جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۲۲:۱۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

۲۵درصد مراکز بهداشتی و درمانی کشور وقف است

حجت‌الاسلام شوزب شیری روز یکشنبه در سفر به شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه در سراسر کشور ثبت شده است که در بخش موقوفات حوزه بهداشت و درمان، یکهزار و ۱۲۷ مرکز درمانی، ۱۳۳ بیمارستان، ۷۰۲ درمانگاه و ۲۰ مرکز وقفی است. وی گفت: بخش […]



حجت‌الاسلام شوزب شیری روز یکشنبه در سفر به شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه در سراسر کشور ثبت شده است که در بخش موقوفات حوزه بهداشت و درمان، یکهزار و ۱۲۷ مرکز درمانی، ۱۳۳ بیمارستان، ۷۰۲ درمانگاه و ۲۰ مرکز وقفی است.

وی گفت: بخش زیادی از موقوفات کشور معادل دو سوم موقوفات در حوزه اهل بیت، اقامه مجالس اهل بیت از جمله مراسم و بزرگداشت ایام شهادت و ولادت اهل بیت، احیاء معارف اهل بیت و ترویج فرهنگ دینی است.

این مدیر سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن برگزاری مراسم دهه اول محرم گفت: آیین عزاداری دهه نخست محرم در ۹۰ درصد صحن بقاع متبرکه کشور با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

شیری با تاکید بر اینکه شعار امسال برپایی مراسم محرم در بقاع متبرکه کشور “امنیت، بهداشت  و سلامت مردم است”، افزود: بیش از یکهزار مبلغ و روحانی به بقاع متبرکه کشور اعزام شدند که در این ایام در خصوص تبیین دین و ترویج فرهنگ دینی و فلسفه عاشورا و همچنین رعایت اصول و دستورالعمل بهداشتی فعالیت دارند.

وی اظهارداشت: برنامه‌های اجرا شده در دهه نخست محرم در بقاع متبرکه در فضای باز و رعایت دستورالعمل بهداشتی و با توزیع بسته‌های بهداشتی و همچنین تب گیری، ضدعفونی کردن محل برگزار شد.

به گفته وی، تعدادی از افراد که مشکوک به این ویروس در برنامه‌های دهه نخست محرم در بقاع متبرکه شناسایی شدند به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اهمیت بحث کمک مومنامه افزود: اجرای طرح کمک مومنامه از نیمه شعبان آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

به گفته وی، در  ۲ ماه اخیر بیش از ۸ هزار پک بهداشتی و معیشتی در استان چهارمحال وبختیاری برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیدگان کرونا و همچنین نیازمندان توزیع شد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × 1 =