از آقای رییسی حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور پرشور حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیان کرد: حضور حداکثری در پای صندوق های رای اولویت نخست ماست.

رای به همتی یعنی مخالفت با رادیکالیسم

علیرضا ملامحمدی زاده رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در آذربایجان‌غربی هم معتقد است که رای به همتی به معنای مخالفت با تندروی و رادیکالیسم است.

وی با بیان اینکه حتی اعضای ستاد جریان رقیب نیز دل در گرو همتی دارند، افزود: تماس هایی داشتیم که دوستان به ناچار در برخی ستادهای دیگر فعالیت می‌کنند؛ همگی به این راه اتفاق نظر دارند.

وی ادامه داد: امروز ایران ما برای برون‌رفت از مشکلات، نیازمند دولت نخبگان و شایستگان متخصصی است که گره از این مشکلات بگشایند و وطن را به سوی رشد و توسعه سوق دهند.

وی با تاکید بر اینکه گشودن گره مشکلات کشور جز به تعامل و کارآمدی امکان‌پذیر نیست، افزود: تعاملی که همه ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را شامل می‌شود؛ شعار تعامل از خانه تا جهان نیز براساس همین باور از سوی دکتر همتی مطرح شده است، گرچه که توجه ویژه به حوزه اقتصادی مورد تاکید همتی است.

رییس ستاد انتخاباتی همتی در آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور، اظهار داشت: امروز،همتی آمده تا صدای بی قدرتان باشند.

وی با اشاره به اعتقاد راسخ همتی به جوانان، گفت: باید از ظرفیت‌های آنان برای توسعه کشور بهره برد؛ چنان که تاکید دارند حداقل نیمی از کابینه دولت او را جوانان تشکیل خواهند داد.

ملامحمدی زاده با اشاره به پتانسیل های اقتصادی آذربایجان‌غربی مدعی شد که این استان همواره مورد بی توجهی قرار گرفته و ادامه داد: آذربایجان سر ایران است اما معترضیم که دیار شهید باکری ها هرگز بر آنچه که استحقاقش را داشت نرسیده است، متاسفانه همیشه خام فروشی ها بزرگترین ضربه را به استان وارد کرده است.

وی افزود: در کنار مسائل اقتصادی، موضوعات فرهنگی و زیست محیطی نیز برای مردم آذربایجان غربی بسیار مهم است؛ پیگیری آموزش زبان مادری و احیا و البته توسعه دریاچه ارومیه، در زمینه های گردشگری و مدنی خواست بعدی مردم است که باید به آن توجه گردد.

هنوز تنور انتخابات داغ نشده است

“اسلام عطایی” رییس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در ارومیه گفت: ستادهای انتخاباتی برخی نامزدها هیچ اعتقادی به رعایت و پایبندی به قانون ندارند در حالی که باید رعایت قانون در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه طبق قانون هریک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مجاز به راه اندازی سه ستاد در سطح شهر است، اظهار داشت: فقط کافی است سری به خیابان دانشکده ارومیه بزنید؛ ۶ ستاد فقط در یک خیابان متعلق به یک نامزد انتخاباتی است که اصلا معلوم نیست با چه هدفی دایر شده اند.

وی افزود: آقایان حامیان نامزدهای دیگر انتخاباتی در آذربایجان غربی در هرستاد به ۵۰۰ نفر حکم مسوولیت داده‌اند؛ فرض کنید این نامزد انتخاباتی پیروز شود در ادامه احتمال دارد این افراد به دنبال سهم خواهی باشند که جای نگرانی دارد.

رییس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در ارومیه با تاکید بر اینکه نباید به تخلفات رخ داده در فضای تبلیغاتی بی تفاوت بود، بیان کرد: اگر برخی افراد اینگونه قانون شکنی می‌کنند، قطع یقین در آینده نیز به این روند ادامه خواهند داد.

“عطایی” با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی جایی برای چاپلوسی نیست، گفت: پیشنهاد می‌کنیم اسپانسرهای ستاد انتخاباتی همه افرادی که فعالیت دارند، رصد شوند. 

وی با اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، اظهار داشت: متاسفانه تنورانتخابات هنوز داغ نشده است.

رییس ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان غربی نیز از پاسخ  به سوال خبرنگار فرهنگ سار در خصوص نقش ستادها در افزایش شور انتخاباتی خودداری کرد.

هم اینک در آذربایجان غربی ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام رییسی، همتی، رضایی و مهرعلیزاده به صورت رسمی فعال هستند.

پیش بینی ۲ هزار و ۷۸۹ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در آذربایجان غربی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۷۸۹ شعبه اخذ رای در این استان برای جمع آوری آرای مردم در روز ۲۸ خرداد امسال در نظر گرفته شده است.

علی مصطفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: از این تعداد، یک هزار و ۸۹۴ شعبه اخذ رای سیار و ۸۹۵ شعبه ثابت جمع آوری رای مردم را خواهند کرد.

وی اضافه کرد: شعب اخذ رای در انتخابات ۲۸ خرداد امسال نسبت به انتخابات گذشته، هشت درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شروع فرایند انتخابات نیز که پیشتر از ساعت هشت صبح بود به خاطر پروتکل های مربوط به بیماری کووید ۱۹ امسال از ساعت هفت صبح تعیین شده و در صورت صلاحدید وزیر کشور تا ۲ بامداد روز ۲۹ خرداد ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: مجریان انتخابات باید تمامی جوانب را رعایت کنند و تلاش داشته باشند تا مشارکت مردم در انتخابات به حداکثر برسد.

مصطفوی افزود: آذربایجان غربی، سه میلیون و ۴۳۵ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر یعنی ۷۱ درصد جمعیت مردم استان واجد شرایط رای دادن هستند.

وی اظهار داشت: ۶۴ هزار و ۹۷۱ نفر رای اولی ها هستند.

به هر حال با توجه به آمار ارائه شده از ثبت نام های شهری و روستایی شوراهای اسلامی در آذربایجان غربی و شور شوق انتخابات ریاست جمهوری در این استان، انتظار می رود که به صورت بالقوه شور انتخاباتی خوبی در جامعه طی دوران انتخابات حاکم باشد و تصور می شود که مشارکت بسیار بیشتر از پیش بینی های اولیه خواهد بود که نخستین فایده آن، ارتقای شاخص های اقتدار کشور است.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، روز ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 − 4 =