جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۰:۴۳
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

شهیدی که بعد از ۴۰ سال به خانه برگشت

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، پیکر پاک این شهید گرامی امروز با حضور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای اسلام آبادغرب تشییع و به خاک سپرده شد. جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در این خصوص به خبرنگار فرهنگ سار گفت: این شهید بزرگوار در سال ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی با عضویت بسیجی در جبهه «چرمیان» […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، پیکر پاک این شهید گرامی امروز با حضور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای اسلام آبادغرب تشییع و به خاک سپرده شد.

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در این خصوص به خبرنگار فرهنگ سار گفت: این شهید بزرگوار در سال ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی با عضویت بسیجی در جبهه «چرمیان» گیلانغرب به شهادت رسید.

اردشیر باباییان خواهر زاده این شهید بزرگوار نیز به فرهنگ سار گفت: شهید خیرالله گرامی در تاریخ ۲۳ آذر ماه سال ۵۹ در جبهه چرمیان به شهادت رسیده است.

به گفته وی، این شهید متولد سال ۱۳۲۸ است و هنگام شهادت ۳۷ سال داشته است.

او به ازدواج شهید نیز اشاره کرد و گفت: تنها ۴۰ روز از ازدواج ایشان گذشته بود که در جبهه به شهادت رسید.

هرچند تمام این سال ها از ایشان به عنوان مفقودالاسر یاد شده است اما در نهایت پیکر پاک شهید در تاریخ ۱۵ آذر سال ۹۸ در تپه چرمیان معروف به تپه شهدا تفحص شد.

باباییان در ادامه می گوید که خانواده شهید هفت برادر هستند که سه نفر آنها در فاصله ۲ سال در جبهه گیلانغرب به شهادت رسیدند، ۲ نفر جانباز خط مقدم جبهه می شوند و یک برادر نیز ۸۴ ماه سابقه جبهه دارد.

به گفته وی، پدر شهید به فاصله کمی از شهادت پسرش خیرالله بر اثر داغ فرزند فوت می کند و مادرشان نیز چند سالی می شود که به فرزندان شهیدش پیوسته است.

به گفته باباییان، سه شهید این خانواده به ترتیب غلام، خیرالله و مصطفی گرامی بوده اند که شهید غلام گرامی قبل از انقلاب چندین سال سابقه مبارزات انقلابی نیز داشته و از انقلابیان شناخته شده منطقه بوده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 − 9 =