جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۰:۵۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

چشم‌وهم‌چشمی اصناف غیرضروری برای نبستن مغازه‌ها

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار بعد از قرار گرفتن عقربه‌های ساعت بر روی ۱۸ روز گذشته – سه‌شنبه – تعدادی از صنوف در مقابل مغازه‌های خود ایستاده یا با صاحبان دیگر اصناف در حال گپ و گفت بودند و به نظر می‌رسید که مشتری چندانی هم نداشته باشند. «مهدی احمدی» یکی از فعالان صنف کیف و کفش در پاسخ به این پرسش […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار بعد از قرار گرفتن عقربه‌های ساعت بر روی ۱۸ روز گذشته – سه‌شنبه – تعدادی از صنوف در مقابل مغازه‌های خود ایستاده یا با صاحبان دیگر اصناف در حال گپ و گفت بودند و به نظر می‌رسید که مشتری چندانی هم نداشته باشند.

«مهدی احمدی» یکی از فعالان صنف کیف و کفش در پاسخ به این پرسش که مغازه‌اش تا چه ساعتی باز خواهد بود، بیان کرد: مشخص نیست شاید یک دقیقه شاید هم یک ساعت تا زمانی که مغازه‌های اطراف باز باشد، چراغ مغازه ما هم روشن است.

«مریم فتحی» یکی دیگر از فعالان صنف پوشاک نیز اظهار داشت: نامه‌ای مبنی بر تعطیلی اصناف از سوی اتحادیه به ما ابلاغ نشده اما از طریق شبکه‌های تلویزیونی مطلع شده‌ام که مشاغل غیرضروری باید راس ساعت ١٨ تعطیل شود.

وی بیان کرد: فعلا که یک ساعت از زمان اجرای طرح گذشته و خبری نیست اگر تذکری به ما داده شود، مغازه را تعطیل می‌کنیم.

همچنین «محمد جعفری» یکی دیگر از فعالان صنف پوشاک اظهار داشت: دستورالعملی مبنی بر تعطیلی اصناف تاکنون به ما ابلاغ نشده است؛ اکنون حدود یک ساعت و نیم از اجرای طرح گذشته اما هیچ صنفی تعطیل نشده است؛ اگر بقیه اصناف کنار مغازه ما تعطیل شود ما نیز مغازه خود را می‌بندیم.

اینجا کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها هم باز است و خبری از تعطیلی نیست تنها یک کافه حوالی میدان ولیعصر(عج) در حال نصب یک پلاکارد با این مضمون است که اغذیه فقط به صورت بیرون‌بر فروخته می‌شود؛ نه تنها فعالان اصناف بلکه برخی از شهروندان نیز نسبت به دستورالعمل‌های مقابله با کرونا بی‌توجه هستند و بر روی صندلی‌هایی که جلو بوفه آبمیوه‌فروشی‌ها گذاشته شده، نشسته‌اند و در حال خوردن آب میوه یا بستنی هستند.

برخی از دیگر از فعالان اصناف نظیر پوشاک نیز در حال خالی کردن بار و بردن آنها به داخل مغازه خود هستند؛ با وجود نم‌نم باران پاییزی حتی دستفروشان حاضر نیستند بساط خود را از کنار پیاده‌راه‌ها جمع کنند و برای جلوگیری از خیس شدت اجناس خود در حال کشیدن پلاستیک بر روی آنها هستند. 

در داخل اتوبوس‌های تندرو عبوری هم جای سوزن انداختن نیست؛ گویی مردم از وجود این ویروس مرگبار بی‌خبرند و زندگی به طور عادی جریان دارد.

از سوی دیگر با وجود در نظر گرفتن محدودیت‌های کرونایی بخصوص از ساعت ١۶ بعدازظهر به بعد، ترافیک در خیابان‌های اصلی و فرعی برخی مناطق تهران به خصوص خیابان ولیعصر غیرقابل تصور است. 

اصناف متخلف پلمب می‌شود

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران از روز گذشته نامه‌ای در قالب محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی اصناف غیرضروری از ۱۸بعدازظهر به بعد، به تمامی اتحادیه‌ها ابلاغ شد.

قاسم نوده‌فرهانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار بیان کرد: علاوه بر اتاق اصناف تهران، فرماندهی انتظامی و رسانه ملی نیز دستورالعمل محدودیت‌ها و تعطیلی همه مراکز شغلی به جز مراکز ضروری در تهران را به مردم اعلام کرده‌اند.

وی در مورد مطلع نبودن برخی از اصناف در خصوص تعطیلی‌ها از روز گذشته، توضیح داد: ممکن است برخی از اتحادیه‌ها تاکنون نامه محدودیت‌ها و تعطیلی را به برخی از اصناف خود ابلاغ نکرده باشند اما آنان موظف هستند تا روز چهارشنبه ۲۱ آبانماه تمامی صنوف زیر مجموعه خود را نسبت به این دستورالعمل مطلع کنند.

وی با بیان اینکه وقتی موضوعی از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود همه موظف به رعایت آن هستند، اظهار داشت: اصناف به بهانه اینکه محدودیت‌ها به ما اعلام نشده است، نمی‌توانند از تعطیلی مغازه‌های خود امتناع کنند و به متخلفان فقط در اولین روز اجرای طرح تذکر داده می‌شود.

اصناف غیرضروری را بشناسیم

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این مشخص کرده بود که مراکز ضروری شغلی شامل مراکز درمانی داروخانه‌ها، مراکز آتش نشانی، امداد و نجات، آمبولانس‌ها، خدمات سرویس‌های عمومی آب و برق و تلفن و سوپری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و بقیه مشاغل تا صبح فردای هر روز تعطیل می‌شود.

به گزارش فرهنگ سار کووید ۱۹ در تمام دنیا و کشور ما خیز جدیدی داشته و  وضعیت کشور ما نیز مطلوب نیست و همکاری و همراهی مردم لازمه مقابله جدی با آن به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × 1 =