جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳:۲۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

پاس همدان در مدار سقوط

به گزارش فرهنگ سار، پاس از زمان انتقال به همدان تاکنون سه دوره طعم تلخ سقوط به لیگ‌های پایین‌تر را چشیده و اکنون در آستانه چهارمین سقوط تاریخی خود قرار دارد. تیمی که در تهران شرایطی ایده آل را سپری می‌کرد و با پنج دوره قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در قاره آسیا، جزو برندهای […]



به گزارش فرهنگ سار، پاس از زمان انتقال به همدان تاکنون سه دوره طعم تلخ سقوط به لیگ‌های پایین‌تر را چشیده و اکنون در آستانه چهارمین سقوط تاریخی خود قرار دارد.

تیمی که در تهران شرایطی ایده آل را سپری می‌کرد و با پنج دوره قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در قاره آسیا، جزو برندهای تاریخ فوتبال کشورمان به حساب می آمد، اکنون به دلیل بی‌تدبیری مدیران مرتبط، در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

هر فصل اگرچه سودای صعود نزد مدیران با تبلیغات گسترده شکل می‌گیرد و صدها هوادار را دلخوش این عزم بدون جزم می‌کند و راه به جایی نمی برد.

سریال پاس به قدری موج بی‌اعتمادی را نزد هواداران ایجاد کرده که هیچ گاه لبخند امید بر لبان آن‌ها شکل نگرفته و هر سال درجا زدن تیم خود را شاهد هستند، تیمی که قرار بود ادامه دهنده همان افتخارات پاس تهران باشد و اکنون همانند کودک سرراهی در همدان دست به دست می‌چرخد و هیچ کس حاضر به پذیرش آن نیست.

سریال پاس به قدری موج بی‌اعتمادی را نزد هواداران ایجاد کرده که هیچ گاه لبخند امید بر لبان آن‌ها شکل نگرفته و هر سال درجا زدن تیم خود را شاهد هستند.

پاس که محل تولد بازیکنان سرشناس و ستاره‌های فوتبال ایران بود، حالا در همدان اسیر تصمیم گیری‌های افرادی شده که هیچ شناختی از فوتبال و مدیریت در این رشته ورزشی را ندارند.

تصمیم گیری‌های شخصی و مدیران غیرفوتبالی
یکی از آفت‌های بزرگ در پاس که به تنزل و خمیدگی این تیم منجر شده است، تصمیم گیری‌های شخصی و ورود افراد غیرفوتبالی در این تیم بوده است.

افرادی که بدون تفکر حرفه‌ای و با تصمیم گیری آنی پاس را اداره کرده و فاتحه این تیم را سردادند.

تیمی که فقط سه فصل در لیگ برتر دوام آورد، پنج سال در لیگ یک و از سال ۹۵ تاکنون نیز در لیگ ۲ در جا می‌زند و حالا نیز در آستانه سقوطی دیگر بسر می‌برد.

پاسی‌ها یکبار از لیگ برتر به لیگ یک، از لیگ یک به لیگ ۲ و از لیگ ۲ به لیگ سه سقوط کرده‌اند و اکنون در آستانه چهارمین سقوط خود قرار گرفته‌اند تا رکورد تاریخی را در فوتبال ایران به ثبت برسانند.

سپردن سکان تیم به افرادی که بتوانند پاس را به هر نحوی حمایت مالی کنند، باعث شد تا پاس مسیر درست را برای موفقیت طی نکند و به کانون ناکامی با تصمیم گیری‌های پراشتباه تبدیل شود.

در واقع پاس محصول تصمیم گیری اشتباه برخی مسوولان بود تا به بیراهه کشیده شود و سریالی تکراری در این باشگاه شکل بگیرد.

پاسکاری مسوولان در آشفته بازار پاس
پاس اگرچه این روزها به بن بست مدیریتی خورده و «امیر عظیمی» به عنوان مدیرعامل، رسما اعلام کرده که توان ادامه همکاری را ندارد، اما هیچ یک از مسوولان هم حاضر به حل و فصل مشکلات تیم نیستند.

فارغ از اقدام رییس هیات فوتبال همدان در حل و فصل مسایل فدراسیونی تیم پاس نظیر صدور مجوز بازی تیم در فصل جاری، به تاخیر انداختن پرونده شکایت طلبکاران، جلوگیری از ممنوع شدن فعالیت تیم به دلیل بدهی و باز کردن پنجره نقل و انتقالات نیم فصل، سایر متولیان تیم پاس حرکت امیدوار کننده ای نداشته‌اند.

هیات فوتبال فراتر از توان پیگیر امور تیم پاس بوده و اکنون مشکلات مالی را باید دستگاه ورزش حل و فصل کند چرا که هیات فوتبال درآمدزا نیست و نمی‌توان انتظار داشت که هزینه‌های تیم را عهده دار باشد.

 عظیمی زمانی عهده دار مسوولیت در تیم پاس شد که در قالب تفاهم نامه‌ای با دستگاه ورزش استان، مقرر شد در ازای هزینه‌هایی که برای تیم پاس به صورت شخصی انجام می‌دهد، برهمان میزان به او بازگرداننده شود، در واقع او مدیریت پاس را به صورت قرض الحسنه‌ای پذیرفت و اینکه تمامی هزینه‌هایی که برای پاس انجام داده، به همان میزان به او بازگشت داده شود.

او مدعی است که تاکنون بیش از ۲ میلیاردتومان به صورت شخصی برای پاس هزینه کرده و بازگشتی تاکنون نداشته است و دیگر توان پرداخت ندارد.

مدیرعامل پاس مدعی است که تاکنون بیش از ۲ میلیاردتومان به صورت شخصی برای پاس هزینه کرده و بازگشتی تاکنون نداشته است و دیگر توان پرداخت ندارد.

«حمید سیفی» مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز دراین باره می‌گوید: ما هزینه های خوابگاه و تغذیه تیم را تقبل کرده‌ایم اما نمی‌توانیم پرداختی به تیم داشته باشیم چرا که ممنوع است و دستگاه‌های نظارتی این مورد را تخلف می‌دانند، بنابراین چطور می‌شود که دستگاه ورزش و جوانان در قالب تفاهم نامه‌ای، بازگشت هزینه‌ها را متعهد شده باشد.

مدرکی که اکنون دست مدیرعامل پاس است و او با این تعهد کتبی پذیرفته برای پاس از حساب شخصی تامین اعتبار کند.

حالا کار به جایی رسیده که مدیرعامل برای فرار از تقبل هزینه‌های بیشتر برای پاس از دسترس خارج شده و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان هم دنبال راضی کردن او است.

تعطیلی تمرین و خداحافظی سرمربی
شروع فصل اگرچه با معرفی «مهدی پاشازاده» به عنوان سرمربی پاس، بوق و کرنای بسیار برای سپردن تیم به مربی سرشناس به راه افتاد، اما طولی نکشید که پاشازاده مشکلات مالی و امکاناتی را بهانه کرد و بدون هماهنگی با مدیران پاس، از این تیم جدا شد.

در واقع پاشازاده زمانی پاس را ترک کرد که شاگردانش با قراردادهای فراتر از فصول گذشته در این تیم بودند و او نیز با دریافت بخشی از قرارداد ۸۱۰ میلون تومانی خود، پاس را براحتی ترک کرد و هیچ کس نتوانست برخورد کند.

حتی مدیرعامل پاس مدعی شد که از پاشازاده به کمیته انضباطی شکایت کرده و خسارت تیمش را خواهد گرفت، موضوعی که با گذشت ماه‌ها خبری از آن نشد و برخی مدعی شدند که بازی رسانه‌ای بوده است.

با رفتن پاشازاده، چندین مهره کلیدی پاس که قراردادهای بالا داشتند، از این تیم جدا شدند و بازگشت «علی قربانی» سرمربی فصل قبل پاس هم تاثیری در حل و فصل مشکلات نداشت.

قربانی اگرچه کم و بیش با وضعیت تیم پاس آشنا بود اما حضور او تاثیری در بهبودی اوضاع نداشت و تیمش همچنان با مشکلات مالی مواجه بود به طوریکه اکنون پرداختی ۳۵ درصدی بازیکنان و نصف آن برای کادر فنی و اجرایی در شرایطی است که پاس تنها ۶ بازی تا پایان مسابقات دارد.

قربانی اگرچه کم و بیش با وضعیت تیم پاس آشنا بود اما حضور او تاثیری در بهبودی اوضاع نداشت و تیمش همچنان با مشکلات مالی مواجه بود به طوریکه اکنون پرداختی ۳۵ درصدی بازیکنان و نصف آن برای کادر فنی و اجرایی در شرایطی است که پاس تنها ۶ بازی تا پایان مسابقات بازی دارد.

بلاتکلیفی پاس موجب شد تا تمرین این تیم در یک هفته اخیر تعطیل شود و بازیکنان به شهرهای خود بروند ضمن اینکه سرمربی تیم هم که به درخواست مسوولان برای نشست به همدان سفر کرده بود، شب گذشته پس از اینکه به نتیجه مطلوب نرسید، به تهران بازگشت.

سقوط در تیررس پاس
پاسی‌ها در شرایطی رده دهم جدول چهارده تیمی گروه ب را در اختیار دارند، که خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کند.

این تیم در صورتی که در ۲ بازی متوالی مقابل حریفان حاضر نشوند، به طور قطع به لیگ سه سقوط خواهند کرد.

باتوجه به اعلام قبلی بازیکنان مبنی بر اینکه تا پول دریافت نکنند، به همدان نخواهند آمد، بازی این هفته مقابل مس شهربابک به سود میهمان می‌شود.

نماینده همدان اگرچه از مرز سقوط به لیگ سه تا پایان هفته بیستم ۱۲ امتیاز فاصله دارد اما حتی در صورتی که حاضر به بازی باشند، مراقبت از این فاصله امتیازی بسیار حایز اهمیت است.

۲ تیم از گروه‌های الف و ب لیگ ۲ به لیگ دسته سه فوتبال کشور سقوط می‌کنند و پاس در ۶ بازی باقی مانده حداقل باید ۲ برد کسب کند تا از سقوط در امان بماند.

حالا باید دید مسوولان اجرایی همدان در ۲ روز باقیمانده تا بازی مقابل مس شهر بابک، آیا می‌توانند رقمی از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند یا بی‌تفاوتی‌ها و پاسکاری بین مسوولان باعث تداوم تعطیلی فعالیت تیم و واگذاری سه امتیاز بازی به مس صدرنشین و در ادامه سقوط تیم به دسته سه می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − 14 =