جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۴:۱۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۰۶

سرانه فضای آموزشی در کشور سه و نیم برابر افزایش یافته است

مهراله رخشانی مهر روز یکشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از سالن ورزشی روستای سلیمانی در شهرستان فیروزه افزود: این نشان می‌دهد سرعت افزایش فضاهای آموزشی‌ در طول ۴۰ سال پس از انقلاب بیشتر از سرعت رشد جمعیت دانش‌آموزی بوده که موفقیت بزرگی است. وی ادامه داد: منابع مورد نیاز برای ساخت این فضاها متنوع است […]



مهراله رخشانی مهر روز یکشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از سالن ورزشی روستای سلیمانی در شهرستان فیروزه افزود: این نشان می‌دهد سرعت افزایش فضاهای آموزشی‌ در طول ۴۰ سال پس از انقلاب بیشتر از سرعت رشد جمعیت دانش‌آموزی بوده که موفقیت بزرگی است.

وی ادامه داد: منابع مورد نیاز برای ساخت این فضاها متنوع است که شامل اعتبارات ملی، استانی و خیرین است و تا امروز بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده که ۳۰ درصد مدارس کشور را تشکیل می‌دهد.
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: از سال ۹۶ بیش از ۵۰ درصد مدارس ساخته شده در کشور توسط خیر یا با مشارکت خیرین ساخته شده است و امسال برای مهرماه بیش از هشت هزار کلاس درس تحویل می‌دهیم که نیمی از این‌ میزان خیرساز است.
رخشانی مهر افزود: امسال در قانون بودجه سال ۹۹ مبلغ سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشارکت خیرین در اختیار داریم که تخصیص آن کامل است و باعث تحول بزرگی در طرح‌های مشارکتی می شود.
وی اضافه کرد: ما بیش از این که نیازمند توسعه مدارس باشیم به دنبال توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم و در این چارچوب طرح هر ایرانی یک آجر مطرح شده است.
فرماندار فیروزه هم گفت: پارسال به همت خیرین، هزار و ۴۰۰ مترمربع از فضاهای آموزشی این شهرستان در قالب ۱۴ آموزشگاه بازسازی و بهسازی شده و در حال حاضر ۱۰ مدرسه و سه آموزشگاه این شهرستان برای بازسازی و بهسازی دارای اولویت هستند.
ابوالفضل حکیم‌پور افزود: طرحی که امروز با کمک‌های دولتی و خیرین به بهره‌برداری می‌رسد به مساحت دو هزار مترمربع است که در این طرح سهم خیر، هفت میلیارد ریال و کمک‌های دولتی هشت میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: شهرستان فیروزه با وجود دارا بودن استعدادهای فروان ورزشی و کسب مقام‌های مختلف در بخش استانی، ملی و بین‌المللی در بخش دانش‌آموزی در حوزه فضاهای آموزشی تنها دارای دو سالن ورزشی است.
مرکز شهرستان ۴۲ هزار نفری فیروزه در ۱۶۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 + چهارده =