جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۰:۰۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

طرح صلح هرمز مبتنی بر سازوکارهای بومی منطقه طراحی شده بود

سعید خطیب زاده عصر چهارشنبه در جمع رسانه های استان هرمزگان افزود: دراین طرح اجازه می دهد کشورهای منطقه دریک ساز وکار بومی  به حل اختلاف برسند و به یک فهم مشترک برسند که ما درابتدای این مسیر قرار داریم ، البته هنوز برخی از طرف های  منطقه که باید ورود که باید ورود  نکردند […]



سعید خطیب زاده عصر چهارشنبه در جمع رسانه های استان هرمزگان افزود: دراین طرح اجازه می دهد کشورهای منطقه دریک ساز وکار بومی  به حل اختلاف برسند و به یک فهم مشترک برسند که ما درابتدای این مسیر قرار داریم ، البته هنوز برخی از طرف های  منطقه که باید ورود که باید ورود  نکردند امیدواریم  درماههای آتی جواب های بهتری بگیریم

وی ادامه داد: جواب های بسیار مثبتی هم از این کشورها رسید که برخی سکوت کردند و برخی هم جواب ندادند ما فکر می کنیم طرح صلح هرمز پیش ازآنکه مقصد باشد یک مسیر راه است که گفت وگوهای درون منطقه ای را تسهیل می کند.

خدمه کشتی کره ای می توانند ایران را ترک کنند

 سخنگوی امور وزارت خارجه کشورمان در ادامه اظهار داشت: تصمیم برعهده خود خدمه کشتی است که بخواهند ایران را ترک کنند و یا مایل باشند در ایران بمانند.

خطیب زاده تصریح کرد: دیروز به سفیر کره جنوبی در تهران اطلاع داده شد خدمه کشتی کره‌ای براساس تصمیم دادستانی می‌توانند آزادانه ایران را ترک کنند.

وی یاد آور شد: توقیف کشتی کره جنوبی یک موضوع فنی بوده و همچنان در بستر فنی خود در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به جهت درخواست دولت کره جنوبی و رعایت ابعاد انسان دوستانه این ماجرا همکاری بسیار نزدیکی با دادستانی داشته است..

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: وزارت امور خارجه تلاش کرد فرآیندهای قضایی به سمتی برود که خدمه این کشتی بتوانند آزادانه ایران را ترک کنند و قوه قضایی و دادستانی نیز مساعدت بسیاری کرد.

خطیب‌زاده بیان داشت: دکتر عراقچی صبح امروز با قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی صحبت کرد و کنسول این کشور نیز امروز در بندرعباس حضور یافت و به کاپیتان کشتی و خدمه دسترسی مستقیم داشت.

وی افزود: موضوع‌های فنی دیگر نیر در خصوص آلوده سازی محیط زیست و مسایل قانونی دیگر نیز درحال رسیدگی است که امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − ده =