جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱:۵۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

تامین بیش از ۵۱ هزار واحد مسکونی جدید، تازه‌ترین دستاورد عمرانی دولت

بخش مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم با وجود محدودیت‌های اقتصادی قابل توجه، پویاتر از قبل بوده و به گواه آمار، بالاترین حجم عملیات اجرائی حوزه مسکن در این دو دولت محقق شده است.  عملیات اجرایی ۶۲ طرح روبنایی و زیربنایی و مسکونی در کشور و همچنین بهره برداری از ۲۸ هزار و ۵۱۸ واحد مربوط به […]



بخش مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم با وجود محدودیت‌های اقتصادی قابل توجه، پویاتر از قبل بوده و به گواه آمار، بالاترین حجم عملیات اجرائی حوزه مسکن در این دو دولت محقق شده است. 

عملیات اجرایی ۶۲ طرح روبنایی و زیربنایی و مسکونی در کشور و همچنین بهره برداری از ۲۸ هزار و ۵۱۸ واحد مربوط به طرح مسکن ملی در قالب انبوه‌سازی، واگذاری گروهی زمین، مشارکت خصوصی و بازآفرینی شهری محلات هدف در کشور و ۲۲ هزار و ۷۱۲ واحد مسکونی مربوط به مسکن مهر، تازه‌ترین دستاورد پویایی در بخش مسکن است که ۲۴ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص یافته بود و امروز در برنامه ای ویدیو کنفرانسی به دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

حجت الاسلام حسن روحانی در آیین  افتتاح طرح ها  با تاکید بر اجرای تعهدات دولت در بخش مسکن مهر، گفت: در این دولت در مجموع ۳۷۵ هزار و ۲۳۲ واحد در بافت فرسوده احیا شده است.

 رییس جمهوری خاطرنشان کرد: وقتی کار دولت دوازدهم را شروع کردیم تعهدی که دولت قبل انجام داده بود را ناچار بودیم انجام دهیم که یک سوم آن تعهد انجام شده و دو سوم آن باقی مانده بود.

همچنین به گفته وزیر راه و شهرسازی، دولت برای حمایت از قشر ضعیف‌تر اقدامات حمایتی داشت تا سازوکار جریان تولید مسکن و خانه دار شدن دهک های پایین به یک فرآیند منسجم تبدیل شود.

محمد اسلامی امروز  در جریان بهره‌برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی افزود: برای اینکه مردم بتوانند به ما اعتماد کنند و در موعد مقرر صاحبخانه شوند سه کار مهم انجام شد که نخستین آن اصلاح ضوابط آیین نامه در شورای عالی شهرسازی و فراهم کردن سیاست تسهیل گری است.

وی با بیان این که دومین مشکل این‌ بود که زمین های حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی داده نشده بود که این اراضی پس گرفته شد؛ شناسایی جامعه واقعی متقاضیان مسکن را سومین کار مهم دولت دانست و گفت: با ثبت‌نام گسترده توانستیم جامعه هدف را شناسایی کنیم  که به طور کلی منجر به ثبت نام ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پنج مرحله ثبت نام مسکن ملی شد.

تاکنون و در مجموع دو مرحله افتتاحیه مسکن ملی، بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن ملی به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

خراسان رضوی/ ۱۰ پروژه مسکونی و زیربنایی 

۱۰ پروژه مسکونی و زیربنایی سهم خراسان رضوی از برنامه امروز افتتاح طرح‌ها بود که در برنامه ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری، توسط مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با محوریت گلبهار به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید ددر این آیین گفت: بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های شهرهای جدید توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته شده و ۲۰۰ مدرسه در این شهرها، توسط شرکت عمران آن شهرها ایجاد شده است.

حبیب الله طاهرخانی افزود: با وجود فقر منابع عمومی دولت و نیاز بالای شهرهای جدید، در هیچ زمانی اجرای پروژه ها متوقف نشده است.

وی افزود: یکی از وجوه متمایز و برجسته دولت تدبیر و امید، به ویژه در دوره وزیر کنونی راه و شهرسازی، علاوه بر تحویل مسکن مهر و ایجاد جریان مستمر ساخت مسکن، اهتمام به تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی و زیرساخت های اجتماعی برای سکونت پایدار بوده است.

وی اظهار داشت: با ارایه این خدمات و با اهتمام همه همکاران در این مجموعه محیط شهرهای جدید محیط مناسبی برای شهروندان است و علاوه برساخت ‌و تحویل واحدهای مسکونی،صدها مدرسه و فضاهای ورزشی و مذهبی و درمانی و انتظامی و خدمات زیربنایی، تصفیه خانه فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ در این شهرها ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دو سال اخیر ۸۸۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت و از محل مشارکت بخش خصوصی در ایجاد بخشهلی روبنایی و زیربنایی هزینه شده و دایما در شهرهای جدید مراسم افتتاح و بهره برداری بوده است.

طاهرخانی بیان کرد:از وجوه مهم دیگر که به عنوان ابتکارات در این حوزه و عملی شد، استفاده از مشارکت بخش خصوصی در قالب ایجاد مراکز و مجتمع ها و تعریفی از پروژه های انتفاعی و غیرانتفاعی آنها و همچنین اقداماتی برای ایجاد هویت و صیانت از ارزشهای معماری و ایرانی و اسلامی در آنها بود.

وی خاطر نشان کرد: توسعه زیرساختهای اجتماعی برای شکل گیری اجتماع شهری از دیگر مواردی بود که در ایجاد شهرهای جدید مورد توجه قرار گرفت، وقتی شهر را می سازیم برای ایجاد جامعه شهری باید زیرساختهای اجتماعی و فرهنگی آن را مهیا کنیم تا این اجتماع بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز و در ادامه حرکت و زیست پذیریی در مجموعه شهرهای جدید ۱۲۳ پروژه خدمات زیربنایی شامل ۳۰ مدرسه، ۲۱ مرکز فرهنگی و ۲۶ پارک و فضای ورزشی و مجموعه های تجاری در این شهرها به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: با اهتمام شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید در کل شهرهای جدید جایی وجود ندارد که آموزش و پرورش به ما اعلام کند که مدرسه نیاز باشد، در حالی که رشد جمعیت در شهرهای جدید ۷ برابر رشد جمعیت شهری کشور است. 

وی اظهار داشت: پارک موضوعی انرژی که امروز در گلبهار بهره برداری شد، مربوط به پارکی در سایت مسکن مهر است که متناسب با کرامت انسانهای اسا تا یک الگویی برای سایر شهرها و کمک به تامین انرژی خدادادی باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز در این آیین گفت:برای دومین بار در دولت دوازدهم در برنامه ای با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری و مقام عالی وزارت، در شهر گلبهار از ۱۰ پروژه مسکونی شامل بهره برداری از هزارو ۵۲ واحد مسکونی، پارک موضوعی انرژی، یک مدرسه، یک مجتمع فرهنگی و مذهبی، مسیر دوچرخه سواری، ساخت خیابان و پیاده رو و بازسازی کانال جمعا با اعتبار ۱۴۳ میلیارد تومان در خراسان رضوی بهره برداری می شود.

هومن گریوانی افزود: همزمان با افتتاح این طرحها، عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر شامل ساخت هزار و ۴۱۵ واحد مسکن طرح اقدام ملی مسکن و پارک محله گلشهر به مساحت ۲ هکتار در مجموع با اعتبار ۱۸۶ میلیارد تومان در شهر جدید گلبهار خراسان رضوی آغاز شد.

تهران/ هفت هزار و ۷۶ واحد مسکن مهر در پردیس 

امروز همچنین هفت هزار و ۷۶ واحد مسکن مهر با اعتبار سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در شهر پردیس، در فازهای هفت، هشت، ۹ و ۱۱ ، به بهره‌برداری رسید. 

اصغر مهرآبادی  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در این آیین گفت: سهم شهر پردیس ۸۶ هزار واحد بود و تاکنون ۷۶ هزار واحد با هفت هزار میلیارد تومان اعتبار تکمیل و تحویل شده است.

کرمان/ ۲۰۸ واحد مسکن ملی در سیرجان 

۲۰۸ واحد از طرح ملی مسکن در آخرین مرحله افتتاح طرح‌های ملی مسکن دولت تدبیر و امید در شهرستان سیرجان از توابع استان کرمان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری امروز (دوشنبه) افتتاح و تحویل متقاضیان شد.

مجتبی زابلی‌زاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: این پروژه ها با اعتبار سهم آورده اعضای شرکت تعاونی و تسهیلات بانکی احداث شده و به صورت اجاره ۹۹ ساله به شرط تملیک است.

وی با اشاره به اینکه سیرجان پایلوت طرح اقدام ملی مسکن است، اظهار داشت: این پروژه ها در قالب فاز چهارم و پنجم پروژه مسکن سازی شرکت‌های تعاونی مسکن کارگران شرکت های زیرمجموعه گل گهر و فاز ۲ شرکت تعاونی سمنگان سیرجان احداث شده است.

کرمانشاه/ ۶۶۹ پروژه مسکن مهر در کرمانشاه،پاوه و جوانرود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تکمیل و تحویل ۶۶۹ پروژه مسکن مهر در شهرهای کرمانشاه، پاوه و جوانرود در برنامه ویدیوکنفرانسی امروز خبر داد.

«مسعود شریفی» افزود: عملیات ساخت اکثر این پروژه ها از سال ۸۹ شروع شده بود و امروز از طریق ویدیو کنفرانس به صورت سراسری تحویل شد.

او این پروژه ها را شامل ۴۲۸ واحد از پروژه مسکن مهر پاوه اعلام کرد و افزود: کل این پروژه مسکن مهر پاوه ۶۲۸ واحد بوده که تعدادی از آنها قبلا تحویل متقاضیان شده بودند.

شریفی در ادامه گفت: در برنامه افتتاح امروز ۹۶ واحد تعاونی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز افتتاح شد.

او همچنین از افتتاح ۲ پروژه مسکن مهر در شهر جوانرود خبر داد و بیان داشت: این پروژه ها شامل ۵۷ واحد پروژه شیداسازان و ۸۸ واحد نیز متعلق به پروژه کوله شهر جوانرود هستند.

در طرح “مسکن مهر” احداث ۴۶ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد که بیشتر آنها تحویل متقاضیان شده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × دو =