جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۳:۴۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

عبور از گردنه های سخت آموزشی نیاز به هدایت راهبردی دارد

الهام یاوری روز یکشنبه درنشست با اعضای ستادی حوزه آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به مفاخر و مشاهیراستان البرز، اظهارداشت: هدایت راهبردی در میدان تعلیم و تربیت از اهمیت خاصی برخورداراست که این مهم درسندتحول بنیادین دیده شده است. وی بیان داشت: رفتارهای اجتماعی تابع آموزش هایی است که افراد درمسیر زندگی می بینند […]



الهام یاوری روز یکشنبه درنشست با اعضای ستادی حوزه آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به مفاخر و مشاهیراستان البرز، اظهارداشت: هدایت راهبردی در میدان تعلیم و تربیت از اهمیت خاصی

برخورداراست که این مهم درسندتحول بنیادین دیده شده است.

وی بیان داشت: رفتارهای اجتماعی تابع آموزش هایی است که افراد درمسیر زندگی می بینند و آموزش و پرورش که نقش مهمی درفرآیند آموزشی دارد باید دراین حوزه از ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دراین شرایط سخت کرونایی مسئولیت آموزش و تربیت دانش آموزان را برعهده داریم که باید دراین راه از راهبردهای آموزشی و پرورش بهره مند شویم.

یاوری ادامه داد: برای گذر از گردنه های سخت باید نیروی قوی و خط شکنانه درآموزش و پرورش ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سال هاست که منتظراجرای طرح سند تحول بنیادین درآموزش و پرورش کشورهستیم، اضافه کرد: این سند برای تحول درآموزش و پرورش برنامه های رویکرد محور دارد که عملیاتی شدن آن نیازمند مشارکت همه است.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش هنرمندانه و عالمانه بحث تعلیم و تربیت را براساس سند تحول بنیادین دنبال می کند تا دانش آموزان درکنارآموزش به مهارت های لازم  درزندگی دست پیدا کنند.

 رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه به موضوع مهم مدرسه محوری پرداخت وافزود: امسال مدرسه محوری یک فرصت استثنایی برای شکوفایی استعدادهاست که باید ازآن استفاده کرد.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در حوزه آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کرد و درحوزه تعلیم و تربیت از بسته های مختلف برای دانش آموزان استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزهم دراین نشست گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش استان درقالب پروژه مهر و بازدیدهای میدانی از مدارس ارائه داد و گفت: البرز نیم میلیون دانش آموز، ۲۵ هزار

فرهنگی شاغل و ۱۷ هزار فرهنگی بازنشسته ، ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه دارد.

سالار قاسمی با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های استان البرز درحوزه علم و فناوری، افزود: این استان از تنوع اقوام ایرانی نیز برخورداراست.

وی یادآورشد: آموزش ازطریق فضای مجازی نیز یک فرصت است که استان البرز درتولید محتوای آموزشی همانند مدارس استعدادهای درخشان روند مطلوبی داشته است.

قاسمی  به تراکم بالای جمعیت دانش آموزی دراین استان پرداخت و اضافه کرد: البرز نیاز به فضای آموزشی مناسب دارد.

وی کسب یک تا سه رقمی رتبه های کنکور سراسری ۹۹ را از دیگر توانمندی های دانش آموزان این استان ذکر کرد.

از ۲ مدرسه کرامت و مهدیه آموزش و پرورش استان البرز نیز بازدید میدانی شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده + نه =