جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۹:۱۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۵۰

مرهمی بر زخم های مردم زاگرس

به گزارش فرهنگ سار، مؤسسه ملی مرهم توسط پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی؛ دانشمند ایرانی در حوزه جراحی پلاستیک و ترمیمی با هدف درمان ناهنجاری‌های مادرزادی از قبیل شکاف لب و کام، جمجمه، سر و صورت فعالیت خود را آغاز کرده است. این مؤسسه در سال ۱۳۹۶ از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به […]



به گزارش فرهنگ سار، مؤسسه ملی مرهم توسط پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی؛ دانشمند ایرانی در حوزه جراحی پلاستیک و ترمیمی با هدف درمان ناهنجاری‌های مادرزادی از قبیل شکاف لب و کام، جمجمه، سر و صورت فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مؤسسه در سال ۱۳۹۶ از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان شاخص ترین مؤسسه ملی ایران در حوزه سلامت انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ جراحی فوق تخصصی برای بیماران در مناطق محروم کشور توسط تیم پزشکی مؤسسه ملی مرهم به صورت رایگان انجام شده است.

مدیرعامل موسسه ملی مرهم گفت: بیماری های همراه تولد( ناهنجاری های مادرزادی) در خطه زاگرس زیاد دیده می شود و بیش از نرمال است.

محمد علی کیانی افزود: از ۳۷ هزار ‌ویزیت فوق تخصصی کادر موسسه ملی مرهم حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مورد جراحی فوق تخصصی انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: حدود دو سوم این عمل های جراحی مربوط به بیماران در خطه زاگرس بوده است.

کیانی تاکید کرد: عمل های جراحی برای بیماران مبتلا به شکاف کام و لب و ناهنجاری‌های مادرزادی جمجمه، سر و صورت صورت گرفته است.

مدیرعامل موسسه ملی مرهم ابراز داشت: هم اینک عمل های جراحی در ۲ بیمارستان بزرگ و معتبر کشور از جمله ۱۵ خرداد و بیمارستان سوختگی شهید مطهری انجام می گیرد و هیچ سقفی برای ویزیت و عمل های جراحی وجود ندارد.

کیانی افزود: عمل های جراحی فوق تخصصی این موسسه بیشتر در حوزه جمجمه، فک، صورت صورت می‌گیرد و برای استان های ایلام و کهگیلویه ‌و بویراحمد علاوه بر این موارد در زمینه سوختگی نیز عمل های جراحی انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: هم اینک تا سقف پنج میلیارد تومان کمک های خیران برای درمان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه ‌و بویراحمد برای موارد مذکور ذکر شده است.

مدیرعامل موسسه ملی مرهم تاکید کرد: تا سقف ۳ میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش بهزیستی استان و تا سقف ۲ میلیارد تومان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هزینه خواهد شد.

کیانی گفت: برنامه ریزی ها به گونه ای صورت خواهد گرفت که حداقل ۳۰۰ بیمار تا قبل از عید جراحی شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به ناهنجاری های عمیق در حوزه جنوب و جنوب غربی نیاز است بیمارستان فوق تخصصی در این حوزه در کهگیلویه ‌و بویراحمد احداث شود و مدیران و مسئولان استانی حمایت های لازم را داشته باشند.

مدیرعامل موسسه ملی مرهم بیان کرد: با ایجاد این بیمارستان فوق تخصصی در استان تحولی عظیم در حوزه درمان و توسعه صنعت توریسم سلامت ایجاد خواهد شد.

رئیس شورای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مناطق محروم موسسه مرهم نیز گفت: سال های گذشته خواهان ایجاد بیمارستانی برای بحث درمان بیماران سرطانی در استان شدیم تا بیماران این استان مجبور نباشند برای درمان به استان های مجاور سفر کنند.

زهرا زمانی افزود: همکاری های لازم توسط مسئولان مربوطه صورت نگرفت و کاری از پیش نرفت.

وی تاکید کرد: برای جهت دهی خیران نیازمند کمک و همکاری مسئولان هستیم و انتظار داریم در ساخت بیمارستان فوق تخصصی در این استان حمایت های لازم انجام گیرد.

رئیس شورای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مناطق محروم کشور موسسه ملی مرهم تاکید کرد: هدف‌ اصلی این موسسه کمک به بیماران بی بضاعت است که هزینه درمان و عمل های جراحی خود را ندارند و به صورت صد در صد رایگان عمل می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حضور کادر موسسه ملی مرهم در استان فرصت ارزشمندی است باید غنیمت شمرده شود و حداکثر استفاده را ببریم.

حسین کلانتری ادامه داد: باید بپذیریم که نیروی انسانی توانمند با دانش می تواند محور توسعه باشد.

حضور این تیم توانمند و علمی می تواند بسیار اثر گذار باشد.

کلانتری ابراز داشت: بیماران بسیاری در این استان وجود دارند که قادر به تامین و پرداخت هزینه های مالی درمان خود نیستند.

وی عنوان کرد: تاکنون نهاد های حمایتی کمیته امداد امام خمینی ( ره) و بهزیستی برای کمک به این بیماران تلاش های زیادی داشته اند اما همچنان تعداد این بیماران بسیار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جراحی هایی که موسسه ملی مرهم تقبل کرده جراحی های پرهزینه هستند و ما باید حداکثر استفاده از این ظرفیت پیش آمده را ببریم.

وی با اشاره به عدم همراهی مسئولان در سال های گذشته با پروژه ساخت بیمارستان دکتر ملک حسینی در خصوص تامین زمین آن، گفت: بیمارستان مورد نظر پروفسور ملک حسینی به علت تامین نکردن زمین بی نتیجه ماند و از این نعمت استان بی بهره ماند.

کلانتری ادامه داد: باید مفاخراستان حمایت شوند ‌و ایجاد چنین بیمارستان هایی در استان به توسعه آن جامعه منجر خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: درخواست مدیرعامل موسسه ملی مرهم مبنی بر احداث بیمارستان فوق تخصصی در زمینه درمان ناهنجاری های مادرزادی، در استان به جد پیگیری می شود.

وی گفت: مسئولان استانی و متولیان مربوطه در این امر موظف به همکاری صد درصد و همه جانبه هستند.

کلانتری ادامه داد: احداث این بیمارستان فوق تخصصی در استان فواید بسیاری از جمله جذب توریست درمان ( سلامت) که صنعت اشتغال زا و پردرآمدی است، را خواهد داشت.

وی خواهان‌ افزایش سهمیه استان در خصوص درمان بیماران توسط این موسسه و همچنین افزایش سقف بیش از مبلغ ۵ میلیارد تومان برای درمان آنها شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تفاهم نامه هایی در خصوص درمان بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی این استان به موسسه مرهم منعقد شد و به امضا رسیدند.

رییس خانه مشارکت سلامت شهرستان بویراحمد و مدیردرمان موسسه ملی نیز گفت: در دوماه گذشته حدود ۶۰ عمل جراحی رایگان برای هم استانی ها در تهران انجام دادیم و حدود ۱۲۰ بیمار در بیمارستان ۱۵ خرداد ویزیت رایگان شده اند.

الهه شکیبایی ابراز داشت: عمل های جراحی این بیماران تا قبل عید انجام خواهد شد. 

وی عنوان کرد: این بیماران، افرادی هستند که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی نبوده ولی نیازمند هستند و هزینه عمل را نداشته اند.

شکیبایی ادامه داد: در حال حاضر محدودیتی برای ویزیت بیماران تحت پوشش موسسه مرهم نداریم و کسانی که شکاف کام و لب و ناهنجاری های سر و صورت و سوختگی های ترمیمی دارند می توانند مراجعه کنند و از خدمات درمانی این موسسه بهره مند شوند.

 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − 15 =