جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸:۴۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۵۱

«مراقبت‌های جامع در سرطان پستان» کتابی در پیشگیری و مهار این بیماری

این کتاب ۱۰۴ صفحه‌ای با حمایت دانشگاه علوم پزشکی اراک با شمارگان ۲۰۰ نسخه از سوی انتشارات کتاب «ونوس» به چاپ رسیده و روانه کتابفروشی‌ها شده است. قیمت هر جلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان است. مطالب این کتاب در قالب چهار فصل با عناوین مفهوم سرطان پستان، […]



این کتاب ۱۰۴ صفحه‌ای با حمایت دانشگاه علوم پزشکی اراک با شمارگان ۲۰۰ نسخه از سوی انتشارات کتاب «ونوس» به چاپ رسیده و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت هر جلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان است.

مطالب این کتاب در قالب چهار فصل با عناوین مفهوم سرطان پستان، پیشگیری از سرطان پستان، غربالگری ، تشخیص  و درمان به موقع سرطان پستان، مراقبت بازتوانی و تسکینی و پیوست‌ها ارایه شده است.

نویسندگان این کتاب در فصل اول به کالبد شناسی پستان و مفهوم و تعاریف آن از نظر فیزیولوژیک پرداخته و انواع سرطان پستان و مراحل آن را تشریح کرده‌اند.

در فصل دوم کتاب مباحثی پیرامون همه‌گیری سرطان پستان، میزان بقا، عوامل خطر سرطان پستان، عوامل خطر مربوط به بارداری و سبک زندگی ناسالم، اقدامات پیشگیرانه در سطح اول و آموزش سبک زندگی سالم عنوان شده است.

معاینات پستان و اهمیت آن، ماموگرافی، نمونه‌برداری بیوبسی، علایم سرطان پستان، درمان و جراحی، برداشتن لنف نود نگهبان، جراحی فلپ آزاد گلوتئال و غددلنفاوی زیر بغل، مراقبت‌های پس از جراحی، ورزش بعد از ماستکتومی، ورم لنف، روش شیمی درمانی و عوارض آن رادیوتراپی و پروتون درمانی سرطان پستان نیز از جمله مطالبی است که در قالب فصل سوم کتاب ارایه شده است.

در فصل چهارم کتاب نویسندگان در خصوص بازسازی پستان، مراقبت‌های تسکینی و حمایتی برای بیمار توضیحات مبسوطی را ارایه کرده‌اند و در بخش پیوست‌ها مطالب کلیدی در خصوص تغدیه دوران شیمی درمانی ، تمرینات مفید بدنی بعد از جراحی و روش معاینه پستان توضیحاتی عنوان شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: سازمان بهداشت جهانی در برنامه عمل جهانی برای کنترل و پیشگیری بیماری‌های مزمن غیرواگیر همه کشورها را ملزم می‌سازد تا تدابیری اتخاذ کنند و از مرگ‌های زودرس ناشی از این بیماری‌ها تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۲۵ درصد جلوگیری کنند.

بیش از یک سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و در بین سرطان‌های شایع زنان ۲۳ درصد از درگیری این قشر را سرطان پستان شامل می‌شود و که می‌توان با معاینات مستمر، غربالگری و ماموگرافی و روش‌های تشخیصی این بیماری را در مراحل اولیه شناخت و در کاهش هزینه درمان، بهبود کیفیت زندگی فرد مبتلا و پیشگیری از مرگ و میر مفید واقع شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 + 8 =