یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵:۲۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

«خورشید» مجیدی به آمریکا می‌رود

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، شرکت فیلمسازی استرند ریلیزینگ (Strand Releasing) حق پخش فیلم ایرانی خورشید را برای سینماهای آمریکا خرید. خورشید جدیدترین ساخته مجید مجیدی که به معضل جهانی کودکان کار می‌پردازد، در جشنواره ونیز امسال حضور داشت و در بخش رقابت بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ نیز نماینده […]



به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، شرکت فیلمسازی استرند ریلیزینگ (Strand Releasing) حق پخش فیلم ایرانی خورشید را برای سینماهای آمریکا خرید.

خورشید جدیدترین ساخته مجید مجیدی که به معضل جهانی کودکان کار می‌پردازد، در جشنواره ونیز امسال حضور داشت و در بخش رقابت بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ نیز نماینده ایران خواهد بود. این فیلم در حوزه جشنواره‌های سینمایی تحسین منتقدان را به همراه داشته و روح‌الله زمانی بازیگر جوان آن موفق شد جایزه مارچلو ماستریونی برای بهترین بازیگر جوان پدیده هفتاد وهفتمین جشنواره ونیز را از آن خود کند. خورشید که به تهیه‌کنندگی مجید مجیدی و امیر بنان ساخته شده، در ادامه مسیر موفقیت خود جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره سینمایی اجیال قطر را نیز برد.  

خورشید داستان پسربچه‌ای ۱۲ ساله به نام علی و سه دوستش را روایت می‌کند که نان‌آور خانواده هستند و برای امرار معاش به سختی کار می‌کنند و گاهی حتی برای رسیدن به پول دست به دزدی می‌زنند. طی یک سری رویدادها، از علی خواسته می‌شود رد یک گنج را بگیرد اما او و دوستانش برای دسترسی به تونلی که گنج در آن مخفی شده باید در مدرسه خورشید ثبت نام کنند که یک موسسه خیریه برای آموزش به کودکان کار است. اصالت این فیلم به بازی کودکانی برمی‌گردد که همگی از بین کودکان کار بوده و هیچکدام بازیگر حرفه‌ای نیستند.

مجیدی فیلم بچه‌های آسمان را نیز در کارنامه هنری خود دارد که در سال ۱۹۹۸ میلادی نامزد جایزه اسکار شد. آوازه فیلم‌های این کارگردان مطرح ایرانی به سراسر جهان رسیده و بسیاری از آنها در جشنواره‌های معتبر سینمایی از جمله برلین، ونیز و لندن به نمایش درآمده‌اند.

این فیلمساز مطرح ایرانی در گفت‌وگو با ورایتی درباره پخش فیلم خورشید در سینماهای آمریکا گفت: از مخاطبان و منتقدان آمریکایی که با قدردانی و اشتیاق واقعی به فیلم‌های قبلی من واکنش نشان دادند، کمال تشکر را دارم. از این که فیلم جدیدم، خورشید، فرصت به نمایش درآمدن برای نسل جدیدی از سینمادوستان آمریکایی، به ویژه بینندگان جوان که همدردی ویژه‌ای با کودکان فیلم خواهند داشت، را پیدا می‌کند، بسیار هیجان‌زده‌ام.   

خورشید یک فیلم اجتماعی محصول سال ۱۳۹۸ است جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر را به دست آورد و در هفتادوهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در بخش جایزه اصلی برای کسب شیر طلایی جشنواره رقابت کرد. 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 − 5 =