دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۴:۲۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

تکرار حماسه تاریخی ۱۲ فروردین ۵۸ در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش فرهنگ سار، در روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ نتیجه همه پرسی رای به نظام جمهوری اسلامی که با رای آری بیش از ۹۸ درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز بنام روز جمهوری اسلامی نام گرفت که به اعتقاد کارشناسان عجین شدن این روز با انتخابات ۱۴۰۰ بر اهمیت […]



به گزارش فرهنگ سار، در روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ نتیجه همه پرسی رای به نظام جمهوری اسلامی که با رای آری بیش از ۹۸ درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز بنام روز جمهوری اسلامی نام گرفت که به اعتقاد کارشناسان عجین شدن این روز با انتخابات ۱۴۰۰ بر اهمیت آن افزوده است.

 جمهوری اسلامی اسلامی ایران با گذشت چهار دهه برغم هجمه ها و توطئه های گوناگون دشمنان اعم از جنگ تحمیلی ، تحریم ها ، تهدیدها و ایجاد فتنه های متعدد توانسته است با تکرار حماسه حضور در همایش های سیاسی و اجتماعی در ادوار مختلف راه خود را با صلابت ادامه دهد و الگوی تمام عیاری برای تمام مردم مسلمان و حتی آزادیخواهان جهان باشد.

به اعتقاد کارشناسان امور سیاسی، حضور گسترده در انتخابات زمینه توسعه و پیشرفت کشور را مهیا خواهد کرد چرا که حضور حماسی و تاریخی مردم در ۱۲ فروردین ۵۸  عامل اصلی پایداری نظام جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه بوده است.

به گفته کارشناسان ۱۲ فروردین یعنی روز جمهوری اسلامی برغم مشکلات و مسائل موجود در جامعه به یقین در انتخابات خرداد ماه امسال متبلور می شود و ملت ایران بر همین راهبرد برای انتخاب نامزد اصلح در پای صندوق های اخذ رای حاضر خواهند شد و نقطه عطفی را در گام دوم انقلاب رقم خواهند زد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود که مردم بار دیگر با مشارکت پرشور خود در این همایش سیاسی بر اقتدار ایران اسلامی خواهند افزود.

عجین شدن حماسه ۱۲ فروردین با انتخابات ۱۴۰۰ 

در همین پیوند  استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم معتقد است که ۱۲ فروردین امسال به نوعی با انتخابات خرداد عجین شده و اهمیت این رویداد تاریخی را بیش از گذشته افزایش داده است.

حجت الاسلام و المسلمین محیی‌الدین آزادمنش اصفهانی در گفت و گو با فرهنگ سار اظهارداشت: باید این نکته مهم را بدانیم که حضور گسترده در انتخابات از جهات زیادی قابل توجه خواهد بود، حضور مردم در انتخابات و مشارکت باشکوه در این امر سیاسی و ملی می‌تواند نقش بسزایی در پشتیبانی از حکومت داشته باشد و زمینه مخالفت هر چه بیشتر با دشمنان را فراهم کند.

مشارکت بالا عامل عقب نشینی بیگانگان

وی اضافه کرد: انتخابات زمینه افزایش ضریب امنیت در کشور خواهد بود و سبب می شود که بیگانگان و دشمنان عقب نشینی کنند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر همبستگی و اتحاد از دیگر شاخص‌هایی است که پس از انتخابات پرشور محقق و بیشتر خواهد شد و این امر نیز از دیگر ضروریات قابل توجه و مهم همه کشورهاست.

حجت الاسلام و المسلمین آزادمنش اصفهانی گفت: ملت ایران همواره نشان داده که در طول سال‌های پس از انقلاب در تمامی بزنگاه های تاریخی و به خصوص انتخابات با مشارکت حداکثری خود زمینه انتخاب مناسب را فراهم کرده و دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: اگرچه بسیاری از مردم از گرانی ها و مشکلات اقتصادی به تنگ آمده‌اند اما باید بدانیم که صحیح نیست که این موضوع به مشارکت نکردن در صحنه انتخابات منجر شود لذا باید با حضور حداکثری نشان دهیم که برای انتخاب درست و پشتیبانی از نظام به میدان آمده ایم.

تحقق شعار سال ۱۴۰۰ با مشارکت حداکثری

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ یعنی «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» افزود: از سوی دیگر به پای صندوق‌های رای رفتن نقش شایانی در تحقق شعار سال خواهد داشت و در پشتیبانی از تمام ارکان موثر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین آزادمنش اصفهانی اضافه کرد: از بعد دیگر استکبار باید بداند که سیاست ایران در قبال دیگر کشورها مانند نگرش و دیدگاه آمریکا نیست و با کشورها ارتباطات خوبی برقرار می کند.

در همین ارتباط فرماندار اصفهان بر لزوم بسترسازی مناسب جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: باتوجه به شرایط فعلی کشور و توطئه های بسیار علیه انقلاب و نظام، مشارکت حداکثری مردم در عرصه های مختلف بالاخص انتخابات باعث حفظ و تقویت نظام و کشور شده و آن را در مقابل توطئه های شوم دشمنان بیمه می کند.

حسین سیستانی افزود: مجریان، ناظران و همه دست اندرکاران انتخابات باید با رعایت مُر قانون و حرکت بر مدار قانون عمل کنند تا شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه باشیم.

انتخابات تجلی حضور مردم و تعیین سرنوشت

فرماندار اصفهان با بیان اینکه انتخابات دارای نقش مؤثری در توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: انتخابات تجلی حضور مردم و تعیین سرنوشت خودشان است و از نقش و جایگاه والایی در پیشبرد امور و حل مسائل و مشکلات جامعه در ابعاد مختلف برخوردار است.

وی با اشاره به انتخاب اعضای معتمدین هیات اجرایی انتخابات در اصفهان خاطرنشان کرد: معتمدین هیات اجرایی باید از وقت و اطلاعات کافی و توانمندی لازم برای انجام امور محوله برخوردار باشند.

فرماندار تصریح کرد: اعضای هیأت اجرایی انتخابات، در انجام امور مربوطه و وظایف محوله همکاری و همراهی متعهدانه و دلسوزانه ای دارند و وجود آنان به روند توأم با سلامت و صلابت انتخابات کمک شایانی خواهد کرد.

سیستانی افزود: از بدو انقلاب تاکنون، روند برگزاری انتخابات، یک روند تکاملی بوده و امروزه شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت همه اقشار و آحاد مردم مهیاست که این مهم، نتیجه اجرای خوب و اقدامات سازنده همه دست اندرکاران انتخابات تلقی می‌شود.

محمدرضا مردانی دانشجوی دوره دکترا و کارشناس امور و علوم سیاسی در گفت و گو با فرهنگ سار خاطرنشان کرد :درست هست که کشور ایران امروز با تهدیدها و تحریم های زیاد و مشکلات اقتصادی روبروست اما ملت ایران به طور قطع با حضور پروشورشان در پای صندوق های شعب اخذ رای ، حماسه حضور دوازده فروردین سال ۵۸ را تکرار خواهند کرد.

همدلی و انسجام لازمه برگزاری انتخابات باشکوه

این استاد دانشگاه معتقد است مردم وفادار ایران اسلامی با حضور حماسی شان در انتخابات ۱۴۰۰ همچون ادوار گذشته زیباترین تابلوی مشارکت سیاسی را تاریخ انقلاب اسلامی خلق خواهند کرد.

مردانی تاکید کرد : مسوولان امر باید از هم اکنون یعنی دوازدهم فروردین سال جاری تا بیست و هشتم خرداد زمان برگزاری انتخابات امسال بستر مشارکت حداکثری مردم را در صندوق های اخذ رای بیش از پیش فراهم کنند.

وی همدلی و وحدت و انسجام را نیاز ضروری شرایط کنونی به ویژه در آستانه برگزاری همایش سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ برشمرد و گفت:  

استان اصفهان حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد که ۸۸ درصد از جمعیت آن در ۱۱۱ شهر زندگی می کنند، در این استان سه هزار و ۳۶۰ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر نام‌نویسی کردند و بر اساس آخرین گزارش ۸۶ درصد از داوطلبان مرد و ۱۴ درصد زن هستند.

ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ از بیستم اسفند ۹۹ بطور رسمی آغاز شد.

نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا هم در ماه فروردین انجام می‌شود. این داوطلبان از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ به مدت یک هفته یعنی تا ۲۶ خرداد برای انجام تبلیغات فرصت دارند و از صبح ۲۷ خرداد تبلیغات انتخاباتی آنها ممنوع است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − ده =