جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۳:۰۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶

جوانان مدافع سلامت عزاداران سرور و سالار شهیدان

به گزارش فرهنگ سار از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان روز پنجشنبه با اعلام آغاز پویش “جوانان مدافع سلامت عزاداران در ایام سوگواری سالار شهیدان” در پیامی نوشت: در محرم امسال، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، لازم است کلیه عزاداری‌ها در کشور با رعایت کامل مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برگزار شود […]



به گزارش فرهنگ سار از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان روز پنجشنبه با اعلام آغاز پویش “جوانان مدافع سلامت عزاداران در ایام سوگواری سالار شهیدان” در پیامی نوشت: در محرم امسال، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، لازم است کلیه عزاداری‌ها در کشور با رعایت کامل مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برگزار شود و این فرصتی است برای جوانان تا بار دیگر حضور خود را ثابت کنند. جوانان کشور امسال  ضامنین سلامت عزاداران حسینی خواهند بود و از این طریق شکوه محرم را با تضمین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تامین سلامتی عزاداران حفظ می نمایند.

تندگویان در ادامه این مطلب آورده است: ” گریه بر حسین(ع) و یاد عاشورا برای ما ایرانی‌ها و بخصوص جوانان عاشق حسین(ع)، مثل هوایی است که تنفس می‌کنیم. آغاز محرم که فرا می‌رسد، نمیتوانیم عزادارش نباشیم. عزاداری برای امام حسین(ع) و یاد واقعه کربلا ستون‌هایی است که سالها بدان تکیه کردیم و به قول فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی در اولین محرم پس ازشهادتش (ما ملت امام حسینیم) امسال به واسطه شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، برگزاری مراسم محرم و عزاداری ها اما شکل دیگری به خود خواهند گرفت که تهدیدی برای اوضاع حاضر نباشد. اینکه در هر شرایطی راهی برای ذکر حسین(ع) و یاران با وفایش گشوده است نشان از حقانیت و خلوص این ایام دارد.
معاون امور جوانان افزود: در محرم امسال، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، لازم است کلیه عزاداری ها در کشور با رعایت کامل مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برگزار گردد و این فرصتی است برای جوانان تا بار دیگر حضور خود را ثابت نمایند. جوانان کشور امسال  ضامنین سلامت عزاداران حسینی خواهند بود و از  این طریق شکوه محرم را با تضمین رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تامین سلامتی عزاداران حفظ می نمایند. بدین منظور خانه های جوانان در سراسر استانها و شهرستانهای کشور، تبدیل به خانه های حافظان سلامت عزاداران  حسینی می‌شود، از تمامی تشکلهای جوانان میخواهم امسال قلب سوگوارشان را اینگونه جلا بخشند.

وی اظهار داشت: در کنار عزاداران حسینی، مدافعین سلامتشان باشند و با نذر ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تذکرات لازم به منظور رعایت اصول بهداشتی در طول عزاداری ها، در عین احترام کامل به عزاداران، سلامتشان را تامین نمایند. همچنین در راستای ترویج فرهنگ (هر خانه یک حسینه)، تمام همت خود را برای تولید محتوا به کار ببندند تا عزاداران بتوانند در بستر فضای مجازی و رسانه ای در خانه خود روضه سید و سالار شهیدان را برپا دارند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − دو =