جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۵:۴۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

دفاع از کشور امروز برعهده نخبگان و دانشجویان برتر است

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، سعید اوحدی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر حائز رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری بدون استفاده از سهمیه اظهار کرد: نخبگان و دانشجویان شاهد و ایثارگر باید بدانند که در چه جایگاه مهمی قرار دارند. وی افزود: امروز فرزندان شهدا موفق به […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، سعید اوحدی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر حائز رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری بدون استفاده از سهمیه اظهار کرد: نخبگان و دانشجویان شاهد و ایثارگر باید بدانند که در چه جایگاه مهمی قرار دارند.

وی افزود: امروز فرزندان شهدا موفق به کسب رتبه های برتر علمی شده اند و پدران آنها روزی از مرزهای خاکی این کشور دفاع کردند. حال نیز دفاع از این مرز و بوم با توجه به  رشد علمی، بر عهده شما عزیزان است.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را برای رشد جریان انقلاب تبیین کرده اند که هفت سرفصل آن مبتنی بر علم و فناوری است. هیچ راهی برای دستیابی به تمدن اسلامی نداریم مگر با استفاده از بستر علمی و ادامه دادن راه شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان کشور.

اوحدی گفت: در رتبه های دو رقمی و سه رقمی کنکور امسال در جامعه ایثارگری، ۲۵ درصد رشد داشتیم و افتخار می‌کنیم که ۹ هزار نفر از نخبگان و دانشجویان برتر کشور جزو جامعه شاهد و ایثارگر هستند. به علاوه در آزمون دستیاری پزشکی ۲۰ درصد پذیرفته شدگان از خانواده ایثار هستند.

وی تاکید کرد: استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون ها، وظیفه و دین نظام به خانواده های شاهد و ایثارگر است هرچند که این عزیزان حتی بدون سهمیه هم همچنان در عرصه های مختلف علمی می درخشند.

رئیس بنیاد شهید گفت: در رتبه های دو رقمی و سه رقمی کنکور امسال در جامعه ایثارگری، ۲۵ درصد رشد داشتیم.

در آزمون سراسری سال جاری، ۲۱ نفر از داوطلبان شاهد و ایثارگر بدون احتساب سهمیه حائز رتبه‌های زیر صد کشوری شدند. به ‌طوری که داوطلبان شاهد و ایثارگر در گروه آزمایشی علوم تجربی هشت درصد و در گروه آزمایشی علوم انسانی هفت درصد و در گروه آزمایشی هنر چهار درصد رتبه‌های دورقمی را کسب کردند. 

در سال ۹۹، یکی از فرزندان جانباز در دو رشته تجربی و زبان خارجه حائز رتبه زیر ۱۰۰ کشوری شده و دیگر فرزند جانباز که دارای مدال نقره در المپیاد کشوری ریاضی نیز هست در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده و نکته مهم که دو برادر دانشجوی دوقلوی فرزند یکی از جانبازان عزیز در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شده اند. 

همچنین در سال جاری تعداد ۱۸۷ نفر از داوطلبان شاهد و ایثارگر رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کشوری (رتبه‌های سه رقمی) را کسب کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است. 

سال ۹۵ نیز رتبه اول کشوری در گروه ریاضی، سال ۹۷ رتبه اول کشوری در گروه آزمایشی علوم انسانی، سال ۹۸ رتبه سوم کشوری در گروه آزمایشی ریاضی و در سال ۹۹ رتبه هفت کشوری در گروه هنر از میان داوطلبان شاهد و ایثارگر بودند و کسب این رتبه‌های کشوری مؤید تلاش و جهاد علمی این فرزندان خلف شهدا و ایثارگران عزیز است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − 4 =